5 Δεκεμβρίου 2011

στο Ωνάσειο, όχι το νοσοκομείο



Παρασκευή απόγευμα στο Πανόραμα Ελληνικής Jazz. Ο Γιώργος Τρανταλίδης στα ντράμς και μαζί του η Trilogia δηλαδή οι Γιώργος Κοντραφούρης (hammond), ο Γιώτης Σαμαράς (ηλεκτρική κιθάρα) και ο επίτιμος καλεσμένος τους, ο - κατά δήλωσή του - εβραιόφωνος Παλαιστίνιος Gilad Atzmon στο σαξόφωνο.

Σούπερ ακουστική το Στέκι (η αλήθεια είναι πως λέγεται Στέγη) Γραμμάτων & Τεχνών, όμορφο κτίριο, με Ωνάσεια αισθητική μικρού Μεγάρου Μουσικής εντός, «λουξ» ευγένεια και υπηρεσίες με ότι αυτό συνεπάγεται.

Το κουαρτέτο άφησε την εντύπωση πως το ευχαριστήθηκε στη σκηνή (ειδικά ο Τρανταλίδης και ο Κοντραφούρης έδειχναν να το απολαμβάνουν σα μικρά παιδιά όπως είπε ο φίλος Ν), έπαιξαν κοντά δυο ώρες, το ευχαριστηθήκαμε κι εμείς. Το σετ  ξεκίνησε με Thelonius Monk (αν θυμάμαι καλά ήταν το Bemsha Swing) που μ’ έκανε να νιώσω παγιδευμένος στη θέση μου και ακολούθησαν μεταξύ άλλων δύο συνθέσεις του Γ. Τρανταλίδη (Μεσόγειος, Μπακ), ισάριθμες του Gilad Atzmon καθώς και μια εκδικητικά αποδομητική εκτέλεση της Μισιρλού

Η στιβαρή μορφή του Gilad Atzmon, που σου (μου) θύμιζε με κινηματογραφικό τρόπο σαξοφωνίστα παλαιάς κοπής, αποκαλύπτεται συνεπής και στα άρθρα που ανά διαστήματα δημοσιεύει σε εφημερίδες και έντυπα. Διαβάζω σε κάποιο κείμενό του  στον Guardian το 2004:

"Επιμένω ότι η τζαζ δεν έχει να κάνει με τις τεχνικές λεπτομέρειες και τη γνώση αυτής, παρά είναι μια κατάσταση του πνεύματος. Η τζαζ είναι μια κοσμοθεωρία, μια καινοτόμος μορφή αντίστασης. Για μένα, το να παίζω τζαζ είναι το να αντιμάχομαι την παγκόσμια τάξη πραγμάτων των BBS (Μπους, Μπλερ και Sharon), να θέτω ως στόχο την ελευθερία, γνωρίζοντας πως αυτή μπορεί να μην έρθει ποτέ, να πολεμώ την νέα αμερικανική αποικιοκρατία. Μέσω της μουσικής μου μπορώ να λέω αυτό που πιστεύω, να διαδηλώνω για την απελευθέρωση των Παλαιστίνιων και των Ιρακινών αδελφών μου. Με το να παίζω τζαζ προτείνω μια εναλλακτική πραγματικότητα, ανακαλύπτω εκ νέου τον εαυτό μου, είμαι έτοιμος να το κάνω μέχρι το πικρό τέλος."

Παραφωνία για το χώρο αλλά όχι για τη χώρα η ελληνικότατη διοργάνωση κατά την οποία πωλήθηκαν περισσότερα των θέσεων εισιτήρια. Αποτέλεσμα αυτού - πέρα από των εκνευρισμό ορισμένων - η παράταξη φερτών καθισμάτων που έκοψαν παντελώς την ορατότητα των θεατών της πρώτης σειράς του αμφιθεάτρου (στους οποίους δυστυχώς ανήκα) καθώς τοποθετήθηκαν μπροστά από αυτές και χωρίς καμία υψομετρική διαφορά.

Αργότερα παρεβρεθήκαμε στο πάρτυ του φίλου Κ απ' όπου φύγαμε στις 5 το πρωί.



2 σχόλια:

Related Posts with Thumbnails