14 Σεπτεμβρίου 2014

όσο να 'ναι



- Να σε ρωτήσω κάτι χωρίς παρεξήγηση λέω στην υπάλληλο του καταστήματος οπτικών λίγο πριν παραγγείλω γυαλιά οράσεως. Στο προηγούμενο κατάστημα που ρώτησα για αλλαγή στους 2 φακούς των γυαλιών ηλίου, μου τους κοστολόγησαν στα 30 ευρώ, τι λιγότερο θα έχουν από τους δικούς σας ολόιδιους φακούς για τους οποίους μου ζητάτε 70;

 - Καλά να σας τα φτιάξουμε και μείς με 30 με αποστομώνει η υπάλληλος αφού πρώτα μεταφέρει την απορία μου τον ιδιοκτήτη του καταστήματος
.
Στην κινητή τηλεφωνία τα 24,50 ευρώ του μηνιαίου παγίου μου γίνονται αυτομάτως 15 με δύο μόνο τηλεφωνήματα σε αυστηρό ύφος και όχι ιδιαίτερη γκρίνια στην εξυπηρέτηση πελατών της υπηρεσίας. Το ίδιο συμβαίνει και στη σύνδεση την οικιακή. Σταθερό και ίντερνετ κατέβηκαν από 29 στα 18 ευρώ με τα κατάλληλα επιχειρήματα στο αντίστοιχο τμήμα: 

 - Θα ήθελα να ενταχθώ στο πρόγραμμα της εταιρίας σας που παρέχει ακριβώς τα ίδια προνόμια με αυτά που έχω ήδη εγώ και κοστίζει 17 ευρώ αντί για τα 29 που πληρώνω εγώ πάλι σε εσάς, λέω στην υπάλληλο του παρόχου της σταθερής τηλεφωνίας μου.

 - Α, λυπάμαι δε γίνεται, μου απαντά εκείνη με αυτοπεποίθηση, είστε παλιός πελάτης εσείς! Μπορώ να σας το κάνω 25.

 - Καλά θα το σκεφτώ, λέω εγώ.

 - Με 23 είσαστε εντάξει;

 - Όχι απαντώ ξανά.

 - Με 20; μου αντιπροτείνει λίγο αργότερα που μου ξανατηλεφωνεί εκείνη.

 - Ούτε.

 - Καλά τότε επειδή είστε καλός μας πελάτης θα σας το κάνουμε 17,5 και θα σας δώσουμε επιπλέον δύο ώρες σε κινητά και δύο σε εξωτερικό.

Συμφωνήσαμε τελικά.

Ίδιοι με τους γύφτους στο παζάρι που άμα (θεωρητικά) τους δώσεις το 20αρι που σου ζητάνε για μια Rafaella Carra σιγουρεύονται αυτομάτως πως τους έχεις και υποχρέωση από πάνω που σου πούλησαν το κελεπούρι το καλό. Το ίδιο πιστεύουν όμως κι όταν σου πουλήσουν τελικά τον ίδιο ακριβώς δίσκο για 50 λεπτά.  

Στο κατάστημα με τα αθλητικά είδη τα παπούτσια με τις 3 παράλληλες γραμμές στο πλάι κοστίζουν 90ευρώ.

 - Πολύ ακριβά εξομολογούμαι στον πωλητή.

 - Χμμμ, μου απαντά αυτός. Αυτά με τις μαύρες ρίγες μπορώ να σας τα δώσω 60, σε εκείνα με τις λευκές δε μπορώ να κάνω κάτι.

Πραγματικά θα ήθελα να ξέρω με ποια νοητική διεργασία στο μυαλό των εμπόρων προκύπτει αυτή η υπεραξία στην κοστολόγηση. Όσο να ναι, σου ζητάνε. Πλέω στη βεβαιότητα πως κανένας αλγόριθμος δεν κρύβεται πίσω από την διαμόρφωση της αρχικής τιμής πώλησης ενός προϊόντος. Κανένα ίχνος λογιστικής κοστολόγησης και ουδείς νόμος αγοράς και ζήτησης δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν.

Αναρωτιέμαι αν κάθε ερώτηση του στυλ «Πόσο κοστίζει το τάδε προϊόν;» οι κάθε λογής έμποροι την αποκρυπτογραφούν στο μυαλό τους διαφορετικά και απαντούν σε μια άλλη. Ρωτάς για παράδειγμα εσύ «Πόσο κάνουν οι φακοί;» και αυτοί ακούν «Πόσο χρονών είναι η γιαγιά σου;» πριν σου απαντήσουν  «70» ή «Πότε έκανες εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας;» και σου ορκίζονται πως αυτό τους συνέβη στα  «32». Μπορεί πάλι να ανοίγουν απλά τα χείλη και να εκστομίζουν τυχαία νούμερα αξιώνοντας από το πορτοφόλι σου ότι τους κατέβει. Κι όπου κάτσει.

Κι αν  παλαιότερα, ποτισμένος τη ντροπή του και καλά βλαχοευρωπαίου καταναλωτή δε δημιουργούσα θέμα σε κανέναν πωλητή πληρώνοντας άμεσα και σε ρευστό το ζητούμενο ποσό τώρα δε διστάζω να πυροδοτηθώ. 


Υστερόγραφο. Τελικά άλλαξα γυαλιά οράσεως μετά από 12 χρόνια. Αφού δοκίμασα γύρω στους 45 κοκκάλινους σκελετούς εκ των οποίων οι περισσότερο μου έδιναν εξαίρετο τύπο και cool, αγόρασα ξανά μεταλλικό.  Τρεις στους τρεις φίλους που με έχουν δει στις 2 μέρες κυκλοφορίας τους δεν κατάλαβαν καμμία αλλαγή. Εγώ όμως τους βλέπω καλύτερα. 





10 σχόλια:

  1. Το ίδιο σκοπεύω να κάνω κι εγώ με την εταιρία τηλεφωνίας μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, και μην ψαρώσεις από τα μα-μου που θα σου πουν στην αρχή.

      Διαγραφή
  2. Ίσως να έχουν και μια κρυμένη ρουλέτα πίσω από τον πάγκο. Όπου κάτσει η μπίλια το πολλαπλασιάζουν επί 10 και βγάζουν την τιμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίζει να είναι κι αυτό η κρυφή πραγματικότητα. Πιο λογικό ακούγεται από ό.τι σάχλα σου αραδιάζουν αρχικά στα μαγαζιά για την αδυναμία έκπτωσης.

      Διαγραφή
  3. χαχαχα με γεια τα γυαλιά λοιπόν! Επίσης το ίδιο έκανα και εγώ με cyta και cosmote, και από εκεί που πλήρωνα 65 και για τα δυο τώρα είμαι στα 48, του χρόνου θα το κατεβάσω και άλλο, σε παρακαλάνε οι εταιρίες.. άντε καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ηφ. Που λες το πήρα πατριωτικά όταν μου είπε πως είμαι παλιός πελάτης και δεν δικαιούμαι καλού τιμολογίου. "Αν εγγραφόσασταν τώρα, μου είπε, τα μισά θα πληρώνατε" Λες και με κορόιδευε στη μούρη μου

      Διαγραφή
  4. Όπως τα λες. Στην δουλειά έχω δύο συναδέλφισσες που αγοράσανε τα ίδια παπούτσια με μία μέρα διαφορά. Η πρώτη τα πήρε 60 με έκπτωση από 90 και η δεύτερη περνώντας τυχαία την επομένη από ένα συνοικιακό μαγαζί, τα είδε στην βιτρίνα 30 ευρώ και τα αγόρασε χωρίς έκπτωση!!!!!!!!!!! Η δεύτερη συνάδελφος είχε πάει μαζί όταν η πρώτη αγοράσε τα παπούτσια και ήταν παρούσα στο παζάρι που έγινε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε συ fool, είναι ό,τι να 'ναι οι άνθρωποι. Αυτό με τις συναδέλφους σου μαγικό! Αν μου συνέβαινε εμένα (να πληρώσω την ακριβή τιμή) δε θα τα ξαναφόραγα τα κωλοπάπουτσα.


      υγ. Θα τα μισούσα ειλικρινά με όλη μου την ψυχή τα παπούτσια προδότες.

      Διαγραφή
  5. Με γεια τα γυαλιά! Εγώ θα πρόσεχα την αλλαγή. Αλλά βέβαια είμαι και η ίδια διοπτροφόρος. Μόνο οι διοπτροφόροι προσέχουμε τους σκελετούς, σε αυτό έχω καταλήξει.

    Πριν κανά δύο χρόνια, τηλεφώνησαν σε γνωστή μου από τη χ εταιρεία (δε θυμάμαι ποια) για ένα πακέτο σταθερού τηλ. και ίντερνετ. Αποφασίζει ότι τη συμφέρει το πακέτο που της προσφέρουν, τηλεφωνεί στην εταιρεία που ήταν ήδη για να τους πει ότι θέλει να διακόψει τη σύμβαση (είχε παρέλθει η δεσμευτική περίοδος του ενός χρόνου) επειδή η τάδε εταιρεία της προσφέρε τα ίδια σε με μικρότερο κόστος. Ο υπάλληλος στο τηλέφωνο της ζητάει λίγο χρόνο.Την ξανακαλεί ύστερα από μισή ώρα και της λέει ότι της προσφέρουν τα ίδια προνόμια στην τιμή που της πρότεινε η χ εταιρεία. Σημειωτέον ότι τέτοιο πακέτο δεν υπήρχε στα προγράμματα αυτής της εταιρείας. Γαμάει ο ελεύθερος ανταγωνισμός ελέω κρίσης.
    Πρέπει να αλλάξω πάροχο και στο κινητό και στο σταθερό. Το συντομότερο. Ίσως χρειαστώ κάποιες ινφο πριβέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα, ούτε οι λοιποί διοπτροφόροι φαίνεται να προσέξαν την αλλαγή.

      Αμπζ, είναι πάγια τακτική των τηλεφωνικών εταιριών να σου προσφέρουν την έκπτωση με την "απειλή" φευγιού από τις τάξεις τους. Απλά είναι λίγο πόκερ το που θα κάτσει η μείωση τελικά.

      (Όποτε θες οι έξτρα πληροφορίες)

      Διαγραφή

Related Posts with Thumbnails