9 Φεβρουαρίου 2012

στον καναπέ μου με τη Νάνα



 Η Νάνα είναι παντού. Σε όσα ανά την Ευρώπη παζάρια έχω επισκεφτεί, τα κοκάλινα γυαλιά – σήμα κατατεθέν, ξεπροβάλουν συχνά πυκνά πίσω από βινύλια του Brel αν είμαι στο Βέλγιο για παράδειγμα, των Mott The Hoople αν βρίσκομαι στην Αγγλία ή γερμανόφωνων βλαχοσυλλογών της πλάκας στο Βερολίνο. Συχνότερα βέβαια με τρομάζουν όταν εμφανίζονται ανάμεσα σε δίσκους του Αγγελόπουλου (του Μανώλη) ή του «Γρανίτα από λεμόνι» στα εν Ελλάδι παζάρια.

Εγώ πάντως βράχος, δεν αγοράζω ποτέ δίσκο της Νάνας (*). Από επιλογή. Αν και υπάρχουν  χιλιάδες επίσημες, ημι, ή ανεπίσημες κυκλοφορίες δίσκων και συλλογών της, δεν είναι μόνο οι επιλογές της Νάνα που ελλείψει συνήθως επαφής με τα δικά μου γούστα, με απωθούν. Κάτι στο τρέμολο της φωνής της είναι που με αποσυντονίζει. Εκτιμώ μόνο κάποιες από τις ερμηνείες της στα τραγούδια του Χατζιδάκι αλλά παρ’ όλα αυτά, κι εκεί ακόμα δε με πείθει. 

Τις προάλλες, πήρα απόφαση – μιας και του έπρεπε - να στείλω τον καναπέ μου για επιδιόρθωση. Απλό έπιπλο από βαρύ ξύλο, κλασσικό sixties μοντέλο, σίγουρα «μοντέρνο» στην εποχή του, δε μου πήγαινε να τον αντικαταστήσω με έναν καινούριο απ’ το IKEA. Κανόνισα λοιπόν τις τιμές, αγόρασα ύφασμα, ήρθε ο επιπλοποιός και τον πήρε.  Δεν πρέπει να είχε και πολλές δουλειές, στις 3 μέρες μου τηλεφώνησε για την παράδοση. 

"Έτοιμος κύριε", μου είπε ο επιπλοποιός, ασθμαίνοντας ακόμα από το κουβάλημα, για να συνεχίσει: "Σας έφερα όμως και ένα δώρο. Είχα στο μαγαζί 70 δίσκους, κάποιος πελάτης τους άφησε πριν χρόνια, άχρηστοι είναι σε μένα, σας τους έφερα να πιάσουν τόπο, είδα πως εσείς έχετε πολλούς και τους εκτιμάτε."

Κάπως έτσι εισέβαλλε ο εικονιζόμενος δίσκος της Νάνα στο σπίτι μου. Ανάμεσα σε σκυλάδικα, Πάριους, βινύλια της Λίτσας Διαμάντη αλλά και της Whitney Houston (η δεύτερη μου αντιπάθεια), Queen, Bad Company και Pink Floyd μεταξύ άλλων.

Μιας και μικροπολιτικές δε χωράνε σε τέτοιες καταστάσεις, αντιπαρέρχομαι τη δηλωμένη προσωπική αντιπάθεια και κάθομαι με τη Νάνα στο πικάπ για καφέ.  Κάθε πρεσβευτής και πρέσβειρά μας στο εξωτερικό θα ‘πρεπε να είναι καλοδεχούμενος! Ακόμα κι αν προκαλούν ενστάσεις τα λεγόμενά του; η εύλογη απορία.


(*) Για να είμαι ειλικρινής έχω έναν ακόμα δίσκο με τη Νάνα, εκείνον που συνεργάζεται με τον Harry Belafonte. Είναι όμως χρεωμένος στον Harry, μέρος μιας σειράς άλμπουμ που έβγαλε εκεί στα μέσα της δεκαετίας του 60. Εκεί, κάτω από το γενικό τίτλο: An evening with H.B. φιλοξενούσε άλλοτε τη Lena Horn, τη Miriam Makeba ή τη «δική μας» Nana.


Και για να μην ξεχνιόμαστε: Την Παρασκευή 10/2/12 και όπως πάντα 
  1. Ολόφρεσκο επεισόδιο "στον λεμονοστίφτη",
  2. στις 10:00 το πρωί ,
  3. στον indieground radio,
  4. χωρίς καθόλου Νάνα ,
  5.  πάτα το κουμπί (ή το link που έχει και chat)






14 σχόλια:

  1. Me ton Harry Belafonte einai oraios diskos opws kai to 7araki "Laissez-moi pleurer" poy einai sthn sullogh Ultra Chicks Volume 5 Chicks à Gogo!

    http://www.youtube.com/watch?v=OxMsvoR2yOM&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δε το γνώριζα το "Laissez-moi pleurer" , ωραίο! και ευχαριστώ πολύ. Εκτιμώ αφάνταστα τις προτάσεις σου, το ξέρεις.
      Πάντως η Νανα ultra chick, ακούγεται οξύμωρο.

      Διαγραφή
  2. kai ότι σκεφτόμουν πως αύριο θα λείπω από το πρωϊ και θα σε ακούσω κονσέρβα αλλά τελικά λόγω τις απεργίας των μέσων θα είμαι σπιτάκι οπότε live :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οπότε θα τα πούμε το πρωί, δίνω ξανα το λινκ παρόλο που το ξέρεις πλέον.
      Πιστεύω θα σου αρέσουν παραπάνω οι αυριανές επιλογές.

      Διαγραφή
  3. α όχι αυτό το λίνκ δεν το ήξερα. Για αυτό σε ρώταγα για το που αφήνει κόσμος σχόλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Subject: FW: Από twitter ανώνυμου





    Twitter Aνωνύμου (in Greece):

    Από το πρωί ρίχνει κατάλευκο αφρολέξ σε όλη τη χώρα.
    Ως γνωστόν, η χώρα είναι προς πώληση.
    Μάλλον μας συσκευάζουν....

    καλή εκπομπή,μάλλον θα σε ακούσω live
    xristina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ελπίζω να φτάσω στην ώρα μου με τα ποδια στο σταθμό. θα σε περιμένω ...ιδρωνένος. καλημέρα

      Διαγραφή
  5. Ωραία η κίνηση του επιπλοποιού! Και το sleevface *αματο!
    Καλή εκπομπή!

    Αμπζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θενκς αμπζ. Πολύ χαίρομαι που προσεξες κατ'αρχήν και σ'αρεσε το sleevface

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη είναι η ΝΜ σε πολλούς της δίσκους και όχι μονο σε τραγούδια του Χατζιδάκι.Τα τραγούδια του πολύ γνωστού μας συνθέτη ακούστηκαν σ΄όλο τον κόσμο χάριν της ΝΜ.Σχεδόν σε όλους τους δίσκους της υπήρχε ένα τραγούδι του Μάνου.Όλοι βέβαια ξέρουν τα παιδιά του Πειραιά αλλά δεν ξέρουν τον συνθέτη τους..Απεναντίας όλοι ξέρουν ότι Ο Ζορμπάς είναι του Θεοδωράκη.Λατρεύω την Μούσχουρη.
    Το μόνο πράγμα που δεν της συγχωρώ είναι που απέφυγε να τραγουδήσει Θεοδωράκη καθ΄όλη τη διάρκεια της δικτατορίας.Κι όμως είναι απαράμιλλη στον Χατζιθεοδωρακικό Επιτάφιο.

    Έτυχε να ακούσεις την Νάνα σε παλιά γαλλικά τραγούδια;Αξίζει τον κόπο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καταρχάς να σου δηλώσω εντυπωσιασμένος και ευγνώμων που δε με πιασες στο βρισίδι ως "ιερόσυλο" και "υβριστή" των πραγμάτων (της μουσικής) που αγαπάς. Σε κααλωσορίζω.

      Είναι αλήθεια πως γαλλικά της κομμάτια δεν έχω ακούσει. Από την ελληνόφωνη της δισκογραφία όμως, έχω ακούσει πολλά. Το κακό είναι πως λίγα από αυτά ακούγονται - στο δικό μου αφτί - πειστικά παρ'όλο που αναγνωρίζω ότι μπορεί να είναι άριστα ερμηνευμένα.

      Διαγραφή
  7. Πάντως πολλά από τα τραγούδια που βάζεις στην εκπομπή σου ταιριάζουν απόλυτα με το στυλ της Νανάς.Εννοώ αυτά τα απαλά ποιοτικά κομμάτια.Εξ άλλου δεν καταλαβαίνω γιατί οι Έλληνες αγαπούν την Τζόαν Μπαέζ και σνομπάρουν την Νάνα.Η ίδια η Μπαέζ δήλωσε πως η Μούσχουρη είχε καλύτερη φωνή απ΄την δική της.Η δε Φρανσουάζ Αρντί δήλωσε:Δεν έχω την τύχη να έχω ωραία φωνή σαν την ΝΜ.Εννοούσε ότι η προσωπική της επιτυχία δεν ωφειλώταν στην φωνή της αλλά σε κάτι άλλο.Προφανώς στην προσωπικότητά της..

    Αν ψαξεις γαλλικά τραγούδια με την ΝΜ άκουσε προπαντός τα παλαιά παραδοσιακά.Το cd λέγεται VIEILLES CHANSONS DE FRANCE και πρωτοκυκλοφόρησε το 1978.Επίσης ερμηνεύει πολύ ωραία κομμάτια από όπερες με μοντέρνο τρόπο.Η μεγαλύτερή της επιτυχία ήταν μια άρια από το Ναμπούκο του Βέρντι.

    Τραγούδησε όμως δυστυχώς και πολλά γαλλικά τραγούδια κακής ποιότητας.Βλέπεις πουλούσε πολύ και κάθε χρόνο έπρεπε να βγάλει καινούργιο δίσκο με ορίτζιναλ κομμάτια.Αυτά καλύτερα να μην τα ακούσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε θα διαφωνήσω για τη φωνή της. Αυτό που εννοώ όταν λέω πως δε με πείθει, είναι η διαφορά στο πάθος της ερμηνείας. Όταν ακούω Μπαέζ ή Αρλέτα π.χ. νιώθω πως πιστεύουν κάθε λέξη που τραγουδούν.
      Πάντως με έχετε πείσει να ακούσω κάποια στιγμή ξανά. Τουλάχιστον τα γαλλικά.

      Διαγραφή
  8. Κι όμως ΄επειθε στα ρεσιτάλ της.Τουλάχιστον για το κοινό της.Πρόσφερα μια χρονιά εισητήριο στον γαμπρό μου -ήταν γαλλικής κουλτούρας- και ομολόγησε ότι ήταν όντως καλή στην σκηνή, αν και έβρισκε ότι ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ μόνο ο Ζακ Μπρελ ήταν αξεπέραστος! Εγώ θα πρόσθετα και την Εντί
    θ Πιάφ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails