25 Ιανουαρίου 2012

για τον Τεό

από το "Βλέμμα του Οδυσσέα"
 Δεν έχω δει όλες τις ταινίες του, έχω δει όμως αρκετές, τις έχω ευχαριστηθεί αν και συχνά λοιδορήθηκα για το γούστο μου.  Έχω μάλιστα μπλεχτεί παλαιότερα σε ουκ ολίγους καυγάδες σε συζητήσεις περί των κινηματογραφικών τασσόμενος στους υποστηρικτές της γραφής του.

Μεγάλος πλέον για να πιστεύω πως η ποίηση σε όποια της μορφή μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, θλίβομαι από την ειδησεογραφία του χαμού του σκηνοθέτη θεωρώντας τον  σφραγίδα σε ληξιαρχική πράξη θανάτου μιας ολόκληρης εποχής που  έζησα.

Ο Αγγελόπουλος υπήρξε τόσο μέρος  της "ροκ μυθολογίας" μου που με στήριξε νεότερο όσο και μιας προσωπικής "ποπ κουλτούρας" που διαμόρφωσε τη ματιά μου τους μοναχικούς καιρούς της εκούσιας αυτοεξορίας. 
RIP

υγ. Φαντάζομαι πολλοί θα έγραψαν ή θα γράψουν ...πολλά σήμερα για τον Τεό. Κάποιοι φρόντισαν ήδη:


9 σχόλια:

  1. σαν σκηνοθέτης δεν θα μου λείψει καθόλου. δεν κατάφερα να δώ καμία ολόκληρη ταινία του καθώς με τσάκιζε ο φορμαλισμός του. Από εκεί και πέρα είναι τραγικό το να φεύγει έτσι αναπάντεχα ένας άνθρωπος. Όσο για τις πίπες που θα γράψουν πολλοί με αφορμή τον θάνατό του κουράγιο να έχεις να μαζέψεις υλικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γοργοπόδαρε mahler, πάνε οι καιροί που ...τσακωνόμουν για τον Αγγελόπουλο. lol, οπότε σα δημοκράτης που είμαι σέβομαι τη γνώμη σου !
      Έχουν αρχίσει όντως, αλλά έβαλα αυτό γιατί χθες το βράδυ με έκανε και λύθηκα στα γέλια.

      Διαγραφή
  2. μα δεν το έγραψα για να σε πείσω για το αντίθετο ούτε φυσικά για να σε "κράξω" για την επιλογή να σου αρέσει ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης. Απλά επισημαίνω πως η όποια στενοχώρια μου αφορά τον θάνατο και μάλιστα αναπάντεχο ενός ανθρώπου και όχι την απουσία του ως καλλιτέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το ξέρω, απλά εγώ θα ήθελα να σε πείσω γι αυτό κρατιέμαι να μην αρχίσω το ψηστήρι

      Διαγραφή
  3. Κάποια πράγματα είναι απόλυτα βιωματικά και ως τέτοια απόλυτα προσωπικά ακόμα κι αν πρόκειται για την τέχνη κάποιου άλλου. Αυτό δε, είναι ένα, κατά την γνώμη μου, χαρακτηριστικό της υψηλής τέχνης. Το ότι δεν αφορά όλους δεν το κάνει λιγότερο... τέχνη. Όπως ακριβώς η ποίηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. συμφωνώ vick, απλά δεν είμαι πεπεισμένος αν ευθύνεται μόνο το κινηματογραφικό απαίδευτο για την απαξίωση των έργων του Θ.Α. από τους πολλούς συγχωριανούς μας. Διαχωρίζω τα "δεν καταλαβαίνω", "δε διασκεδάζω" ή εντέλει το "δε με αφορούν" οι συγκεκριμένες ταινίες όταν είναι ειπωμένα από ανθρώπους που έχουν παρακολουθήσει κινηματογράφο.

      Διαγραφή
    2. Η μεγαλύτερη μερίδα του κοινού έχει την ίδια αντίδραση και για την ποίηση. Ο Θ.Α. ήταν και ποιητής, ποιήματά του κυκλοφόρησαν υπό την μορφή απαγγελίας σε DVD μόνο στο εξωτερικό, κάτι που είναι απόλυτα συμβατό με το ολιγόλογο ύφος των ταινιών του. Θα μείνω στο απαίδευτο. Επί του γενικοτερου όμως θα προσθέσω ότι το αγκάθι σ' όλο αυτό είναι το "αρνούμαι να εκπαιδευτώ αφού το κράτος-το σύστημα-οι άλλοι-έτσι έμαθα φταίει για το χάλι μας" και "ωχ αδερφέ πολυ κουλτούρα έπεσε". Και φυσικά καμία σημασία το ότι έμεινε και εργάστηκε στην χώρα του (τι λες τώρα ψιλά γράμματα)... ίσως αν ερχόταν ως "εισαγόμενο προϊόν" να έχαιρε μεγαλύτερης εκτίμησης.

      Διαγραφή
  4. καιγω δεν ημουν φαν μεγαλος αλλα πρεπει να ομολογησω οτι στο εξωτερικο φιλοι σε παρισι και στοκχολμη πιναν νερο στο ονομα του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι, είναι αλήθεια πως εδώ δεν άκουγες εύκολα καλή κουβέντα για τα φιλμ του. δεκτό μεν από όσους είχαν παρακολουθήσει ή τουλάχιστον προσπαθήσει να δουν κάποια ταινία του. νομίζω όμως πως ήταν υπέρμετρο το hype του να βρίζεις τον Αγγελόπουλο για πάρα πολλά χρόνια.

      Διαγραφή

Related Posts with Thumbnails