7 Ιουνίου 2011

χιόνι πέφτει και σκεπάζει την αυλή μας


Αν και η λέξη σοκ περιγράφει την αρχική μου αντίδραση, θα κάνω το στομάχι μου πέτρα και θα το δεχτώ: ο κος Σαββόπουλος αποφάσισε να μιλήσει για καλό σκοπό ή τουλάχιστον αυτή την πρόθεση του καταλογίζω.

Αναφέρομαι φυσικά στη δήλωση/πρόταση του για τη διαχείριση (sic) των μεταναστών, την οποία κρίνω πως έκανε εν θερμώ μιας και όπως ο ίδιος ανέφερε, την προηγούμενη μέρα (της δήλωσής του) κάποιος συνεργάτης του έπεσε θύμα ένοπλης επίθεσης στο κέντρο της Αθήνας.

Και σ’ αυτό το σημείο, έρχομαι τώρα εγώ, ο τυχαίος, και ακούω τα λόγια του από τη ραδιοφωνική διακαναλική σύζευξη. (Άκου και/ή διάβασέ την) Αναρωτιέμαι γιατί δε μπορώ παρά να αποκωδικοποιήσω σε αυτά, μια – σίγουρα πιο ευγενικά διατυπωμένη - εκδοχή των απόψεων που ακούω στα φουαγέ των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Σκέφτομαι πάλι, πως αν προέρχονταν από το στόμα κάποιου απροστάτευτου και ταλαιπωρημένου κάτοικου του κέντρου θα το δικαιολογούσα, από τη γνώριμη και αγαπημένη φωνή αντιθέτως ακούγονται οξύμωρα.

Κι αυτό γιατί ο κος Σαββόπουλος εκλήθη να καταθέσει τη γνώμη του ως άνθρωπος του πνεύματος (χωρίς εισαγωγικά) και όχι ως ένας απλός και καθημερινός πολίτης που ο ίδιος ή κάποιος δικός του έχει υπάρξει θύμα της βίας που βασιλεύει στο κέντρο. Τέτοιες μαρτυρίες θυμάτων – και δεν τις απαξιώνω καθόλου, μιας και ο ίδιος παθών – καθώς και τις συμπαρομαρτούντες φωνακλάδικες κορώνες – αυτές τις κατανοώ μα τις απαξιώνω - ακούμε καθημερινά και κατά δεκάδες στα ΜΜΕ. Δυστυχώς.

Έτσι ακόμα κι αν ο κος Σαββόπουλος συγκαταλέγει εαυτόν στην παραπάνω κατηγορία (αυτή των απλών και καθημερινών ανθρώπων) θα περίμενα απ’ αυτόν μια λιγότερο «ριζοσπαστική» (sic) θέση εφόσον έπρεπε υποχρεωτικά να καταθέσει άποψη, γνωρίζοντας ταυτόχρονα πως ο λόγος του έχει μεγαλύτερη βαρύτητα/επιρροή στην κοινή γνώμη από εκείνον των πολλών.

Κάπως έτσι, έφτασα να τσακώνομαι για ώρες με φίλους που αποδέχτηκαν και ενστερνίστηκαν τα λεγόμενά του. Θέλω λοιπόν τώρα, πάντα σε κόσμιο κλίμα, να θέσω στους φίλους αυτούς τα εξής ερωτήματα:

1. Οι προς μεταφορά άνθρωποι θα ερωτηθούν ή κάποια νύχτα θα κοπαδοποιηθούν και θα αποσταλούν στον επιλεγμένο προορισμό.

2. Με ποιο τρόπο καλλιεργούνται τα αραιοκατοικημένα νησιά (πχ οι Κυκλάδες) και τα ορεινά χωριά?? Γιατί δεν έχουν καλλιεργηθεί μέχρι τώρα;

3. Οι έστω και λιγοστοί κάτοικοι αυτών ή και οι ιδιοκτήτες των οικιών θα ερωτηθούν; Αν όχι απλά η μετατροπή σε κόλαση λόγω κακής γειτονίας της ζωής αμφοτέρων πλευρών δείχνει μονόδρομος.

4. Ας υποθέσουμε ότι τα παραπάνω ξεπερνιούνται. Οι νέοι έποικοι θα έχουν οικονομικό όφελος από την εργασία τους ή μόνο τα ανταλλακτικά οφέλη της στέγασης και τη σίτισής τους; Στη δεύτερη (και πιο πιθανή να συμβεί) περίπτωση οι αναλογίες με τις φυτείες του αμερικάνικου νότου ή των «πόλεων» του σιβηρικού βορρά σε τρομάζουν;

5. Θα υπάρχει ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων αυτών όταν και εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν; Αν όχι, πως θα διασφαλίζεται η μη εκ νέου διασπορά τους-φύλαξή τους;

1. Τα προϊόντα που θα παράγουν θα είναι fair trade; (διαγράφεται ως ειρωνεία)

7. Θα το δεχόσασταν αυτό το μέτρο αν κάποιος οικισμός δημιουργούνταν κοντά στο χωριό σας, ας υποθέσουμε στις παρυφές του Πηλίου;

8. Η αιγίδα του ΟΗΕ (αν κατάλαβα καλά, ετούτο ειπώθηκε μόνο για την οικονομική πλευρά του ζητήματος) νομιμοποιεί την ακούσια μεταφορά και τον εγκλεισμό μιας ομάδας ανθρώπων έστω και σε μέρος χωρίς συρματοπλέγματα;



Και για να προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις – ένθεν και ένθεν - να προσθέσω πως προτάσεις που περιέχουν φράσεις και λέξεις όπως επαναπατρισμός, εξέταση αιτήσεων και χορήγηση ή μη ασύλου, νομιμοποίηση, προώθηση σε άλλες χώρες της ΕΕ, έννομη απέλαση, διακρατικές συμφωνίες και φύλαξη συνόρων και δεν τις θεωρώ ταμπού και λιγότερο επικίνδυνες μου φαίνονται.

Ο σκοπός, νομίζω, δεν αγιάζει πάντα τα μέσα.


υγ. Η φωτογραφία τραβήχτηκε προ εβδομάδος στην υπόγεια διάβαση του Γηροκομείου, στους Αμπελόκηπους

19 σχόλια:

  1. Πολύ πρόχειρα σκεπτόμενος θα απαντούσα κάπως έτσι:
    1. Θα ερωτηθούν. Σε περίπτωση που δεν θέλουν, θα απελαθούν (μιλάμε πάντα για λαθρομετανάστες). Βέβαια πρέπει να αναθεωρηθεί και η διαδικασία χορήγησης ασύλου στη χώρα μας...
    2. Καλλιεργούμε με τους συνήθεις τρόπους. Μπορούμε να βάλουμε και γεωπόνους να παράσχουν τεχνογνωσία. Όσον για τους λόγους εγκατάλειψης είναι οι ίδιοι με αυτούς της αστυφιλίας και δεν έχουν να κάνουν σε μεγάλο βαθμό με την δυσκολία καλλιέργειας όπως υπονοείς.
    3. Θα ερωτηθούν. Απορώ όμως με το γεγονός ότι προκαταβολικά θεωρείς ότι θα υπάρξει κακή γειτονία. Πολύ ρατσιστικό. Αντιθέτως πιστεύω ότι από τη στιγμή που το βιοποριστικό πρόβλημα θα είναι λυμένο, θα υπάρξει καλή γειτονία, με τους παπούδες των χωριών/νησιών και τα παιδιά των μεταναστών σε πλήρη αρμονία. Στο εξωτερικό οίκοι ευγηρίας συστεγάζονται με παιδικούς σταθμούς και τα αποτελέσματα είναι ευεργετικά για αμφότερους.
    4. Φαντάζομαι το οικονομικό όφελος θα προέρχεται από την παραγωγή τους.
    5. Νομίζω ότι αν είναι ευνοϊκές οι συνθήκες δεν απαιτείται, ίσως όμως για ένα χρονικό διάστημα να απαιτείται η υποχρεωτική παραμονή τους (θα είναι κάτι στο οποίο όμως θα έχουν συνενέσει ερωτώμενοι όταν συλλήφθησαν ως λαθρομετανάστες: αν δλδ προτιμούν υποχρεωτική διαμονή για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει να δίνουν το "παρών" ή απέλαση)
    7. ναι, εννοείται ότι θα δεχόμουν (προϋπόθεση η σοβαρή αντιμετώπιση του project από το κράτος)
    8. Πρέπει να υπάρχει η συναίνεση του μεταφερόμενου
    φιλικά, Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Ν: Αν και η πρώτη πρόταση σου δικαιολογεί και τη συνέχεια της απάντησής σου (πλάκα κάνω) θα σε αντικρούσω σε όλα.
    1. Εφόσον οι μετανάστες ΔΕΝ είναι καταγεγραμμένοι - και σιγά μην απάντησαν στην απογραφή - με ποιό τρόπο θα ερωτηθούν; Από την αστυνομία που θα τους κυνηγήσει κατα χιλιάδες τη μέρα της μεγάλης συγκομιδής;
    2. Σ' αυτό σε βρίσκω ουτοπικό. Οι Κυκλάδες, τουλάχιστον όσες είναι αραιοκατοικημένες ΔΕΝ καλλιεργούνται, είναι πέτρα και βράχια. Και γι αυτό άλλωστε είναι αραιοκατοικημένες. Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για τα ορεινά χωριά - γι αυτό τα λένε ορεινά. Και μην ξεχνάς ότι οι γεωπόνοι δεν έχουν καταφέρει να μάθουν ακόμα τους πεδινούς της Θεσσαλίας ποια ώρα να ποτίζουν τα χωράφια τους.
    3. Εδώ ίσως να υπάρχει 0,1% πιθανότητα να σφάλλω. Αν κρίνω δε από τα "ψηφίσματα" των συνελεύσεων πολυκατοικιών (στην Αθήνα) που μένουν γνωστοί μας τον κανόνα "Μη Νοικιάσεις σε αλλοδαπό" δυσκολεύομαι να πιστέψω πως στην επαρχία ο κόσμος θα είναι πιο φιλόξενος στον (στους) διαφορετικό.
    4. Πιστεύεις οτι θα αφήσει κανένας όχι μόνο το σπίτι του μα και το χωράφι του σε χέρια τρίτων χωρίς να διεκδικήσει "ενοίκιο"; Συγγνώμη που απαντώ με ερώτηση.
    5. Υποχρεωτική παραμονή, σημαίνει φύλακες - αστυνομία . Τότε έρχεται το β' σκέλος της ερώτησης 5: Οι αναλογίες με τις φυτείες του αμερικάνικου νότου ή των «πόλεων» του σιβηρικού βορρά σε τρομάζουν;
    7. οκ
    8. Εδώ διαφωνώ επί του διαδικαστικού (lol). Άπαξ και είμαι καταφανώς αντίθετος στο υποθετικό αυτό σενάριο (το θεωρώ απάνθρωπο), αρνούμαι να πειστώ από τη "νομιμότητα" που μπορεί να του προσφερθεί από οποιοδήποτε όργανο - οργανισμό.

    ένα πράγμα που χάρηκα πάραυτα στην απάντησή σου είναι η αισιόδοξη ματιά ότι όλα θα λειτουργήσουν ομαλά και όπως πρέπει στη ροή αυτού του σεναρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας τα αφήσουμε τα πράγματα όπως είναι τότε...
    Παρόλα αυτά σου ανταπαντώ:
    1. Εννοείται ότι αυτοί που θα συλλαμβάνονται θα ερωτώνται. Και γιατί το εστιάζεις σε μία μέρα που συναισθηματικά την ονομάζεις "μέρα μεγάλης φυγής"; Αποκλείεται δλδ να ζούμε σε ένα ευνομούμενο κράτος που δεν θα κυκλοφορούν ελεύθερα λαθρομετανάστες;
    2. Εδώ οι Εβραίοι καλλιεργούν στην έρημο. Το στοίχημα είναι να δημιουργήσουμε κιμπουτς κι όχι γκουλάγκ. Όσο για τους ελληναράδες που δεν καλλιεργούν όπως κι ότι θα έπρεπε, είναι άλλη κουβέντα, πάντως δεν έχει σχέση με αυτό που συζητάμε δλδ δεν έχει να κάνει με την αδυναμία καλλιέργειας σε αυτά τα εδάφη.
    3. Μιλάμε για έρημα χωριά, λες η κυρά της Ρω να είχε πρόβλημα;
    4. Μιλάμε για δημόσια εδάφη
    5. όλα είναι συνάρτηση του πόσο ελκυστικό είναι το πακέτο. Εγώ πάντως φοβάμαι ότι σε πιθανή επιτυχία του στοιχήματος νέα εισροή λαθρομεταναστών, οπότε θα πρέπει να συνδεθεί με σωστή αστυνόμευση στα σύνορα και με πεπερασμένο αριθμό συμμετέχοντων στο πρόγραμμα.
    αυτά,
    Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. λεμονοστιφτι κ εγώ είμαι αισιόδοξη με αυτό το σχέδιο,όπως κ ο Ν.
    ωραία αντιλέγεις σε όλα, αλλά δεν βλέπω να αντιπροτείνεις κ τίποτα!!!!!!!!!!
    εσένα σε τρομάζει το να κυκλοφορείς το βράδυ στο αγαπημένο κέντρο?????
    κ μην μου απαντήσεις για το παζάρι που αγαπάς να πηγαίνεις τις κυριακές-ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ
    με αυτό που γίνεται στο κέντρο!!!η μήπως ζεις στην ομολογουμένως ασφαλέστερη
    γειτονιά των βορείων προαστίων κ θα το έλεγα κ πιο χοντρά μάλλον στην κοσμάρα σου?
    ξαναλέω έχεις να προτείνεις μια λύση?
    xristina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ N: Προσπαθώ τους τελευταίους 3 μήνες να ξεκινήσω αυτασφάλιση στον ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ), εννοείται πως θα έπρεπε να κάνουν πάρτυ ως ταμείο με περιπτώσεις σαν και μένα μιας και θα τους πληρώσω κάμποσα αναδρομικά. ΧΑΟΣ. Σήμερα που τηλεφώνησα έμαθα ότι η γραμματέας έχασε τον πατέρα της (συλληπητήρια κιόλας) και τα ραντεβού εκατοντάδων με την υγειονομική επιτροπή (ανάμεσα και το δικό μου που δεν έχει ακόμα οριστεί) είναι στον αέρα.
    Αν ούτε αυτό δεν μπορεί να οργανωθεί καλά τότε αμφιβάλλω αν τίποτα άλλο μπορεί να δουλέψει εδωπέρα σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ xristina: Το σχέδιο αυτό μπορεί να δουλέψει, δεν πάυει κατα τη γνώμη μου να είναι απάνθρωπο. Στην τελευταία παράγραφο της ανάρτησης υπάρχει μια σειρά φράσεων που δε με τρομάζει να ακούω και αποτελεί για εμένα (αν τις βάλεις στην κατάλληλη σειρά ) την πιθανή διέξοδο από το πρόβλημα.

    Εντωμεταξύ δηλώνω (!) πως δε μένω στα ΒΠ (και ούτε θα ήθελα να μένω εκεί), κατοικώ όπως γνωρίζεις (!!) στους φασαριόζικους Αμπελόκηπους (μπορώ να βρίσκομαι με τα πόδια σε 23 λεπτά σε όποιο σημείο του κέντρου της πόλης επιθυμήσω), τριγυρνάω όμως στο κέντρο πολλές ώρες την εβδομάδα και ΝΑΙ τον τελευταίο καιρό φοβάμαι!!!
    Ακόμα όμως κι αν έμενα σε κάποια ασφαλή περιοχή πάλι θα θεωρούσα το σενάριο αυτό απάνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. νομίζω ότι ο επαναπατρισμός τους κ η απέλαση είναι χειρότερα!!!!!τουλάχιστον με αυτό το σενάριο θα τους ρωτούν πρώτα ,δεν θα "μπουζουριάζονται"
    σε κλούβες κ πίσω σε χώρες όπως Νιγηρία,Αφγανιστάν κ.λ.π.είμαι αισιόδοξη :)
    επίσης δεν θα έλεγα ακριβώς Αμπελόκηπους έκει που μένεις,αλλά ούτε κ τους θεωρώ όμως φασαριόζικους ,σε σχέση με τον πειραιά, την κυψέλη,αγ.αναργύρους,λιόσια ,μπουρνάζι,αγ.ελευθέριο κ.λ.π. κ.λ.π.
    xristina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή Χριστίνα: Ποτέ δεν είπα ότι μένω στο ιστορικό κέντρο. Έτσι, χωρίς να θέλω να φανώ σε καμμία περίπτωση αγενής απέναντί σου, επισημαίνω πως ΔΕΝ βγάζει νόημα το που θεωρείς εσύ ότι μένω εγώ, μιας και η περιοχή ανήκει όπου μένω και ψηφίζω ανήκει στο Δήμο Αθηναίων, (7ο διαμέρισμα) άσχετα με το τι πιστεύει ο οποιοσδήποτε.

    Είχα συντάξει από πριν μια απάντηση για τους Αμπελόκηπους, την οποία όμως "κούρεψα" αρκετά καθώς διαβλέπω να μου ζητείται "δήλωση νομιμοφροσύνης" (Αθηναίου στην προκειμένη) για να δικαιούμαι να ομιλώ και να εκφέρω άποψη.

    Εν πάσει περιπτώσει, αν έμενα στο φεγγάρι τα ίδια θα υποστήριζα εκ του ασφαλούς βεβαίως βεβαίως. Αν πάλι έμενα στη Γερανίου τα ίδια θα σκεφτόμουν παρ'ολο που δε θα με συνέφερε (η ίδια μου η σκέψη). Το να διαφωνείς ιδεολογικά με κάτι (το τι θεωρεί κάποιος ηθικό) δε μεταβάλλεται αναλόγως με το που βρίσκεται - κατοικεί. Το 'χεις (ή δε το'χεις) μέσα σου. Αυτό που σίγουρα αλλάζει είναι η δυσκολία να το εκφέρεις ως άποψη δυνατά γιατί μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με τα συμφέροντά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τυγχάνει να γνωρίζω πολλά απομακρυσμένα νησιά των Κυκλάδων και κάποια άλλα πιο κοντινά όπως η Μακρόνησος, η Γυάρος καθώς επίσης και κάποια άλλα ακόμα πιο απομακρυσμένα προς Κρήτη μεριά όπως η Σπιναλόγκα που χρησιμοποιήθηκαν για την απομάκρυνση "επικίνδυνων-ανεπιθύμητων" ανθρώπων στο παρελθόν.Απαντησ(τ)ε αν θέ(ς)λετε στα παρακάτω ερωτήματα:

    1.Για ποιούς δούλεψε αυτό το project στο παρελθόν;
    2.Σου φάνηκε δίκαιο για τους απομακρυσμένους-αποκλεισμένους ανθρώπους;
    3.Αν τους δώσουμε τσουγκράνες και φτυάρια και σπόρους και τεχνογνωσία παύουν να είναι αποκλεισμένοι και εφόσον έχουν ρωτηθεί κιόλας;(αναρωτιέμαι ποιες είναι οι πραγματικές τους επιλογές).
    4.Πως μπορεί να λειτουργήσει αυτό το project δίκαια, στην πραγματικότητα που ζούμε ή στην άλλη αυτή την ιδεατή;
    5.Το ότι δεν μπορώ να προτείνω κάποια εφικτή λύση σημαίνει ότι η μόνη υπάρχουσα πρόταση θα πρέπει να είναι και αποδεχτή; Ή αν είμαι κάτοικος β.προαστίων δεν επιτρέπεται να μην συμφωνώ γιατί δεν μου πέφτει λόγος;
    6.Γιατί οι επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες πολιτικές ρίχνουν το μπαλάκι της λύσης στους πολίτες;
    7.Αν τους "εξαφανίσουμε" από το κέντρο της πόλης εξαφανίζουμε και το πρόβλημα;
    8.Είναι μόνο πρόβλημα, είναι άνθρωποι ή είναι ένα ανθρώπινο πρόβλημα οπότε και η προσέγγιση της λύσης απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή κι ευαισθησία;

    Από την άλλη πλευρά σκέφτομαι ότι αν πρέπει ο "απλός" πολίτης να βρει την λύση τότε γιατί σε κάθε εκλογές τρέχουμε στις κάλπες και εκλέγουμε αυτούς που δεν μπορούν να λύσουν ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα; Αλλά τι λέω η ψήφος είναι δικαίωμα και υποχρέωση...σα να λέμε ξόρκι. Άμα το ασκήσω το "δικαίωμα" κοιμάμαι ήσυχος γιατί έκανα το καθήκον μου...γιατί εγώ πάλι έχω αυπνίες; Θα φταίνε οι καφέδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ποσοι χωρανε, ποσοι εχουν τα χαρτια, ποσοι δικαιουνται υπηκοοτητα, ποσοι ασυλο, ποσοι εχουν καθαρο ποινικο μητρωο, ποσοι θελουν να μεινουν εδω?
    ερωτησεις που ποτε δεν εκανε το κρατος σαν πρωτο βημα και μπορει ακομα να κανει για να βγει μια ακρη.

    προς Ν και Χριστινα
    αν και διαφωνω με το σεναριο σαβοπουλου δεν μπορω να καταλαβω απο που αντλειτε την αισιοδοξια οτι θα μπορουσε να λειτουργησει. εχετε δει ποτε να δουλευει ο παραμικρος νομος? εχει ποτε απελαθει καποιος που αποδεδειγμενα εγκληματησε?

    η φωτο τα σπάει

    Η.
    κατοικος αθηνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απλά πήξαμε από γνώμες κ αντίλογο κ αντίδραση κ φούμαρα κ μεταξωτές κορδέλες. Το ανθρώπινο πρόβλημα πραμένει εκεί έξω κ ναι δεν σου πέφτει λόγος αν ζεις β.π.γιατί στον πειραιά κατεβάζοντας βράδυ τα σκουπίδια περιμένουν πεινασμένοι μετανάστες που δεν σώζωνται με λίγο φαγητό που τους δώσαμε.κατάλαβες vick ή ζεις κάπου ανάμεσα στα bloggs κ τα καφέ των πανεπιστημίων;xristina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το πρόβλημά είναι πως δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που να εφαρμόζεται. Έτσι όπως ορθά κατά τη γνώμη μου επισημαίνει η Vick το μπαλάκι πέφτει στους πολίτες. Και τότε το γνωστό μας ταμπεραμέντο με την ελάχιστη ψυχραιμία οδηγεί σε «εμφύλιες» συζητήσεις παρ’ όλο που θεωρητικά (και πρακτικά πιστεύω) το ίδιο αποτέλεσμα θα θέλαμε. Αδιαφορώ αν ο Παπουτσής δήλωσε αδυναμία διαχείρισης της κρίσης, εγώ γιατί τον (λέμε τώρα) ψήφισα; Αν δε μπορεί ή νιώθει αδύναμος να παραιτηθεί, αν και νομίζω ότι είναι θέμα κεντρικών πολιτικών επιλογών και όχι ατόμων.


    @ χριστίνα, δεν καταλαβαίνω τι σκάλωμα έχεις φάει με το που μένει κάποιος. Εννοείται πως όσο μακρύτερα από το κέντρο μένει κάποιος τόσο λιγότερο είναι το βάρος που αναλογεί στην καθημερινότητά του. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι δε δικαιούται να μιλάει, να έχει γνώμη και να σκέφτεται και να πράττει ανάλογα με τα πιστεύω του. Αλίμονο αν εσύ δεν ενδιαφερόσουν για καταστάσεις που συμβαίνουν μακρύτερα από το Πασαλιμάνι.

    @ Η: συμφωνώ με τα γραφόμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ xristina: Ώστε λοιπόν xristina στα β.προάστια δεν ζουν μετανάστες ή αυτοί που ζουν είναι εύποροι οπότε αν ζω εκεί δεν μου πέφτει λόγος γιατί όταν κατεβάζω τα σκουπίδια μου το βράδυ είμαι ασφαλής.Επίσης αν ζω στα β.π. δεν κατεβαίνω στην Αθήνα γιατί είμαι εξωγήινη και τι δουλεία έχω στο κέντρο σας; Και επίσης ούτε λόγος να εργάζεται κάποιος στο κέντρο.
    Δεν είμαι ισότιμο μέλος της κοινωνίας γιατί η γνώμη μου περισσεύει και αν δεν κατάλαβα αυτά που λες ζω κάπου ανάμεσα στα blogs και τα καφέ των πανεπιστημίων(!).
    Ευχαριστώ πολύ ήσουν σαφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ξαναδιαβάστε ψύχραιμα τις δηλώσεις του νιόνιου.
    Δεν μιλά για σπιναλόγκες κ γιάρο.
    Κανένα κόλημα δεν έχω με β.π.
    Μόνος σου είπες όσο πιο μακρυά μένεις απ το κέντρο, δεν βλέπεις
    Πώς στοιβάζονται αυτοί οι ανθρωποι. Γιατί δεν θεωρείτε απάνθρωπο την απέλασή τους ή την στοίβαξη σε κέντρα που θέλει να τους στείλει η κυβέρνηση;ξαναδιαβάστε τις δηλώσεις πιο ψύχραιμα
    Όλοι έχουμε γνώμη κ δικαιούμστε να την λέμε
    γίνονται όμως πολλές διαστρεβλώσεις
    Xristina

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ feedback που δυσκολεύομαι να διαχειριστώ, παρόλα αυτά θα επισημάνω κάποια πράγματα που μου ήρθαν σαν σκέψεις διαβάζοντας τα παραπάνω
    1. το ότι κάτι δεν έχει ξαναεπιχειρηθεί δεν προδικάζει την αποτυχία του εγχειρήματος, και οι ολυμπιακοί αγώνες κάποτε ξεκίνησαν δεν υπήρχαν από πάντα (άσχετο!)
    2. Το ποιόν των ελληναράδων είναι γνωστό και διακυβεύει την επιτυχία του εγχειρήματος αλλά τι σημαίνει αυτό; δεν πρέπει να προσπαθούμε για τίποτα έχοντας αυτή τη σκέψη ως αφετηρία;
    3. vick, αν ερμηνευώ σωστά τα λεγόμενα σου, δυσφορείς για τις αποτυχημένες πολιτικές (συμφωνώ) και για το γεγονός ότι πρέπει να συμμετέχουμε στην εύρεση λύσης (εδώ γιατί δυσφορείς; πολύ λογικό μου φαίνεται αυτό μόνο, μέσα από συνεχείς ζυμώσεις μπορεί να βγεί κάτι καλό). Τι πάει να πει "απλοί" πολίτες; Επίσης πολιτικές ψηφίζουμε, δεν δίνουμε λευκές επιταγές...
    4. Το που μένει κανείς ή κατ'επέκταση τι βιοτικό επίπεδο απολαμβάνει, αυτό είναι tough! Γεγονός είναι ότι είναι ευκολότερο να έχουμε "πολιτικά ορθή" άποψη αποστασιοποιημένοι. Εγώ συνηθίζω να σκέφτομαι ορθολογικά και μια θεμελιώδης αρχή της λογικής είναι ότι για να βρεις τη λύση ή αν η λύση που προτείνεις είναι ορθή, αυτή πρέπει να δοκιμαστεί σε ακραίες συνθήκες. Στην περίπτωση μας νομίζω ότι η ακραία συνθήκη που ψάχνουμε είναι να μην υπάρχουν σύνορα, να μην υπαρχει Κίνα και Λουξεμβούργο, ούτε Βατικανό και Αφγανιστάν, όλα ανοιχτά, όλοι παντού. Σπάνε τα φράγματα και το νερό έχει παντού την ίδια στάθμη. Είμαστε έτοιμοι να το αποδεχτούμε αυτό; Μόνο έτσι νομίζω ότι έχει αξία η τοποθέτηση σας Vick και lem και Η και αν είστε έτοιμοι, σας βγάζω και το καπέλο. Ειλικρινά. Γιατί εγώ δεν ξέρω αν είμαι έτοιμος να μοιραστώ τον τόπο που ζω, το σπίτι μου, τον χώρο μου εν γένει. Και ως τότε απλώς παλεύω να φτιάχνω φραγματάκια και σταδιακά να χαμηλώνω τη στάθμη να χωρέσουμε όλοι (είμαι σαν τον Παναμά ένα πράμα!). Εκεί εντάσσω και την πρόταση που συζητάμε και ως τέτοια την υπερασπίζομαι. Δεν ισχυρίζομαι ότι είναι η καλύτερη λύση ever αλλά δεν είναι και η Entlösung του Χίτλερ!
    Πάντως πολύ χάρηκα την κουβεντούλα μας αν και θα προτιμούσα να βρισκόμασταν σε ουδέτερο έδαφος να τα συζητούσαμε (πχ Μαβίλη). Εκτός και αν σπάω κάποιον άγραφο κώδικα των blog lem ή κατά κόσμον Α..........! ;-) Φιλιά σε όλους. Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Ν: Το θέμα κατά την απόψή μου δεν είναι το πρωτοεφαρμοζόμενο του εγχειρήματος αλλά σε πιο υπόβαθρο (νομοθετικό πλαίσιο,ηθικό πλαίσιο) αυτό στηρίζεται και ποιος το βάζει σε εφαρμογή.Έχοντας αποδειχτεί πολλάκις το σαθρό και διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα εδώ και χρόνια που έχει γαλουχήσει πολιτικούς και πολιτικούς,αλλά και πολίτες με ανάλογες νοοτροπίες, δυσκολεύομαι να πιστέψω σε πολιτικά θαύματα.Υπό αυτό το πρίσμα δυσφορώ γι αυτό που συμβαίνει και όχι για το ρόλο του πολίτη (όταν λέω "απλός" εννοώ που δεν έχει επίσημο αξίωμα) που καλείται να βγάλει τα κάστανα απ`την φωτιά.
    Ναι σε αυτήν που αποκαλείς ακραία συνθήκη, στο όχι σύνορα (εκεί έβλεπα όταν έγραφα, είναι το μόνο απόλυτα δίκαιο) αλλά ο κόσμος δεν είναι έτοιμος και δύσκολα θα είναι έως...ποτέ.Ουτοπικό θα μου πεις κι εγώ αιθεροβάμων.Από την άλλη όταν έχω να διαλέξω μεταξύ αυτού και των φραγμάτων που θεωρώ ασύμφορα για την ανθρώπινη εξέλιξη αισθάνομαι ότι πρέπει να υπερασπιστώ τα αυτονόητα(;) για την ανθρώπινη ύπαρξη την προσέγγιση στην ελευθερία της επιλογής,στην δικαιοσύνη.
    Πω πω πολύ βαρύγδουπα ακούγονται όλα αυτά κι εγώ αφελής.Να είστε όλοι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ N, Xristina, Vick, H & όποιον άλλον ενδιαφέρεται για μπύρα στη Μαβίλη, εννοείται πως είμαι μέσα κι εγώ. Κανένας άγραφος κώδικας δε σπάει με μια μπύρα στην πλατεία αγαπητέ Ν.
    lem.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Διάβασα το κείμενο χθες, ήμουν κομματάκι βιαστική για να αφήσω σχόλιο, πλας κάπως διστακτική καθώς θεώρησα ότι ήταν ένας διάλογος επί του θέματος μεταξύ εσού και των φίλων σου που συνεχιζόταν στο μπλογκ και σήμερα που ξαναμπαίνω, βλέπω την ανταπόκριση στα σχόλια, λέω "σκοραρες ποστ "ζημια" πάλι, Lemom!" και είμαι σε φάση να βάλω όπισθεν, σκεπτόμενη "τι να πω κι εγώ τώρα;", ωστόσο θα αφήσω ένα ταπεινό σχόλιο.

    Κατ' αρχάς, αναφορικά με το κείμενο, θέλω να εξάρω την πολύ καλή, προσεκτική προσέγγιση του ζητήματος, με επίγνωση της δυσκολίας και ευαισθησίας του, με προσπάθεια κάλυψης και συνεκτίμησης όλων των παραμέτρων καθώς και κατανόησης των κινήτρων της δήλωσης/θέσης Σαββόπουλου και της επιχειρηματολογίας που τη συνοδεύει (αν όχι από τον ίδιο το Δ.Σ. από όσους τη συμμερίζονται και θεωρούν εφικτή την υλοποίησή της) συνάμα με σαφή και ξεκάθαρα διατυπωμένη την προσωπική αντίθετη άποψη του γράφοντος. Ήθελα να επισημάνω τα προηγούμενα επειδή, αν και πρέπει να είναι αυτονόητα και προϋποθέσεις για οποιονδήποτε αποφασίσει να εκφέρει άποψη για τέτοια ζητήματα, δυστυχώς συχνά απουσιάζουν από αντίστοιχες προσεγγίσεις/αναλύσεις.

    Συνεχίζοντας, θέλω να αναφερθώ σε μία εμφάνιση του Διονύση Σαββοπουλου την επομένη ή λίγες μέρες (έχει περάσει καιρός και δε θυμάμαι) μετά την επίμαχη δήλωσή του στην εκπομπή των Καμπουράκη –Οικονομέα, που έτυχε να παρακολουθήσω και στο μέρος που το έκανα, όπου, όταν εύλογα κι αναμενόμενα ένας από τους δύο δημοσιογράφους τον ρώτησε πώς πιστεύει ότι μπορεί να υλοποιηθεί η πρότασή του, απάντησε με περισσή ευκολία 'μου βάζετε δύσκολα' (ή κάτι αντίστοιχο, δε θυμάμαι επακριβώς), υπό την έννοια ότι το πρακτικό μέρος υλοποίησης της πρότασής του δεν ήταν δική του δουλειά. Νομίζω πως ο τρόπος που το αντιπαρήλθε, η μη αναφορά -έστω αδρομερώς- τρόπων υλοποίησης της δικής του πρότασης, πώς δλδ φαντάζεται ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, κάτι τέλος πάντων που να δεικνύει ότι αυτό που πρότεινε ήταν προϊόν σοβαρού προβληματισμού και στάθμισης των συνθηκών, με ξένισε αρνητικότερα και από την πρότασή του αυτή καθεαυτή.. Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε προσωπική του εμπειρία, όταν είχαν παραβιάσει το σπίτι του στο κέντρο της Αθήνας την ώρα μάλιστα που ήταν ο ίδιος και οι οικείοι του μέσα, λέγοντας πως αυτό που τους έσωσε ήταν ότι φώναξαν και τους άκουσε η φρουρά των εκπρόσωπων του ΔΝΤ που βρισκόταν σε γειτονική οικοδομή. Σε αυτό το σημείο, φαντάζομαι, μιλούσε ως απλός, καθημερινός κάτοικος του κέντρου και θύμα της διαμορφωθείσας σε αυτό κατάστασης και ευκολονόητα έχει την αμέριστη κατανόησή μου. Δεν ξέρω αν στη συνέχεια είπε κάτι άλλο, αν επικαλέστηκε κάποια επιχειρήματα υπέρ της πρότασής του, έπρεπε να κλεισω την tv, σχολιάζω μόνο τα σημεία που παρακολούθησα.
    Οι συγκυρίες καθιστούν επιβεβλημένη την ανάγκη για παρέμβαση και διατύπωση απόψεων από ανθρώπους του πνεύματος, ωστόσο, όταν βλέπω έναν εκπρόσωπό τους -και με όλο το σεβασμό που έχω στο πρόσωπο του Δ. Σαββόπουλου και την καλλιτεχνική του υπόσταση- να διατυπώνει εύκολα και ανώδυνα (αυτή είναι η προσωπική μου εκτίμηση, θα ήθελα να ήταν διαφορετική) τέτοιες "ριζοσπαστικές" (για να χρησιμοποιήσω το δικό σου χαρακτηρισμό) απόψεις, το λιγότερο ξαφνιάζομαι αρνητικά.

    Αυτά τα πολλά..
    Πιες μία παγωμένη μπύρα και για μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ absentminded: Ίσως ο Δ.Σ. να είχε διαβάσει ετούτο το άρθρο για το Ριάτσε της Ιταλίας. Η διαφορά όμως είναι πως σ'εκείνη την περίπτωση ο Ιταλός δήμαρχος και οι τοπικές αρχές ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ στους 200 μετανάστες να ζήσουν εκεί, δεν τους πήγε με το "ζόρι". Εξ' ου και η αδυναμία σχεδίασης κ οργάνωσης της "ελληνικής" εκδοχής του σχεδίου.

    Αντιγράφω από το ίδιο link:

    Ιταλία: Χωριό-«φάντασμα» ζωντάνεψε από τους μετανάστες

    Το Ριάτσε, ένα παραθαλάσσιο χωριό, στην περιοχή της Καλαβρίας, κινδύνευε να γίνει άλλο ένα χωριό-«φάντασμα» καθώς οι κάτοικοί του το εγκατέλειπαν αναζητώντας καλύτερη τύχη σε άλλες περιοχές της χώρας ή και στο εξωτερικό. Η παραγωγή είχε νεκρώσει, πολλά από τα σπίτια είχαν ερημώσει ενώ το σχολείο είχε βάλει λουκέτο λόγω της έλλειψης μαθητών.
    Αυτά μέχρι πριν λίγα χρόνια. Σήμερα το Ριάτσε σφύζει από ζωή και η ανάπτυξή του είναι πρωτόγνωρη χάρη σε μια ιδέα του δημάρχου του και των τοπικών αρχών που επέτρεψαν σε πάνω από 200 μετανάστες από τη Σομαλία, την Αλβανία και το Ιράκ να εγκατασταθούν εκεί μόνιμα και να δουλέψουν.

    Ο δήμαρχος Λουκάνο παραχώρησε όλα σχεδόν τα δημοτικά κτίρια στους μετανάστες αφού πρώτα να μετέτρεψε σε σπίτια και εργαστήρια. Από την πλευρά τους, οι ξένοι βοήθησαν στην ανακαίνιση αυτών των κτιρίων και επάνδρωσαν τις τοπικές επιχειρήσεις υαλουργίας και κοσμηματοποιίας καταφέρνοντας έτσι να εξασφαλίσουν ένα σταθερό εισόδημα το οποίο ξεπερνά τα 700 ευρώ το μήνα. Επίσης συνεχίζουν την μεγάλη παράδοση της περιοχής στην κατασκευή μπρούτζινων ειδών λαϊκής τέχνης.

    Το "πείραμα" ξεκίνησε πριν από δώδεκα χρόνια, όταν ο δήμος επέτρεψε την εγκατάσταση Κούρδων μεταναστών. Σταδιακά άρχισαν να αντιμετωπίζονται και λύνονται τα προβλήματα ενσωμάτωσης των ξένων στην τοπική κοινωνία και να ξεπερνιούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    Σήμερα το Ριάτσε αποτελεί πρότυπο ανάπτυξης για την περιοχή η οποία μάλιστα είναι από τις φτωχότερες της Ιταλίας, με έντονα φαινόμενα ξενοφοβίας αλλά και υπό την "κατοχή" της Μαφία. Κι αυτό κάνει ακόμη πιο σημαντικό το εγχείρημα του δήμαρχου Λουκάνο και των τοπικών αρχών που αντί να χτίσουν τείχη και φράχτες προτίμησαν τον δρόμο της συμβίωσης και της ανάπτυξης με τους πρώην "λαθρομετανάστες".


    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cSKuepdKcN0J:www.enet.gr/%3Fi%3Dnews.el.article%26id%3D239670+%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B4%CE%BF%CE%B9+%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1+%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%82+%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1%CF%82&cd=1&hl=el&ct=clnk&gl=gr&client=firefox-a&source=www.google.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails