14 Ιανουαρίου 2013

τρία χρόνια εδώ



 Μοιάζει σα να έχει περάσει 1,6 μεγαπαρσέκ (1 μεγαπαρσέκ ισούται με 3,3 εκατομμύρια έτη φωτός) από το μίζερο φθινόπωρο του 2009, το φορτωμένο με τους κάκιστους εργασιακούς οιωνούς που δυστυχώς (ή μήπως ευτυχώς) επαληθεύτηκαν στο ακέραιο τους πρώτους μόλις μήνες της επόμενη χρονιάς. Έτσι, συνηθισμένος σε ελλιπή ελεύθερο χρόνο, βρέθηκα αντιμέτωπος όχι μόνο με πολύ από δαύτον, αλλά και με τη χειρότερη διάθεση όλων των εποχών να με κατατρύχει. Και το κυριότερο: κλεισμένος στο σπίτι. Το πρωί σπίτι, το μεσημέρι σπίτι, το ίδιο και το βράδυ και ό,τι με ευχαριστούσε μέχρι τότε, να αδυνατεί να μου πληρώσει την παραμικρή ξέγνοιαστη στιγμή.
Σε μια από τις προσπάθειες να εντοπίσω ικανό αντίβαρο στην κατάθλιψη, που είχε κάνει μετά από καιρό το comeback της (και όχι γιατί άξαφνα άπλετος οίστρος έμπνευσης με πλυμμήρισε), ξεκίνησα με απλανές βλέμμα το ιστολογείν.

Κάπως έτσι θα άρχιζε μια ιστορική αναδρομή αυτού του ιστολογίου που αισίως κλείνει τρία χρόνια ύπαρξης, και ο διαχειριστής του ακόμα αναρωτιέται δίχως ίχνος ακκισμού γιατί στα κομμάτια μπορεί να το διαβάζει κάποιος που δε τον γνωρίζει προσωπικά. Τόσο τα θέματα «γενικού» όσο και «ειδικού» ενδιαφέροντος σπανίζουν, το ίδιο και οι οξυδερκείς πολιτικές αναλύσεις, οι κοφτερές απόψεις, οι εμπεριστατωμένες μουσικές συμβουλές, οι καλλιτεχνικές φωτογραφίες, η πρωτότυπη γραφή, οι συνταγές και το μόνο που φαίνεται να περισσεύει είναι οι ματιές στο μικρόκοσμο του συντάκτη, ανακλασμένες μάλιστα από τα παραμορφωτικά κάτοπτρα της εκάστοτε του διάθεσης.


Η πρώτη – και αδημοσίευτη έως σήμερα - επίσημη ανάρτηση του ιστολογίου (μετά τον αποκαλυπτικότατο πρώτο χαιρετισμό) ήταν αφιερωμένη σε μια πρώην συνάδελφο και πήγαινε κάπως ακριβώς έτσι: 

Ιανουάριος 2010. Υπάρχει μια κατηγορία πολύ ευγενικών ανθρώπων που με τρομάζει. Είναι εκείνοι που μιλώντας σου στα ελληνικά χρησιμοποιούν φράσεις με αγγλικό συντακτικό (δίχως πολλές φορές να ξέρουν καν αγγλικά). Εκνευρίζομαι αφάνταστα όταν απευθυνόμενοι σε μένα γλυκαίνουν απροσάρμοστα τον τόνο της φωνής τους ενώ μου χαμογελούν χωρίς την παραμικρή σύσπαση των ματιών τους. 
- "Μήπως θα είχες την καλοσύνη σε παρακαλώ να μου περάσεις τη γραμμή στο γραφείο μου;" 
- "Ρε, άντε και γαμήσου ηλίθια", σκέφτομαι από μέσα μου, ενώ απαντώ "Αλίμονο" και "Βεβαίως". 
Στις πρώτες μας συναντήσεις κόμπλαρα, αβέβαιος για το τι συνέβαινε, οι κώδικες συμπεριφοράς μου βραχυκύκλωναν. Μελιστάλαχτος λόγος, μούφα χαμόγελο, και μάτια φαρμάκι σε καταψύκτη. Με τον επί οκταετίας όμως  καθημερινό και αναγκαστικό εργασιακό συγχρωτισμό και παρατηρώντας όλο και περισσότερο τη συμπεριφορά της (ατυχώς δουλεύαμε μαζί στa ίδια 8 κυβικά μέτρα), βεβαιώθηκα ότι είναι πολλά τα "κάτι" που δεν πάνε καλά την ώρα που όλοι στο γραφείο, τη θεωρούν αξιαγάπητη.

- "Σε φοβάμαι όταν μιλάς έτσι, μπορείς σε παρακαλώ να μου μιλάς με την κανονική σου φωνή;" της είπα μια μέρα, 

- "'ντάξει, αφού το προτιμάς" απάντησε, το κεφάλι της δεν στράφηκε 360 μοίρες όπως περίμενα αλλά από την επόμενη σταμάτησε να μου λέει και καλημέρα.

Δεν θέλω να εξετάσω αν το παρόν μπλογκ έχει κάνει τον κύκλο του, και γι αυτό το λόγο δεν επιχειρώ (ακόμη) απολογισμό, πάντως ομολογώ πως είμαι χαρούμενος που γνώρισα μέσα από δω τις δικτυακές υποστάσεις κάμποσων καλών κι ενδιαφερόντων ανθρώπων (με αρκετούς εκ των οποίων γνωριστήκαμε στην πορεία και προσωπικά.

Ευχαριστώ για την παρέα όσους επισκέπτονται τα λημέρια του λεμονοστίφτη όλα αυτά τα χρόνια.

Στα επετειακά τεύχη/επεισόδια/αναρτήσεις είθιστε να δίνεται κι ένα δώρο. Η πρώτη ιδέα, το "υπέροχο" ...γυμνό μου ημερολόγιο, στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία  (όποιος/α το έχει ας μου  στείλει μια κόπια) καθώς η όποια προσπάθεια εντοπισμού του στα ψηφιακά μου αρχεία έπεσε στο κενό. Η δεύτερη ιδέα: να βρω ένα άλμπουμ μου που θεωρώ σπάνιο και να το προσφέρω ψηφιοποιημένο, είναι σαφώς καλύτερη αλλά είμαι σωματικά κατάκοπος για να την πραγματώσω τώρα οπότε επιφυλάσσομαι για το εγγύς μέλλον.

Μέχρι τότε όμως, προτείνω σε όλους τους γνωστούς, φίλους, αναγνώστες, επισκέπτες κλπ να μου στείλουν το αγαπημένο τους τραγούδι ή καλλιτέχνη/μπάντα για μια εκπομπή αφιερώσεων την επόμενη Παρασκευή (όλοι οι δίαυλοι επικοινωνίας: σχόλια, mail, fb, sms, τηλεφωνο, είναι ανοιχτοί). Θα επανέλθω.

Το έτος φωτός είναι μονάδα μέτρησης απόστασης και όχι χρόνου.

11 Ιανουαρίου 2013

περί χορού




Όσοι με έχουν δει - αλλά και αρκετοί που δεν - λένε ότι χορεύω καλά. Παρόλα αυτά αν με είδες κι εσύ προχθές, να χορεύω τουίστ στους δρόμους της Αθήνας λίγο μετά τη μεγάλη βροχή, να κοντοστέκομαι στους γλιστερούς δρόμους, τα γρασίδια και τα πατάκια στις εξώπορτες των πολυκατοικιών εμπεδώνοντας τη φιγούρα «σβήσιμο του τσιγάρου» με το αριστερό μου πόδι,  μη γελιέσαι (και μη γελάς), δεν ήταν από τσακίρ κέφι, απλά είχα πατήσει σκατά

Μελωδικό με θορυβώδεις εξάρσεις θα χαρακτήριζα το σημερινό επεισόδιο, χορευτικό δε το λες, πάντως εγώ σχεδόν χτυπιόμουν  στο στούντιο, θες από το ρυθμό, θες από το κρύο ή από τα νεύρα για την κονσόλα που τον έπαιζε δεν δούλευε πάλι (το τελευταίο μάλλον πρέπει να το πάρω απόφαση). Ευχαριστώ  για την παρέα και το feedback  όσους άκουσαν ζωντανά ελπίζοντας να ευχαριστήθηκαν τις μουσικές επιλογές. Για όσους δε, δεν πρόλαβαν να ακούσουν το σημερινό επεισόδιο (και θέλουν) υπάρχει όπως πάντα η δεύτερη ηχογραφημένη ευκαιρία για απευθείας ακρόαση:

 

ή  με το πάτημα του παρακάτω εικονιδίου (άραγε αυτή προσμετράται σαν τρίτη ευκαιρία ;) για κατέβασμα
click pic to download
  Το σημερινό tracklist όπως πάνταστο πρώτο δικό μου σχόλιο.


 Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.


υγ. Και μιας και ο λόγος για χορό, αύριο το βράδυ στο πάρτυ του σταθμού στο "Απεριτίφ", θα μαζευτούμε και πιθανότατα θα …λικνιστούμε, κάμποσοι παλιοί κι αρκετοί νεότεροι φίλοι μεταξύ πολύ περισσότερων γνωστών. Όποιος/α θέλει να ‘ρθει ας δει πληροφορίες εδώ: 

10 Ιανουαρίου 2013

Πέμπτες, διαφημίζομαι


Αύριο Παρασκευή 11/01/2013, στις 10:00 το πρωί θα βρίσκομαι όπως πάντα στο στούντιο του indieground για 2 ώρες, όπου έχοντας σπάσει το φράγμα των 2000 τραγουδιών στην προηγούμενη εκπομπή, βάζω γερές βάσεις για την επόμενη χιλιάδα, - καλά να είμαστε -.

 Όποιος/α επιθυμεί να μου κάνει παρέα και φυσικά να ακούσει τα τραγούδια που έχω διαλέξει, μπορεί να συντονίσει τις οπτικές του ίνες στο δίκτυο του indieground online radio,  πατώντας εδώ:


Θα τα πούμε!

http://www.facebook.com/events/191915814287135/?context=create

8 Ιανουαρίου 2013

cut ups




Χιονίζει κι εγώ ψηφιοποιώ παλιές κασέτες, bootlegs των Raining Pleasure και των Αέρα Πατέρα κυρίως, επίσης κάποια στούντιο του Kapten Miki, σπιτικές ηχογραφήσεις, ψάχνω μάταια και μια ηχογράφηση από ένα indie free festival. Κάπου εκεί χτύπησα πάνω σε 2-3 κασέτες που γράφουν πάνω «ΠΑΤΡΑ».

 
Παρακαλώ; Παύση Αναγνωρίζω τι φωνή μου. Έλα ρε τι γίνεται θα περάσ// θόρυβος από λάδι που τσουρουφλίζει πατάτες που τηγανίζονται στη φριτέζα// να ‘μαι πάλι εγώ να απαγγέλω αποσπάσματα Ραδιοχημείας, η ένταση της φωνής ανεβοκατεβαίνει, σημάδι ότι βολτάρω στο σπίτι//το  Start Choppin των Dinosaur Jr// ο Ραφαηλίδης σολάρει στο κρατικό//μόλις χώρισα//πάλι ραδιοχημεία και βρισίδια//κατούρημα στο κέντρο της λεκάνης// τραγουδάω και κάνω και τα μέρη του μπάσου//κάποιος κλαίει//καλησπέρα θα θελα ένα μπιφτέκι σπέσιαλ και μια κόκα κόλα, η διεύθυνσή μου είναι…// μόλις τα ξανάφτιαξα// μετά ειδήσεις αφιέρωμα στον έρπη των γυναικείων γεννητικών οργάνων με τον Χατζηνικολάου//κόρνες, κομπρεσέρ και βροχές//ντριιν// ελπίζω να μην έχει κάνει κάνα λάθος η μπροστινή μου γιατί την έβαψα, άμα το περάσει περνάω κι εγώ// έλα μαμά, ναι καλά είμαι//

Είκοσι ετών και βάλε τα μαγνητοφωνήματα, περιέχουν την πρώτη και τελευταία προσπάθεια μου στην τεχνική του cut up, ήταν μόλις είχα διαβάσει τις "Πόλεις της κόκκινης νύχτας" του Μπάρροουζ, και για κάνα μήνα χτύπαγα τυχαία πατήματα του REC σε φορητό κασετοφωνάκι, έτρεχα την κασέτα μπρος όσο κρατάει μια ανάσα μου, και την άφηνα εκεί να περιμένει το επόμενο πάτημα του κόκκινου κουμπιού. 

Ακούω λίγο ακόμα από την ζωή μου στα 21, συγκινούμαι στην αρχή, μετά βαριέμαι λίγο και ετοιμάζομαι να βγω για δουλειά. 

Μια χιονισμένη ανάρτηση που φυσιολογικά θα ταίριαζε σήμερα αλλά την είχα γράψει και ανεβάσει κατακαλόκαιρο είναι το "Εσκιμώοι στην Αθήνα".
Ενώ ένα χιονισμένο βιντεάκι του 2008 με πρωταγωνίστρια τη φίλη Β. και μουσική των Kinks, είναι εδώ:   

7 Ιανουαρίου 2013

ένας καινούριος κόσμος

"Όλα σωστά δεν τα έχω;" με είχε ρωτήσει, καμαρώνοντας για τις γνώσεις του στη γεωγραφία, ένας λυκειόπαις του 2011 για να συμπληρώσει αργότερα: "Τις ΗΠΑ δεν τις βάζω γιατί είναι στο πίσω μέρος της γης και δε φαίνονται"

Το θυμήθηκα σήμερα που τελειώνουν οι διακοπές και ξαναρχίζει η "δουλειά" που με χαρτζιλικώνει.

4 Ιανουαρίου 2013

57 παρασκευές, 2 δευτέρες και 1 κυριακή αργότερα


 Μετά το τέλος της σημερινής 60ης εκπομπής - που παρεμπιπτόντως όχι μόνο τη διασκέδασα (όντας εφοδιασμένος με την καλή διάθεση και το θάρρος που σου δίνουν οι πρώτες μέρες του κάθε νέου χρόνου, αγνόησα τα μηχανήματα του στούντιο που πιστά στον περσινό τους χαβά, προσπάθησαν να μου κάνουν τη ζωή δύσκολη), αλλά έσπασα και το φράγμα των 2000 εκπεμφθέντων (;) τραγουδιών -, πέρασε από το στούντιο και με μάζεψε ο φίλος μου ο Χ, ο πατέρας της βαφτιστήρας μου, και πήγαμε για ούζα, μεζέδες, αττικό ήλιο, περίπατο στην Πλάκα και το Μοναστηράκι και πάνω απ’ όλα για την ετήσια ανασκόπηση μας που τελευταία είχαμε παραμελήσει. Μου ‘φερε και το πρώτο δώρο για τη μελλοντική μου γιορτή (υπάρχει Άγιος Λεμονοστίφτης?), Jonathan Richman με Modern Lovers, το πρώτο, στην ανεπίσημη ακυκλοφόρητη αρχικά έκδοσή του σε παραγωγή Kim Fowley και όχι John Cale (δισκάρα). Τώρα έχω απογευματινό hangover αλλά το αγνοώ (με την βοήθεια ενός ντεπόν).

update: ο φίλος Ρ άκουσε την εκπομπή εδώ

 Ευχαριστώ  για την παρέα και το feedback  όσους άκουσαν ζωντανά ελπίζοντας να το ευχαριστήθηκαν όσο κι εγώ. Για όσους δε, δεν πρόλαβαν να ακούσουν το σημερινό επεισόδιο (και θέλουν) υπάρχει όπως πάντα η δεύτερη ηχογραφημένη ευκαιρία για απευθείας ακρόαση:
 

ή  με το πάτημα του παρακάτω εικονιδίου (άραγε αυτή προσμετράται σαν τρίτη ευκαιρία ;) για κατέβασμα
click pic to download

 Το σημερινό tracklist όπως πάνταστο πρώτο δικό μου σχόλιο.


 Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.



3 Ιανουαρίου 2013

δύο επί δέκα εις την τρίτη

#

60 επεισόδια, 2000 τραγούδια (το δισχιλιοστό θα ακουστεί αύριο) και πάνω από 1000 καλλιτέχνες αργότερα, η εκπομπή "στον λεμονοστίφτη" επιστρέφει από τις διακοπές για το πρώτο επεισόδιο της νέας χρονιάς (και όχι μόνο).


Έτσι αύριο Παρασκευή 04/01/2013, στις 10:00 το πρωί θα βρίσκομαι στο στούντιο του indieground για 2 ώρες. Όποιος/α επιθυμεί να μου κάνει παρέα και φυσικά να ακούσει τα τραγούδια που έχω διαλέξει, μπορεί να συντονίσει τις οπτικές του ίνες στο δίκτυο του indieground online radio,  πατώντας εδώ:


2 Ιανουαρίου 2013

φέρρυ


Είναι στιγμές που χαμένος σε άκαιρες συναισθηματικές καταιγίδες βρίσκομαι όλο και λιγότερο παρών στο μέρος που καταλαμβάνει το σώμα μου.  Μια λάθος στροφή μας φέρνει στην προβλήτα των φέρρυ αντί για το οδόστρωμα της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου - σε 9 λεπτά φεύγει το επόμενο – ας περιμένουμε. Κρύβομαι πίσω από την παλιά μου φωτογραφική και χαζεύω ψηφιοποιημένη την πραγματικότητα σε μια μικροσκοπική οθόνη υγρών κρυστάλλων. 
Σε ολόκληρο το καράβι-παντόφλα δεν υπάρχουν περισσότερες από 15 ψυχές.  Πεντακάθαροι οι περιφερειακοί διάδρομοι, φρεσκοβαμμένα τα μέταλλα, στο εσωτερικό η κόκκινη δερματίνη στα καθίσματα ακτινοβολεί φθηνή ανακαίνιση. Ο δείκτης πιέζει το πλήκτρο, το κλείστρο ανοιγοκλείνει και το κολλητικό ξέφτισμα του ενθουσιασμού μας να αποθανατίζουμε εαυτούς, συντρόφους και φίλους σε ταινίες, φιλμ και bytes δίνει υπόσταση σε μια σειρά κακοφωτισμένων άτεχνων φωτογραφιών. Καλή μας χρονιά.









 
Related Posts with Thumbnails