14 Φεβρουαρίου 2013

η αγάπη ου περπερεύεται (?)

Τώρα επειδή αν ξεκινήσω την ανάρτηση με τη φράση: "Τις προάλλες που διάβαζα τον Υμνο της Αγάπης ..." είμαι σίγουρος πως κανείς δε θα με πιστέψει - και φυσικά καλά θα κάνει - αναγκάζομαι να πω την βαρετότερη μα αληθέστερη εκδοχή της αφορμής της ανάρτησης αυτής.

Σε  κάποια από τις τάξεις του Γυμνασίου βρεθήκαμε υποχρεωμένοι να μάθουμε απ' έξω τον ολόκληρο κατεβατό "Ύμνο" με τα do & don't της αγάπης, πιθανότατα στο μάθημα των θρησκευτικών ή των αρχαίων.

Δε θυμάμαι αν έμαθα τον ορισμό (I want to know what love is) της αγάπης απ' έξω (εικάζω πως θα τον έμαθα γιατί ήμουν κομμάτι σπασίκλας) και αν τον ξέχασα δυο τρεις μέρες το πολύ αργότερα. Το μόνο που μου έχει μείνει όμως από αυτόν είναι πως η ΑΓΑΠΗ ΟΥ ΠΕΡΠΕΡΕΥΕΤΑΙ. Κι αυτό γιατί ποτέ μου δεν ενδιαφέρθηκα να καταλάβω τι σημαίνει εκείνο το "περπερεύεται", παρολο που πολύ συχνά μέχρι σήμερα στο άκουσμα της λέξης "αγάπη" το συμπληρώνω άφωνα και μουλωχτά.

Ψάχνοντάς το μόλις προ δεκαλέπτου ανακάλυψα πως «περπερεύομαι»; θα πει κομπάζω, υπερηφανεύομαι, αλλά και πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί η αγάπη (έστω και προσωποποιημένη) μπορεί να κόμπαζε ή να περηφανευόταν. Τέλος πάντων.  

Ο Ύμνος της Αγάπης

"Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε όρη μεθιστάνειν, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμι. Και εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντά μου, και εάν παραδώ το σώμα μου ίνα καυθήσομαι, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ωφελούμαι. Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία. Πάντα στέργει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. Είτε δε προφητείαι, καταργηθήσονται. Είτε γλώσσαι, παύσονται. Είτε γνώσις, καταργηθήσεται. Εκ μέρους δε γιγνώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν. Οταν δε έλθη το τέλειον, τότε το εκ μέρους καταργηθήσεται. Οτε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην. Οτε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου. Βλέπομεν γαρ άρτι δι` εσόπτρου εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον. Αρτι γιγνώσκω εκ μέρους, τότε δε επιγνώσομαι καθώς και επεγνώσθην. Νυνί δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα. Μείζων δε τούτων η αγάπη"


έρωτας στην Ύδρα

Και για να μην ξεχνιόμαστε, αύριο Παρασκευή 15/02/2013, στις 10:00 το πρωί θα βρίσκομαι όπως πάντα στο στούντιο του indieground για 2 ώρες, "φανερά επηρεασμένος" από τη σημερινή μέρα, έχοντας επιλέξει τραγούδια που δεν πρόκειται να  αποτελέσουν άλλο ένα μελό ή/και γλυκανάλατο - επεισόδιο.
Όποιος/α επιθυμεί να μου κάνει παρέα και φυσικά να ακούσει τα τραγούδια που θα κουβαλάω μαζί μου, μπορεί να συντονίσει τις οπτικές του ίνες στο δίκτυο του indieground online radioπατώντας εδώ:
 


Είθε η μουσική να μας σώσει όλους. Θα τα πούμε!


8 σχόλια:

  1. Καλά μιλάμε σας έβαλε να μάθετε όλο αυτό;;;;
    Τι ρωτάω...Θυμάμαι τον κέρβερο την καθηγήτρια των θρησκευτικών που είχαμε...μας επέβαλε να μάθουμε το "Πιστεύω"...και το μάθαμε...( από τότε το θυμάμαι )
    Με τον ύμνο μου θύμησες τις τρεις ταινίες του Κισλόφσκι και ειδικά την Μπλε..
    Θα ήθελα να σε ακούσω, αλλά δεν το βλέπω...ας όψεται η αξονική...οπότε θα σε απολαύσω μετά συνοδείας γκαφέ ( και άνευ τσιγάρου...αυτό πονάει..αλλά τι να κάνω..) το απογευματάκι!
    Την καλημέρα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα όλο έπρεπε να το μάθουμε; 1-2 φράσεις ο καθένας; δεν το θυμάμαι. Ότι και να ταν μόνο το "ου περπερεύεται" μου χει μείνει και εδώ δεν ...περπερεύομαι για τη μνήμη μου.

      Όχι ρε γμτ, ταλαιπωρείσαι ακόμη; Ευχές για τα καλύτερα και γρηγορότερα των ξεμπερδεμάτων, γίνε καλά και άμα μπορέσεις κόψε και το τσιγάρο μπας και μείνει κάτι καλό από την περιπέτεια.

      Καλή μας μέρα lefti.

      Διαγραφή
  2. Ναι αυτό το βίντεο με τους ατελείωτους γιακάδες που φτάνουν ως τα βάααααθη των αιώνων... το θυμάμαι και γελάω ΑΚΟΜΑ lol.
    Τα λέμε αύριο αγόρι εκτός απροόπτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε μου πήγαινε να μη το κανακοτσάρω τέτοια μέρα στην ανάρτηση. Εφάμιλλο του Do You Love Me του Cave στο playlist κάθε Φεβρουαρίου.

      Καλημέρα Vick,

      Διαγραφή
  3. Εμείς δεν μάθαμε κάτι τέτοιο πάντως..
    Ωραίος ο ύμνος όμως..
    Τα λέμε ΣΚ! Καλή εκπομπή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στην Λευκαδα μια γυναικα που υπερηφανευεται,την λεμε "περπερω"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα
    Η αγάπη ου περπερευται ,
    Η αγαπη ειναι Ταπεινωση , δεν εχει υπερηφανια

    Παραδειγμα

    Δεν φροντίζω τον άρρωστο συντροφό μου, και μετα
    πάω και περηφανεύομαι στους άλλους ή και στον ιδιο ότι
    "ειμαι πολύ καλός άνθρωπος , γιατί τον φροντιζω στην ασθένεια του "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. 1 )Ο Κύριος στον Μυστικό Δείπνο ,πλένει τα πόδια των μαθητών του,δεν ντρέπεται να το κάνει , γιατί είναι Ταπεινός και είναι η ίδια η Αγάπη

    ΑΓΑΠΗ=ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ

    2) Μια πόρνη μπαίνει αιφνιδίος στο σπίτι του Σίμων, τρέχει στα πόδια και με Μύρο και τα δάκρυα της , πλένει τα πόδια του Κυρίου και τα σκουπίζει με τα Μαλλιά της και ο Κύριος την συγχωρει , διοτι αγάπησε πολυ.
    Δεν ντραπηκε να γίνει "ρομπα" μπροστά στους άλλους, γιατί τον Αγάπησε πολύ.......,ταπεινωθηκε μπροστά σε όλους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails