8 Δεκεμβρίου 2014

lemon of Finland


Ποιος έχει προσφέρει τη σοφία του ανέμου,
και του αέρα δάνεισε μια γλώσσα τόσο ανάλαφρη,
Την έτοιμη λαλιά στα δέντρα της αυλής,
και στα μικρά πουλιά την τρυφερή συντροφιά;

Ο φαλακρός οδηγός με την καστανή χαίτη που ακούει Queen, οδηγεί νευρικά. Ευτυχώς που τα λεωφορεία στη Φινλανδία έχουν ένα σωρό χειρολαβές και στηρίγματα κι έτσι κατορθώνω να σφηνώσω το σώμα μου κατά τέτοιο τρόπο ώστε όχι μόνο να μην κινδυνεύω να εκσφενδονιστώ με το παραμικρό φρενάρισμα δίπλα του, αλλά να κρατήσω και τις πρώτες σημειώσεις από το ταξίδι. Προσπαθώ να συγκεντρωθώ στις κόκκινες προτάσεις του μπλοκ μου αλλά η διαδρομή προς τον προορισμό μας (που είναι μια λίμνη και ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης) είναι γεμάτη λίμνες που μου κλέβουν τη ματιά.  


Μερικές μέρες αργότερα στην Αθήνα, βάζω να ακούσω ένα διπλό άλμπουμ των Leningrad Cowboys που πήρα από ένα UFF με μεταχειρισμένα αντικείμενα, γεμίζω άλλη μια κούπα τσάι και ξεκινώ να συνδέω – όσο αυτό είναι εφικτό - κάποιες από τις αποσπασματικές καταγραφές του σχεδόν αρκτικού μου ταξιδιού στη Φινλανδία. 


Το κτίριο (πολυκατοικία δεν τη λες) που μας στεγάζει είναι χτισμένο στις αρχές του προ-προηγούμενου αιώνα και βρίσκεται στο πιο κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας. Σ’ αυτό έζησε το φθινόπωρο του 1829 ο Johan Ludvig Runeberg. Ο εθνικός ποιητής της Φινλανδίας, ο οποίος πέρα από τους στίχους του εθνικού ύμνου που φέρει και το όνομά του (Project Runeberg) συνέθεσε και τους στίχους που παραθέτω παραπάνω (σε δική μου μετάφραση).

ο εθνικος ποιητής έπειτα από την red nose day

Σχεδόν γοτθικό το ύφος του επιβλητικού κτιρίου οι όροφοι του οποίου έχουν μοιραστεί πλέον σε μικρά διαμερίσματα, έχει δαιδαλώδη καταφύγια στα υπόγεια του και εσωτερικές αυλές τις οποίες εξερευνώ 


και φωτογραφίζω όσο στέκομαι σε αυτές συντροφεύοντας που και που κανένα τσιγάρο (απαγορεύεται από τον κανονισμό το κάπνισμα εντός αυτού). 




Πρέπει να είναι η κεντρική θέση του κτίσματος που δικαιολογεί το ενοίκιό των 2400 ευρώ ανά  μήνα γιατί τα τετραγωνικά του πολλά δεν τα λες, εικάζω. Αλλά πέφτω έξω. (Και) το κόστος κατοικίας εδώ είναι πανύψηλο μας ενημερώνει ο οικοδεσπότης, τουλάχιστον για όποιον δεν νέμεται τον Φινλανδικό μισθό που ενίοτε προσεγγίζει το ετήσιο εισόδημα πολλών από εμάς.


- Μόνο η βενζίνη είναι φθηνότερη εδώ, παρατηρεί ο Ν, και οι δίσκοι συμπληρώνω εγώ παρατηρώντας τις αντίστοιχες με τις εν Ελλάδι τιμολογήσεις των βινυλίων.  


Το κόστος διαβίωσης στη χώρα είναι υψηλότατο αλλά αυτό δεν φαίνεται να πτοεί τα πορτοφόλια των Φινλανδών. Τουλάχιστον όσων παρατηρείς με την πρώτη, την τουριστική, ματιά να κατακλύζουν τα άπειρα εστιατόρια της πόλης, τα πολυκαταστήματα και τα μαγαζιά με το αναλώσιμο design.


Αν παρατηρήσεις λίγο βαθύτερα όμως στο αστικό κάδρο, σε δεύτερο πλάνο, θα προσέξεις και θα φωτογραφήσεις τους ήρωες που έχεις αγαπήσει από τις ποιητικότατες ταινίες του Ακι Καουρισμάκι. Και ίσως παραδίπλα – σπάνιο αλλά όχι ανύπαρκτο σενάριο, το υπογράφω – να ποζάρει και κάποιος ζητιάνος.


Και αυτές οι κατηγορίες ανθρώπων είναι που ταιριάζουν απόλυτα στην εικόνα που είχα στο νου μου για τη χώρα αλλά και με τον καιρό που συναντήσαμε. 


Δεν αναφέρομαι μονάχα στο ψύχος, αλλά κυρίως στη σπανιότητα του φυσικού φωτός.

ντάλα μεσημέρι στο Ελσίνκι

Με τον ήλιο – ο οποίος ανατέλλει στις 8 το πρωί, φτάνει το ζενίθ της πορείας του κάπου στον μακρινό ορίζοντα, και δύει λίγο μετά τις 2:30 το μεσημέρι - να κρύβεται πίσω από παχιά στρώματα μελανών νεφών, θεωρώ απολύτως φυσιολογική τη φαινομενικά τουλάχιστον μουντή διάθεση ακόμα και του πιο καλοσυνάτου, φιλικότατου, σκληρά εργαζόμενου Φινλανδού.


Η πόλη φαίνεται αλλά μάλλον δεν είναι χαμηλοχτισμένη, απλώνεται σε μεγάλη έκταση, και έχει μια μυρωδιά σοβιετικής αισθητικής. 



Και οι δρόμοι της σχεδόν πάντα έρημοι.


Η αρχική μου εντύπωση πως τη μοναξιά δεν είναι δύσκολο να την κατακτήσεις στο Ελσίνκι δεν διαψεύστηκε. Οι πιο φωνακλάδικες παρέες - και πάλι ολιγομελείς -  που θα συναντήσεις είναι εκείνες των τουριστών, των μεθυσμένων και των πιτσιρικιών που περιφέρονται καθημερινά σε σχολικές εκδρομές.




Είναι εντυπωσιακό επίσης πως όπου και να κοιτάξεις εκτελούνται έργα αποκατάστασης, ανάπλασης, καλλωπισμού, επισκευής, φωτισμού, υδροδότησης, φυσικού αερίου, πεζοδρόμησης.


Στους δρόμους κάθε επιγραφή και κάθε οδηγία είναι γραμμένα σε δύο γλώσσες. Την γηγενή - προγονική αλλά και τα Σουηδικά.


Αν κατάλαβα καλά αυτό έγινε με αφορμή το ότι το 5% του πληθυσμού είναι σουηδικής καταγωγής και ο εναγκαλισμός με την εξ  ευωνύμων χώρα θεωρήθηκε προτιμότερος από εκείνον με την εκ δεξιών επικυρίαρχο τους για χρόνια Ρώσικη αρκούδα. 

Bar Andorra


Τα μπαρ που γυρίστηκαν οι ταινίες του Kaurismaki μπορεί να μην τα εντόπισα (αν και σε πολλά σημεία αναφωνησα το «Εδώ πρέπει να είναι»), ήπιαμε όμως τις μπύρες μας στην Ανδόρρα,


το ένα από τα τρία συστεγαζόμενα μπαρ των αγαπημένων σκηνοθετών: των αδελφών Aki και Mika Kaurismaki.

φωτ. Νεκ ///  Ακι (?) στο μπαρ του

Τράβηξα κι αυτή τη φωτιγραφία που είναι μια από τις καλύτερες που έβγαλα σε όλη το ταξίδι (παραδόξως η μηχανή με πούλησε στην ποιότητα των φωτο-στόχων μου).


Διασχίζουμε την πόλη, είναι απόγευμα Σαββάτου και ο κόσμος στους δρόμους, που είναι λίγο περισσότερος σήμερα, σπάει την φωτογραφημένη ερημιά των προηγούμενων ημερών. 


Λίγο η κίνηση του σώματος, λίγο τα ισοθερμικά εσώρουχα (δανεικά όπως και το μπουφάν) κάτω από όλα όσα φοράμε κάνουν το κρύο υποφερτό.

η Ρώσικη εκκλησία

ο καθεδρικός του Αγ. Νικολάου στο κέντρο της πόλης


Οι Φινλανδοί έχουν μια εξοικείωση με το γυμνό σώμα. Δεν το ντρέπονται να το αντικρύσουν και δεν ντρέπονται να το εκθέσουν.

Μεσημέρι: γυμνοί Φινλανδοί με τις μπύρες ανά χείρας στο κρύο

Οι σάουνες και οι δημόσιες εσωτερικές θερμαινόμενες πισίνες τους είναι γεμάτες. Χωριστά οι γυναίκες από τους άντρες, σε διαφορετικές ημέρες αν ο χώρος είναι ενιαίος, χαλαρώνουν κατά το δοκούν με μηδαμινό κόστος. Και στο ενδιάμεσο των λουτρών τους τυλίγουν μια πετσέτα στη μέση τους και βγαίνουν στο απόλυτο ψύχος να πιουν (άλλη) μια μπύρα απ’ αυτές που κουβαλούν στα σακίδιά τους.

Οι μπύρες – όπως και κάθε τι αλκοολούχο – στη χώρα είναι πανάκριβες και πωλούνται σε μια προσπάθεια αναχαίτισης του τοπικού αλκοολισμού μέχρι τις 6 το απόγευμα.

την ίδια στιγμή λίγο παρακάτω: hockey επί πάγου

Εισβάλλω ανέμελος στη σάουνα για δεύτερη φορά στη ζωή μου, υπερβολικά περιχαρής για τη νέα εμπειρία παρότι δεν είναι η πρώτη φορά (οι μνήμες τριακονταετίας εξασθενημένες όσο πρέπει δε με βοηθούν να θυμηθώ την παρθενική μου είσοδο).
Το θερμό κύμα υγρού αέρα που με περικυκλώνει ακαριαία, μου τσουρουφλίζει κάθε τετραγωνικό εκατοστό γυμνού δέρματος – όλου δηλαδή -, μου πυρώνει τους βολβούς των ματιών, μου εισχωρεί και μου κατακαίει ακουστικούς πόρους και πνευμόνια πριν καλά-καλά στρώσω το μικρό κομμάτι υφάσματος marimmeko στα τσουρουφλιστά ξύλα για να κάτσω. Το πρώτο δίλεπτο - ο απαραίτητος χρόνος κατευνασμού του αρχικού πανικού - στο ημίφως του κολασμένου θαλάμου είναι το πιο βασανιστικό και το τέλος του με βρίσκει ήδη πλημμυρισμένο στον ιδρώτα μου. 

φωτ. Νεκ
Η απόλυτη ηρεμία στα πρόσωπα των έτερων συνατμιζόμενων λειτουργεί ενθαρρυντικά και τελικά μένω ακίνητος και το μυαλό μου αδειάζει προσπαθώντας να εξακριβώσω αν απολαμβάνω την δοκιμασία, αν υποφέρω ή αν απλά το απολαμβάνω που υποφέρω. Η θερμοκρασία μου δε, αγγίζει το όριο αυτανάφλεξης.

Απόγευμα: γυμνοί Φινλανδοί με τις μπύρες ανά χείρας στο κρύο

Παρότι δεν έχουμε μπύρες μαζί μας, στα διαλείμματα τυλίγουμε μια πετσέτα στη μέση μας και βγαίνουμε όπως όλοι στους -2. Εγώ όχι για πολύ. Φοβούμενος την πνευμονία προτιμώ τον κλειστό χώρο με τους ντόπιους να μου πιάνουν κουβέντα. 

φωτ. Νεκ
– Ναι έχω έρθει κι εγώ στα ελληνικά νησιά.


Ψάχνουμε τα παζάρια της πόλης που έχω μελετήσει ήδη από την Αθήνα και προσημειώσει στο χάρτη. 


Η αλήθεια είναι πως το παζάρι του λιμανιού το είχα φανταστεί δεκαπλάσιο και μάλλον απογοητεύτηκα με το εύρος του. Το κρύο θερίζει στους -2 βαθμούς - δεν είναι καν η πιο κρύα ημέρα -, 3-4 πάγκοι μόνο που επιδεικνύουν είδη λαϊκής τέχνης στέκονται εκτεθειμένοι στον καιρό και κάποιοι λιγότεροι με εποχιακά τρόφιμα, σκεπασμένοι αυτοί με μουσαμάδες.


 - Χειμώνας γαρ, απαντά στην παρατήρησή μου ο πωλητής των χειροποίητων σκούφων από δέρμα προβάτου σε άπταιστα ελληνικά.

Κι έπειτα ευτυχής που του έτυχε να μιλήσει τη μητρική του γλώσσα μας ενημερώνει για τα 40 χρόνια ξενιτιάς, το κρύο που έχει φάει όλον αυτόν τον καιρό που στέκεται στο λιμάνι, το φορολογικό σύστημα της χώρας και πως στο όνειρό του  βρέθηκε στην Αμφίπολη, στις ανασκαφές, με τις ασημένιες περικεφαλαίες να ξεθάβονται από το κτήμα του που είναι εκεί, παραδίπλα.


Το δεύτερο παζάρι, σε αντίθεση με το πρώτο, είναι τελείως κλειστό λόγω χειμώνα.

εκχιονιστήρας παπουτσιών μπροστά από είσοδο

Στο ταχυδρομείο της πόλης αφού αγοράσω τη σειρά γραμματοσήμων του Tom of Finland (και το σβήσω από το thing to do in Finland list). 


Ο Tom of Finland κατά κόσμον Touko Laaksonen υπήρξε διάσημος προβοκάτορας εικονογράφος ομοερωτικών soft πορνογραφημάτων ήδη από τις δεκαετίες του '50 και του '60, πέρασε στο ευρύ κοινό στα seventies και πλέον το έργο του, αναγνωρισμένο ως πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, ανατυπώνεται και πωλείται υπερ-επιτυχως σε καθημερινά είδη. 


Πέρα από μικρά ψιλοπράγματα και μερικούς δίσκους (για τους οποίους τα έχουμε ήδη πει)

φωτ. Νεκ
για λοιπές αγορές ούτε συζήτηση, Όλα τα είδη πανάκριβα τουλάχιστον για τα δικά μας βαλάντια. 

Φινλανδός καταναλωτής
Παρόλα αυτά στα κάμποσα μαγαζιά και τύπου mall υπερκαταστήματα τα οποία "επισκεφτήκαμε" αναπληρώναμε μέρος της χαμένης μας θερμοκρασίας κάνοντας ταυτόχρονα χρήση  των WC τους στα οποία δεν ίσχυε η προβλεπόμενη κοστολόγηση του 1 ευρώ ανά κατούρημα. 

φωτ. Νεκ
Κυριακή στις λίμνες το τοπίο γίνεται όλο και πιο ασυνήθιστο για τα μάτια μου. Επίσης στην τυχαία στάση που κατεβήκαμε το κρύο λίγο χειρότερο κι εγώ φασκιωμένος τις πέτρινες σκέψεις μου και τον βαρύ ρουχισμό μου νιώθω σα κινούμενη σαρκοφάγος που προχωρά με μικρά βήματα μην κατρακυλήσει. Ο φόβος του να φανώ γελοίος με κάνει κι αφήνω κατά μέρος την ιδέα να βγάλω τη γλώσσα μου και να την ακουμπήσω στο μεταλλικό κάγκελο για να δω αν θα κολλήσει.


Προσπερνάμε το σπίτι πάνω από τις όχθες της λίμνης με τα εβραϊκά κηροπήγια στα παράθυρα και κατηφορίζουμε στη λίμνη καταφέρνοντας να μη γλιστρήσουμε στα παγωμένα της νερά.


Ώσπου μια Φινλανδή μεσήλικη γυναίκα ξεπροβάλλει από το σπίτι της όχθης και πρέπει να μας βρίζει στην ακαταλαβίστικη γλώσσα της.

 - Είσαστε εντός ξένης περιουσίας μας απειλούν τα φοβισμένα μάτια της.

Στο λεωφορείο που θα μας οδηγήσει στο EMMA το κοντινότερο στο Ελσίνκι και εν λειτουργία Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (το αντίστοιχο της πρωτεύουσας ανακαινίζεται αυτόν τον καιρό) ο οδηγός ακούει Queen.




Στο μουσείο μας τράβηξε η έκθεση με τα παραισθητικά έργα του Ούγγρου Victor Vasarely.


Ψοφόκρυου συνέχεια. Στις παρυφές της πόλης, λίγο μετά τη συνοικία με τις μεγαλοπρεπείς πρεσβείες οι παραελσίνκιες νησίδες, γεφυρωμένες μμεταξύ τους μία προς μία είναι τόπος (ακόμα μεγαλύτερης) ηρεμίας.



Η επιφάνεια της θάλασσας σε πολλά σημεία έχει παγώσει και οι παγωμένες ριπές υγρού ανέμου τρυπώνουν μέσα από κάθε ρούχο που φοράς. Όμορφος περίπατος συμφωνούμε μέσα από δόντια που τρίζουν.


- Γειά σας
Συνειδητοποιώντας πως δε θα τη βγάλουμε καθαρή, αποχαιρετάμε τον αμθρωπόμορφο φάρο και φτάνουμε έπειτα από κάμποσο ποδαρόδρομο στο μουσείο της πόλης. Τα εκθέματα αφορούν στην καθημερινότητα των Φινλανδών κατά τις περασμένες δεκαετίες.

φωτ. Νεκ
Τα πλεκτά μαγιώ είναι εντυπωσιακά αλλά αχρείαστα στην θερμαινόμενη πισίνα της πόλης.

φωτ. Νεκ



Μ' αυτά και μ' αυτά οι μέρες στο Ελσίνκι πέρασαν γρήγορα, δεν ήταν δα και πάρα πολλές. Έπειτα από τρία/τέσσερα χρόνια εντός συνόρων κι εκεί που ήμουν συνηθισμένος σε ένα ταξίδι τη χρονιά, 6 ημέρες στη Φινλανδία ήταν αν μη τι άλλο αναζωογονητικότατες. Χρειάστηκε βέβαια και η ευγενική χορηγία της διαμονής του καλού φίλου Σ. (Ευχαριστούμε Σ!)

#

Με τη μουσική των Leningrad Cowboys να τελειώνει στα ηχεία μου και μιας κι εγω ποτέ δεν ήμουν καλός στους επιλόγους κλείνω αυτή την τεράστια ταξιδιωτική ανάρτηση με το δίωρο αφιέρωμα στην Φινλανδική μουσική σκηνή όπως την κατάλαβα εγώ και την παρουσίασα την προηγούμενη Παρασκευή στην εκπομπή:





υγ. Ευχαριστώ και όσους έφτασαν την ανάγνωσή τους μέχρις εδώ. Ελπίζω να μην βαρεθήκατε!

5 Δεκεμβρίου 2014

Suomi 32


Επιστροφή από Φινλανδία ξημερώματα Πέμπτης, στην Αθήνα βρέχει ακατάπαυστα, παρόλα αυτά είναι λυτρωτική η ζέστη ακόμα και με τη συνοδεία της απρόβλεπτης υγρασίας. Τουλάχιστον έπειτα από 6 ημέρες όπου η μεγαλύτερη φυσική θερμοκρασία στην οποία εκτεθήκαμε ήταν οι μηδέν βαθμοί  (0 °) Κελσίου. Στο ραδιόφωνο κάποιο τραγούδι του Dr. John και οι σταγόνες της βροχής που χτυπούν ρυθμικά την οροφή του αυτοκινήτου μου υπενθυμίζουν ότι έχω μόλις 24 ώρες να συγχρονίσω το playlist της σημερινής εκπομπής. 

Υπο φυσιολογικές συνθήκες αυτό δεν είναι καθόλου δύσκολο, έλα όμως που έχω υποσχεθεί ένα καθαρόαιμο Φινλανδικό επεισόδιο. 

Είμαι σίγουρος πως θα ακούσουμε και Leningrad Cowboys. Παραπάνω από ένα τραγούδι. 

Στο σπίτι πλέον ξεπακετάρω ευλαβικά τους δίσκους που αγόρασα, κοιτάζω τις φωτογραφίες με τα δισκάδικα που επισκέφθηκα στο Ελσίνκι και αρχίζω να οργανώνομαι. [Σπάω την ταξιδιωτική ανάρτηση για τη Φινλανδία, ούτως ή άλλως παραείναι μεγάλη, της κλέβω το μουσικό κομμάτι και το παρουσιάζω πρώτο πρώτο]

Τα δισκοπωλεία

Αρκετά τα δισκοπωλεία στο Ελσίνκι και δε φαντάζομαι να περίμενες να με βρεις αλλού. Ακόμα και σε μεγάλα mall ή μικρά παλαιοπωλεία στο τμήμα (ή το ράφι)  μουσικής θα με εντόπιζες με δίσκους υπό μάλης. Εκτός από ελάχιστα μικροπράγματα που αγόρασα και παρότι χρειαζόμουν επειγόντως καινούρια βαλίτσα ( η δική μου έκλεισε τον κύκλο ζωής της στη διαδρομή Μόναχο-Ελσίνκι) προτίμησα να ξοδέψω τα περισσότερα χρήματα από τα διαθέσιμα σε βινύλια.  Πολλούς εκ των οποίων την ύπαρξη αγνοούσα μέχρι πριν από λίγες μέρες.

Μusic Hunter
Για το Music Hunter είχα διαβάσει κάποια πράγματα πριν ακόμα φύγω από Αθήνα. Ο ναός του heavy metal, δίσκοι, 7ιντσα, t-shirt, δερμάτινα με καρφιά και τα λοιπά παραφερνάλια καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο χώρο του μαγαζιού που μπορεί να δείχνει μικρό εκτείνεται όμως σε βάθος τριών δωματίων. Με το τελευταίο να φιλοξενεί και άλλα είδη μουσικής σε πανάκριβες όμως τιμές. 
Από το τμήμα προσφορών του κατάφερα κι εντόπισα όμως ένα progressive δίσκο που ελπίζω να μου βγει καλός, δεν τον έχω ακούσει ακόμα.


Το Music Hunter έχει και μια από τις πιο cult σακούλες δισκάδικου που έχω δει ποτέ.

Το Hippy Shake το στάμπαρα ήδη από το λεωφορείο που μας οδήγησε από το αεροδρόμιο στο κέντρο της πόλης. 

Hippy Shake
Χωρίς καμμία ιδιαίτερη εξειδίκευση ή ποικιλία το Hippy Shake είναι αξιομνημόνευτο για την ευγένεια του ιδιοκτήτη του, ο οποίος παρόλο που δεν είχα κάτι από αυτά που έψαχνα αρχικά να αγοράσω μας σύστησε κάποιο άλλο δισκάδικο, μόλις ένα στενό παρακάτω, που λογικά δε θα παρατηρούσαμε ποτέ την ύπαρξή του:

το Black & White

το Black & White. Πάρα πολύ καλά ενημερωμένο βινυλιοσημείο. Βρήκα εκεί το δεύτερο άλμπουμ των 22 Pistepirkko, το αγόρασα για 20 ευρώ. Οι τιμές των δίσκων στη Φινλανδία (σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα αγαθά που είναι εξωφρενικά ακριβά)  είναι περίπου μία με μιάμιση φορά μόνο πάνω τις αντίστιχες ελληνικές. 

καθώς εισβάλλω στο B&W
Πράγμα που σημαίνει πως για τους Φινλανδούς είναι πάμφθηνοι αν αναλογιστείς πως ο μισθός τους είναι περίπου πολλαπλάσιος του δοκού μας ενώ για μας οι τιμές είναι μεν προσβάσιμες στα πράγματα που θέλεις σφόδρα να αποκτήσεις όχι όμως τέτοιες για ανεξέλεγκτες αγορές.


Εντυπωσιακό το Goofin Records. Αφιερωμένο εξ' ολοκλήρου στο παλιομοδίτικο, rock n' roll μυρίζει βερμούτ και μπριγιαντίνη από χιλιόμετρα.

Goofin records
Τα κομμάτια της εξαιρετικής συλλογή δίσκων του παίζει και να έχουν τελευταίο έτος κυκλοφορίας τους το 1963. Αυθεντικά και σπάνια κομμάτια, αρκετές επανακυκλοφορίες, κάμποση Jazz και soul αλλά κι εδώ οι τιμές τσιμπημένες. 


To Goofin Records γιορτάζει φέτος τα 30χρονά του.


Τελευταίο αφήνω το καλύτερο: το Green Grass Records. To εντοπίσαμε σε μια διάσχιση πόλης και αποδείχτηκε θησαυρός. Από εκεί πήραμε τους περισσότερους δίσκους. 


Στο παλιό δισκάδικο ο 60ρης πωλητής με τα λίγα αγγλικά μας κοιτάζει παραξενεμένος που σκαλίζουμε τις κούτες με τους δίσκους, ακόμα κι αυτές που είναι θαμώνες κάτω από τα ράφια του μαγαζιού. Του φέρνουμε γούρι, μετά από εμάς μπαίνουν αρκετοί πελάτες  παρότι καθημερινή. Το εντυπωσιακό πως οι περισσότεροι είναι συνομήλικοί του. 



Τράβηξα και κάμποσες φωτογραφίες τους τοίχους με τα σινγκλακια για να ενημερωθώ αργότερα. To Green Grass είχε μακράν τις καλύτερες τιμές απ' όλα. 


Παρόλα αυτά τους καϋμούς της γειτονιάς δεν τους επαναπατρίσαμε μολονότι κόστιζαν μονάχα 1 ευρώ.

Ποτισμένη μέχρι τελευταίας νότας από το πνεύμα του Ακι Καουρισμάκι το σημερινό επεισόδιο. Και κατά 90% Φινλανδικό. Rock, punk, post punk, jazz, folk, progressive, surf, tango, Εγώ το ευχαριστήθηκα, ελπίζω και όσοι το άκουσαν παρέα μαζί μου το πρωί  ή όσοι θα το ακούσουν σε μαγνητοφωνημένη δεύτερη ευκαρία  κατευθείαν από εδώ:



ή θα το κατεβάσουν ως podcast/mp3:

click pic to download



    Σήμερα, ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
    • Laika & the Cosmonauts - And Suddenly You Run
    • Blues Section - Please Mr. Wilson
    • Inspiral Carpets - Sun Don't Shine
    • Puscifer - Polar Bear 
    • Topi Sorsakoski & Agents - Kunhan Palaan Takaisin
    • The Aluminum Group - Tom Of Finland 
    • Chumbawamba - The Untraditional 
    • Tasavallan Presidentti - Solitary
    • Leningrad Cowboys & The Red Army Ensemble - Happy Together
    • The Astronuts - Montezuma
    • The Renegades - My Heart Must Do The Crying
    • Rauli Badding Somerjoki - Kuihtuu Kesainen Maa
    • Geronimo - Jaatynyt Sade 
    • Hurriganes - I Will Stay
    • Wigwam - Henry's Highway Code
    • Timo Jomsen & The Strangers - Yyterin Twist
    • 22-Pistepirkko - Don't Try To Tease Me
    • Harri Marstio -  Ala Kiiruhda
    • Antero Lindgren - Mother
    • KXP - 18 Hours (Of Love)
    • Circle of Ouroborus-Mercury Blood 
    • Joe Strummer -  Burning Lights
    • Badding Rockers - Se Jokin Sinulla On
    • Karkkiautomaatti - Luulitsa Niin 
    • Olavi Virta - Istanbul not Constantinople
    • Frank Zappa - The Pojama Prelude (live in Helsinki 1973)
    • The Mutants - Voodoo Blues 
    • Sleepy Sleepers - Anarkiaa Karjalassa
    • Hopeakala - Kadun Etukateen
    • Cats On Fire - It's Clear Your Former Lover
    • Monty Python - Finland
    • Leningrad Cowboys & The Red Army Ensemble - Kasakka (live)



    Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό 
    Σαββατοκύριακο σε όλους.









    4 Δεκεμβρίου 2014

    from Finland with love


    Επιστροφή από τον παγωμένο Φινλανδικό βορρά φορτωμένος εμπειρίες, φωτογραφίες και ...βινύλια! Αύριο Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου αδειάζω βαλίτσες ξεχωρίζω βιαστικά τα lp, τα 45ρια και τα mp3, δυναμώνω τα ηχεία μου και με το κασκώλ τυλιγμένο ακόμα γύρω από το λαιμό μου χορεύω σε rock n roll ρυθμούς για να ζεσταθώ, τρέχοντας πίσω απ' τη βελόνα του πικάπ. 


    Σε ένα επεισόδιο κάθε άλλο παρά παγωμένο παρότι το πνεύμα του Aki Kaurismaki - και ουχί του Αη Βασίλη - κυριαρχεί θα ακούσουμε και θα αξιολογήσουμε παρέα ψήγματα της Φινλανδικής (και όχι μόνο) μουσικής σκηνής από τους κάθε λογής ψηφιακούς σας δέκτες στις 10:00 το πρωί.
    Όποιος/α επιθυμεί να παραστεί στο δικτυακό μας, “From Finland with love” ραντεβού, δεν έχει παρά να συμπλέξει τις δικτυακές του ίνες με εκείνες του indieground radio, πατώντας εδώ:



    https://www.facebook.com/events/836206596422056/


    Related Posts with Thumbnails