2 Απριλίου 2010

το 601

Το 601 έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο στις 31/3/2010 το βράδυ.
Η "γραμμή μύθος" ανέστειλε τη λειτουργία της με τις σύμφωνες γνωμοδοτήσεις των συγκοινωνιακών φορέων του υπουργείου και του Oασα. Το πάλε ποτέ 169 που κάπου στα τέλη του ΄70 μετονομάστηκε σε 601 ένωσε για 5 δεκαετίες με τα σπάνια δρομολόγια του το κέντρο της Αθήνας με τους Αμπελόκηπους τη Ν. Φιλόθεη και το Ψυχικό.
Ήταν τέτοια η αφερεγγυότητα του που όπως έλεγε και ο κος Π. με το που το έβλεπες να περνά ήταν υποχρέωση σου να ζήσεις την ιστορική στιγμή. Όφειλες να επιβιβαστείς είτε το χρειαζόσουν είτε όχι.
Παρ’ολα αυτά ήταν το μέσο που με πρωτοέκανε να νοιώσω πολίτης του κέντρου της πόλης μου. Κινούμενο κάστρο με μας 11χρονους κρεμασμένους από τα παράθυρα του και οπλισμένους με φυσοκάλαμα, φιλοξένησε αργότερα τις - πρόσφατα απενοχοποιημένες - χονδροειδείς εφηβικές μας πλάκες μα και τα παρθενικά downtown ξεπορτίσματα και τις επιστροφές μας.
Ένα λεωφορείο χωρίς τη δόξα του «Νέα Ζωή 705» μα πραγματικά κινούμενος τόπος συνάντησης φίλων και γειτόνων από τότε που οι Αμπελόκηποι ήταν αμπελόκηποι.
Παραβλέποντας όμως τα παραπάνω το 601 σου πρόσφερε, αν δεν βιαζόσουν, μια μοναδική περιήγηση στην Αθήνα που για μένα τουλάχιστον έκανε να αξίζουν οι δεκάδες ώρες αναμονής του. Η θέα της Ακαδημίας και του Πανεπιστήμιου, η νεοκλασσική Γαλλική πρεσβεία, η Βουλή, ο εθνικός κήπος, το πολεμικό μουσείο η Ριζάρειος και το Χίλτον, ο Δρομέας, ο Βενιζέλος και η αμερικανική πρεσβεία του Gropius, η Μαβίλη και το μέγαρο μουσικής ο πύργος Αθηνών μα και ο Απόλλων μετά τη στροφή τις Πανόρμου, οι νεραντζιές της Κανάρη στο κολωνακιώτικο του πέρασμα (τις πρώτες 3 δεκαετίες), ο βάζελος ναός της Αλεξάνδρας, η Ιπποκράτους οι αστικές γειτονιές των αμπελοκήπων, οι κήποι και τα πάρκα του Ψυχικού, ένας κύκλος που αν και βασανιστικά αργός όρισε τα πρώτα όρια της κυριαρχίας μου στην πόλη…
Μικρός σκεφτόμουνα πάντα πότε θα μεγαλώσω να μη χρειάζεται να δίνω τη θέση μου στους μεγαλύτερους. Μεγάλωσα αλλά στο 601 αυτό δε συνέβη μιας και τα τελευταία χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών του είχε αυξηθεί επικίνδυνα. Έτσι η κατάργηση της γραμμής φάνηκε κίνηση υγιής και φυσιολογική και έτσι θα φτάνεις πλέον στο κέντρο μονό με το μετρό, γρήγορα και αξιόπιστα μεν, ταξιδεύοντας αμίλητος και ρεμβάζοντας τους τοίχους των λευκών σηράγγων.



ένα μέρος της προαναφερθείσας διαδρομής του 601, Βασ. Σοφίας blvd και Κηφισίας

3 σχόλια:

  1. Είχα να πάρω το 601 από τότε που κατέβαινα στη στάση του "Πρόσφυγα" και χτύπαγα και κάνα σουβλάκι πριν γυρίσω σπίτι από τη σχολή.

    Να πω πόσα χρόνια πριν ή θα καρφωθούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πες τα άφοβα, άλλωστε δικά μας είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξέχνα το - φορολογούνται κι αυτά έμαθα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails