8 Ιουλίου 2013

ο ευγενής των παζαριών



 

- Να δεις πως τη λέγανε εκείνη την ηθοποιό, Αντωνιάδου νομίζω

- Δεν υπάρχει τέτοια ρε φίλε τον μισοκορόιδεψε ο συνομιλητής του

- Πως δεν υπάρχει! Γεωργία Αντωνιάδου, η άσχημη.

Εγώ στο ρόλο του ωτακουστή - σκυμμένος πάνω από μια ντάνα δίσκους στο παζάρι  – τελικά δεν κρατιέμαι.  «Βασιλειάδου» του σιγοσφυρίζω, αυτός το επαναλαμβάνει αλλά ο συνομιλητής   του είχε ήδη πατήσει το τσόλι με τα μπακίρια παραδίπλα. 

- Ευχαριστώ, μου είπε και κάπως έτσι έγινε η αρχή μιας λογοτεχνικής ημερίδας που φιλοξενήθηκε Κυριακή πρωί  στη σκιά της ομπρέλας του Χουσσείν του ρακοσυλλέκτη. 

Έτσι που λες, είχα βρει τη βιβλιοθήκη της Γεωργίας Βασιλειάδου.  Χρόνια μετά το θάνατό της, πεταμένη στα σκουπίδια Μια ανηψιά της, η κληρονόμος του σπιτιού στους Αμπελοκήπους  θέλησε να το αδειάσει. Έβαλε τα βιβλία σε κούτες, σε σακούλες, πολλά βιβλία, και τα έβγαλε στα σκουπίδια.  Κι άλλα πράγματα, πολλά. Και τα μάζεψα εγώ. Κοίταζα τα βιβλία ένα-ένα, τα καθάριζα και τα ξεφύλλιζα.  όταν κοίταξα με προσοχή το εξώφυλλο και είδα Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - τον Παπαδιαμάντη βρήκε να πετάξει;  - και μετά την ημερομηνία έκδοσης, σκέφτηκα αμέσως πως ίσως και να κρατούσα κάτι πολύτιμο

- Το πούλησες;

- Όχι βέβαια, καταρχάς το πήγα μετά από μερικές μέρες στο κέντρο βιβλίου αρχικά, κι έπειτα στο μουσείο Μπενάκη. Το βιβλίο ήταν παλιό και έπρεπε να συντηρηθεί. Με βεβαίωσαν ότι ήταν η πρώτη του έκδοση, ρώτησαν που το βρήκα, πολύ δύσκολο να υπάρχει άλλο αντίτυπο και μάλιστα σε τόσο καλή κατάσταση είπανε. Ούτε τους το χάρισα, η δουλειά μου είναι εμένα αυτή. Αλλά τους ζήτησα ένα πολύ μικρό αντάλλαγμα  (σ.τ.λεμ.: όντως ευτελές κατά τη γνώμη μου) για να το κρατήσουν. Αυτά τα έργα  πρέπει να τα έχει κάποιος κρατικός φορέας, ένα μουσείο για να το βλέπουν όλοι, όχι μόνο όποιος να ‘ναι από δημοπρασίες. Ούτε να μη μείνει στα χέρια μου. Μου είπαν πως τα κονδύλια δεν επαρκούν, πως πρέπει να επιτροπή, θα με ειδοποιήσουν αλλά τελικά τίποτα από αυτά δεν έγινε. 

- Και τι έγινε το βιβλίο;

- Το έχω εγώ είπε. Και καλύτερα έτσι γιατί κατάφερα και το τελείωσα. Πάντα διαβάζω τα βιβλία που βρίσκω πριν φύγουν από τα χέρια μου. Διαβάζω πολύ, μου αρέσει. Να μένει κάτι και σε μένα. Το μόνο κρίμα είναι πως το παιδί μου δεν έχει μάθει να εκτιμάει τη λογοτεχνία. Ούτε διαβάζοντάς την ούτε πουλώντας την , γελάει και συμπληρώνει. Αν τον αφήσω μια στιγμή στο πόδι μου τα πουλάει όλα για 5 ευρώ το κομμάτι. 

Μιλήσαμε για πολλά, για συγγραφείς, για βιβλία, για ιταλικά πυροβόλα του 18ου αιώνα, για πίνακες ζωγραφικής - δεν ήταν ανάγκη πλέον να τον ρωτάω για τα άλλα υπέροχα σκουπίδια που πουλούσε, μου λεγε μόνος την ιστορία τους – για την Αμερικάνα που παζάρεψε μέχρι τα 5 ευρώ ένα βιβλίο που μεταπώλησε 50000 δολάρια,  για το βιβλίο με τις γυμνές σταρ του’50, για να καταλήξουμε τελικά στη «Σονάτα του Σεληνόφωτος».

- Η «Σονάτα του Σεληνόφωτος» - πολύ ωραίο ανάγνωσμα – είναι του Ρίτσου. Οι συγγενείς των πεθαμένων όμως, συνήθως νοιάζονται μόνο για τα σπίτια που κληρονομούν. Και πετάνε οι άσχετοι ότι υπάρχει μέσα σε αυτά. Κάπως έτσι βρήκα και την πρώτη έκδοση της «Σονάτας». Κι αυτό το πήγα στο κέντρο βιβλίου. Είχε στη δεύτερη σελίδα του χειρόγραφη επιστολή του Γιάννη Ρίτσου στον Στρατή Τσίρκα, το ξερες πως ο Στρατής Τσίρκας ήταν Αιγυπτιώτης;, επιστολή που πιστοποίησε για πρώτη φορά τη φιλία των 2 ανδρών, η οποία τουλάχιστον ως την εμφάνισή της (της επιστολής) δεν ήταν γνωστή στους λογοτεχνικούς κύκλους. Τελικά το πούλησα σε έναν εκπαιδευτικό, καθηγητή λυκείου, που έτρεμε από τη συγκίνηση όταν το έπιασε στα χέρια του. Χάρηκα που πήγε σε άνθρωπο που το εκτιμάει κι ας μην είχε τα χρήματα που του ζήτησα. Μου τά φερε την επόμενη Κυριακή, δεν τα πήρα, αλλά πήγαμε και με κέρασε στην καντίνα. Ηπιαμε μπύρες παρέα και τα είπαμε.


Η κουβέντα τράβηξε σε μάκρος, (τόσο που “έχασα” λίγο παρακάτω ένα Ep των Portishead μέσα από τα χέρια μου. Δύο λεπτά νωρίτερα να ήμουν τώρα θα μου ανήκε. Ας είναι όμως). Σηκώθηκα, τον χαιρέτησα δια χειραψίας και λίγο πριν ξαναβγώ στην καταραμένη ηλιοφάνεια άκουσα:

- Εϊ Λέμον, που είσαι; Για έλα μία να δεις. Να, κοίτα: Αυτό το κάδρο, η λαϊκή ζωγραφιά αγνώστου που μου είπες πως είναι βλακεία (ναι έτσι είχα πει πριν για να μου απαντήσει πως μπορεί εγώ να μην το έβαζα στο σαλόνι μου αλλά αν το «έβλεπα» σε άλλο χώρο πχ ένα παραδοσιακό καφενείο θα μου άρεσε πολύ) υπάρχει και σ’ αυτό το λεύκωμα με τις ένθετες εικονογραφήσεις. Άνοιξε το λέυκωμα "Pour une renaissance de la peinture francaise" του 1946 (το κατά δήλωσή του τελευταίο κομμάτι της βιβλιοθήκης της Γεωργίας Βασιλειάδου), και αφού μου έδειξε ποιοι είναι οι αγαπημένοι του πίνακες κατέληξε με ένα τεράστιο χαμόγελο ικανοποίησης να δείχνει:

- Ντεγκάς. Να τος. Βλέπεις από πού εμπνεύστηκε την Αφροδίτη ο άγνωστος λαϊκός  ζωγράφοε του πίσω κάδρου;



υγ.  Η "Σονάτα του Σεληνόφωτος" αφηγημένη από τη Μελίνα Μερκούρη: Μέρος 1ο, Μέρος 2ο, Μέρος 3ο.

5 Ιουλίου 2013

η ισχύς εν τη ενώσει - η εκπομπή των ακροατών



listen to OUR jukebox

Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν, στον λεμονοστίφτη για δεύτερη φορά οι επιλογές των ακροατών σημειώνουν  μεγάλη επιτυχία σε συμμετοχές, σε ακροαματικότητες ελπίζω και στη διάθεση όσων άκουσαν ή πρόκειται να ακούσουν την εκπομπή κονσερβαρισμένη αργότερα. 


Μερικά στοιχεία για το σημερινό επεισόδιο:
  • Σχεδόν 4 ώρες το μαραθώνιο σημερινό επεισόδιο.
  • Απροσδόκητα πολλές οι συμμετοχές, 49 με μία δική μου και μία τόσο καθυστερημένη που δεν πρόλαβε να ακουστεί στη διάρκεια της εκπομπής. 
  • Οι περισσότερες αργοπορημένες στην άφιξή τους παραγγελιές  ανήκαν σε ακροάτριες.
  • 3000ο τραγουδι το "Im New Here" του Gil Scott Heron που διάλεξε ένας σχετικά νέος ακροατής, ο Σπύρος. 
  • Για την ιστορία το τραγούδι με α/α 2000 της εκπομπής ήταν το "Philosophy Of The World" των The Shaggs ενώ το 1000ο κατεγράφη το «A Forest»  των Cure
  • Η επιλογή των πιο πολλών τραγουδιών νομίζω πως έγινε με κριτήριο τη βαθιά τους χάραξη ως μουσικό soundtrack του παρελθόντος των ακροατών.
  • Δε διάβασα καμμία πληροφορία για τα τραγούδια που ακούσαμε όχι μόνο γιατί δεν προλάβαινα αλλά κυρίως γιατί δεν έβλεπα.
  • Το πιο αντιραδιοφωνικό τραγούδι το διάλεξα εγώ!
  • Η χρονολογική …χωροθέτηση των επιλογών στο playlist με «ππροβλημάτισε» καθώς ούτε η  σειρά άφιξης των  στα πάσης φύσης inbox μου ούτε η αλφαβητική ροή (όνομα/nicname ακροατή - όνομα του καλλιτέχνη - τίτλος του τραγουδιού) έδενε καλά.
  • Η μουσική είναι μία και ναι: θα μας σώσει όλους.
  • Κιλά υπερέντασης μετά το πέρας του επεισοδίου τοποθετήθηκαν σε περπάτημα χιλιομέτρων, αγορά μερικών πολύ καλών jazz βινυλίων (1ευρώ το ένα σε ένα πεζοδρόμιο της Ερμού)  και βολτοκουβεντολόι με τη φίλη  Β.
  • Την επόμενη Παρασκευή, το τελευταίο επεισόδιο της σαιζόν.
  • Το σημερινό  (το 89ο) επεισόδιο σε ...απευθείας β' προβολή υπάρχει εδώ για όσους/ες το έχασαν ακουσίως:


  • ενώ η απόκτησή του ως podcast σε εμ-πη-θρη επιτυγχάνεται με το πάτημα των ακόλουθων εικονιδίων σε 2 μέρη.

click for Part 1
click for Part 2

Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους.
 
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΟΛΟΥΣ & ΟΛΕΣ
λεμονοστίφτις

υγ. Και ιδού το απίθανο playlist:
  1. Louis Tillett - Pennelope's Lament
  2. Divine Comedy - If
  3. Herman's Hermits - No Milk Today
  4. Adele - Right As Rain
  5. The Velvet Underground - Rock And Roll
  6. Joan Baez - Sweet Sir Galahad (live at Woodstock)
  7. Rest In Peace - Love
  8. Death cab for cutie - A lack of color
  9. Bryan Ferry - Slave To Love ( 12'' Mix)
  10. Lana Del Rey - Video Games
  11. Q65 - Summer Thoughts in a Field of Weed
  12. The Beatles - Love me do
  13. The Constellations - Felicia
  14. The High Spirits - I Believe
  15. Miles Davis - The Pan Piper
  16. The Fuzztones - Charlotte's Remains
  17. Gil Scott Heron - I'm New Here
  18. Pink Floyd - Lucy Leave
  19. Ventures - Telstar
  20. Butthole Surfers - Summer in the City
  21. Mazzy Star - Wild Horses
  22. Neil Diamond - Pretty Amazing Grace
  23. Flaming Lips - Do You Realize
  24. Carpenters - We've Only Just Begun
  25. Daft Punk - Get Lucky (feat. Pharrell Williams)
  26. Dusk - What are the Chances
  27. The Selecter - Celebrate The Bullet
  28. Manu Chao - Rumba De Barcelona (Acoustic Kcrw Radio)
  29. Raining Pleasure - Waiting For The Bell To Ring
  30. Fear Of Men - Spirit House
  31. Babybird - Atomic Soda
  32. OMD - Julia's Song
  33. Momus - A Complete History of Sexual Jealousy (Pts 17-24)
  34. The Stranglers - Nice And Sleazy
  35. Γενιά Του Χάους - Στίγμα
  36. Crocodiles - I Wanna Kill
  37. Thom Yorke - Hearing Damage
  38. Massive Attack - Angel
  39. Sea Urchins - A Morning Odyssey
  40. David Bowie - Life On Mars
  41. Captain Beefheart - This Is The Day live
  42. Touche Amore - Gravity, Metaphorically
  43. Tom Waits - Russian Dance
  44. Tocotronic - Der Schoenste Tag In Meinem Leben
  45. The Young Gods - Freeze
  46. Wooden Shjips - Flight
  47. Of Montreal - Coquet Coquette
  48. The Doors - When The Music's Over

4 Ιουλίου 2013

το ημίτυφλο τζούκμποξ




Δεν ξέρω αν ήταν κάποιος τσαμπουκαλής κόκκος άμμου, μια άνιση νυχτερινή μάχη με επιτιθέμενα μαξιλάρια ή κανένας γαμοϊός που τραυμάτισε το μάτι μου. Το αριστερό μάλιστα, το επονομαζόμενο "καλό" ή για να 'μαστε ειλικρινείς "καλύτερο από το άλλο".
Γιατί το δεξί όπως θα ξέρουν όσοι  διαβάζουν τις βλακείες μου από παλιά είναι "άστα να πάνε" ή "Πάλι καλά κύριε" όπως είπε χθες ο οφθαλμίατρος που δε δίνει αποδείξεις.

Δεύτερη μέρα τώρα λοιπόν, που τα βλέπω όλα με είδωλο, πως είναι άμα δεν πιάνει καλά η τηλεόραση και ένα δεύτερο περίγραμμα πλαισιώνει κάθε αντικείμενο; Έτσι. 

Γι αυτό λοιπόν απαρνούμαι το δόγμα “hoping for the best but expecting the worst και δε σπαταλάω άλλο χρόνο μπροστά στην οθόνη μπας και προλάβει να ξεκουραστεί ο οφθαλμός, μέχρι αύριο που είναι η " Εκπομπή των Ακροατών" όπου συμπληρώνονται 3000 τραγούδια on air με την επιλογή των τραγουδιών να βαρύνει αποκλειστικά τους ακροατές που έστειλαν και στέλνουν τις προτιμήσεις τους (και είναι πάρα πολλές και πάρα πολύ καλές).

Αύριο Παρασκευή 05 Ιουlίου στις 10:00 το πρωί (και για ...όσο πάρει), συμπλέξτε τις δικτυακές σας ίνες με εκείνες του indieground online radio,  για να ακούσουμε ΠΑΡΕΑ τα τραγούδια που διαλέξαμε, πατώντας εδώ:


υγ. Για αφισάκι ούτε που να το σκέφτομαι.


3 Ιουλίου 2013

κούρεμα στην αυλή


Βιαστικό κλικ της μηχανής πίσω από το βρώμικο παράθυρο του αυτοκινήτου που καταχωνιάστηκε άδικα για δυο χρόνια στα άδυτα του σκληρού μου δίσκου.

1 Ιουλίου 2013

ζήτα μου ό,τι θες




Αγαπητέ φίλε ακροατή της εκπομπής "στον λεμονοστίφτη",

Διάλεξε όποιο τραγούδι θα σου άρεσε/ήθελες  να ακούσουμε  παρέα στην εκπομπή της ερχόμενης Παρασκευής και ενημέρωσέ με για την επιλογή σου.  Τον ουρανό με τ’ άστρα να μου ζητήσεις, θα κάνω τα πάντα για να το βρω, θα το ψάξω, θα το ψηφιοποιήσω από βινύλιο, θα το κατεβάσω, θα το αγοράσω, αν χρειαστεί θα το τραγουδήσω εγώ. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το ζητήσεις εγκαίρως (για να το μάθω είπαμε αν χρειαστεί) .

Ο λόγος; Ευκαιρίας δοθείσης (3000 εκπεμφθέντα τραγούδια συμπληρώνονται στο επόμενο επεισόδιο)  και ευγνώμονα "μελοδραματισμού" περισσεύοντος επιχειρώ να στήσω για δεύτερη φορά ένα εορταστικό επεισόδιο μαζί με τους ακροατές – φανατικούς ή μη  - που μου κρατάνε συντροφιά ακούγοντας τα εβδομαδιαία μου ημερολόγια/playlist άλλοτε ζωντανά άλλοτε ηχογραφημένα .

Όλες οι δίοδοι επικοινωνίας (email, σχόλια στο blog, facebook, σταθερά/κινητά τηλέφωνα) είναι ανοιχτές για τις παραγγελίες. Είμαι ήδη σε εγρήγορση και ευχαριστώ όσους/ες έχουν ήδη συμμετάσχει. 
υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για να κάνεις παραγγελιά

Related Posts with Thumbnails