27 Μαΐου 2011

να γίνεσαι ένας ακόμα από το πλήθος


Το σύνθημα που με ανατρίχιασε ήταν και το πιο απλό: Δικαιοσύνη. Γι’ αυτό και ένιωσα χρέος να ξελαρυγγιαστώ φωνάζοντάς το. Μέρα διαμαρτυρίας δεύτερη και βροχερή. Σήμερα κατέβηκα στο Σύνταγμα μόνος. Το πλήθος φανερά λιγότερο από εχθές, ο κόσμος όμως σα να έδειχνε περισσότερο αποφασισμένος. Συνάντησα τους γνωστούς που μου αναλογούσαν, κουβέντιασα, διάβασα ψηφίσματα και ανακοινώσεις, φώναξα, περιφέρθηκα, τράβηξα βίντεο και φωτογραφίες.
Πολιτικά, η όλη φάση δε ξέρω σε τι ποσοστό με καλύπτει. Μπορεί από τη μία να χαίρομαι αφάνταστα το ακαπέλωτο του θέματος, διατύπωσα (από μέσα μου) από την άλλη, αρκετές αντιρρήσεις σε πράγματα που είδα κι άκουσα. Παρ’ όλα αυτά κατάφερα να αφήσω στην άκρη τις σκέψεις τις «κακές» και να εστιάσω σε αυτά που με ενώνουν με τους χιλιάδες διπλανούς μου. Έτσι νομίζω ή μάλλον είμαι σίγουρος πως άξιζε τον κόπο που ξανακουβάλησα τη φυσική μου παρουσία στο κέντρο της πόλης κι έγινα ένας ακόμα από το όμορφο πλήθος του Συντάγματος.
Αυτά.
Υγ. Αν κάποτε οι Γάλλοι και οι Ιταλοί αναρωτηθούν αν ήταν το κάλεσμα ή αν το θες η “λεπτή” ειρωνεία των ZITTI CHE SVEGLIAMO GLI ITALIANI (Σιωπή, θα ξυπνήσουμε τους Ιταλούς) και SILENCE LES FRANCAIS DORMENT (Ils rêvent de '68) (Ησυχία, οι Γάλλοι κοιμούνται, ονειρεύονται το 68) αστικός μύθος, την απάντηση θα μπορέσουν να βρουν εδώ.



Παραλειπόμενο 1: Παρευρισκόμενος διαδηλωτής στην προσπάθειά του να διασχίσει το πλήθος, έπεσε πάνω σε ένα καρότσι. Με το που κατάλαβε το είδος του εμποδίου που έριξε, σταμάτησε, το ανασήκωσε και βλέποντάς το άδειο φωνάξε: "Ωχ! Που είναι το μωρό;" Εντωμεταξύ το "αγανακτισμένο" βρέφος (φωτο) άραζε παραδίπλα στην αγκαλιά της μητέρας του.


Παραλειπόμενο 2: Βασιλίσσης Σοφίας, ανηφορίζω προς Ευαγγελισμό. Στα δεξιά μου η μάντρα του Εθνικού κήπου, στα αριστερά μου μια φαινομενικά άδεια κλούβα της αστυνομίας και τρεις ασπίδες στο δρόμο ακουμπάνε πάνω της. Μπροστά μου ένα σύννεφο καπνού – δεν κατάλαβα από πού έβγαινε - το οποίο η υγρασία δεν αφήνει να διαλυθεί. Ανάξιο λόγου θα σκέφτηκες, μα δε σου’ πα πως ήταν από τα τσιγάρα τα άλλα που δεν πωλούνται στα περίπτερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails