5 Ιουνίου 2014

του επισκέπτη


Με τα μαλλιά ακόμα ανακατεμένα από τη μουσική πτήση της Τρίτης, έχω βάλει μπρος και σχεδιάζω ήδη τις λίστες για το πρωινό της Παρασκευής. Όταν θα βρίσκομαι μόνος στον αέρα του indieground και θα διηγούμαι μεταξύ άλλων, με ήχους και τραγούδια, τα άλλοτε καλοδεχούμενα άλλοτε όχι συναισθήματα-επισκέπτες της εβδομάδας που διανύουμε, Με φρέσκα και παλιά ακούσματα, κυκλοφορίες όχι απαραίτητα χθεσινές από βινύλια, cd, κασσέτες, 45αρια και mp3, στις αποσκευές.

- Εχουμε μυσαφιραίους λοιπόν. “The Visitor”  (s03e37), 

αυτήν την Παρασκευή, 6 Ιουνίου, στις 10:00 το πρωί όπως πάντα. Όποιος/α επιθυμεί να μου κάνει ραδιοφωνική παρέα δεν έχει παρά να συμπλέξει τις δικτυακές του ίνες με εκείνες του indieground online radio, πατώντας εδώ:





υγ. Αν παρουσιάστηκε οποιοδήποτε πρόβλημα στο κατέβασμα του podcast της προηγούμενης Τρίτης (που παρουσιάστηκε όπως ενημερώθηκα), ιδού ένα εναλλακτικό link για την πρόσβαση σε αυτό.



4 Ιουνίου 2014

μια Τρίτη βράδυ στην ξενιτιά


Ταξιδεύει πολύ τα τελευταία χρόνια. Ίσως να λείπει από το σπίτι τις μισές μέρες του μήνα, μπορεί και παραπάνω. Δεν είναι τουρίστας. Για δουλειές πάει, αντιπρόσωπος, αλλά ακόμα κι έτσι, δείχνει να το ευχαριστιέται. Από χώρα σε χώρα, από πόλη σε πόλη, κι από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο. Μεθαύριο θα είναι μάλλον στο Παρίσι, τώρα είναι στο Βουκουρέστι. 

Το δωμάτιο του ξενοδοχείου σαν όλα τα υπόλοιπα δεν του κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Βγάζει το σακάκι του να ‘ναι πιο χαλαρός, πετάει παραπέρα τα παπούτσια και ανάγει την πρώτη από τις τέσσερις μπύρες που αγόρασε από το απέναντι μάρκετ. Έπειτα, βάζει να ακούσει indieground. “Neon Lights” ο τίτλος της εκπομπής. Το πρόγραμμα του υπογράφοντα την ανάρτηση με καλεσμένο τον Νεκ.

Και είναι το playlist που ακολουθεί αυτό που αντηχεί από το κινητό στην ιδιόμορφη αυτή "ξενιτιά" του. 


  • TriBeCaStan - Communist Modern
  • Dan Sartain - Pass This On
  • D Charles Speer & The Helix - Cretan Lords
  • The Wandering Stars - Those Were The Days
  • Samurai - Fresh Hot Breeze Of Summer 
  • Marianne Faithfull - Greensleeves
  • Seftel - An Accident
  • Wild Beasts - Wanderlust
  • Edwyn Collins - Johnny Teardrop 
  • Here We Go Magic - Collector 
  • Metronomy - The Look
  • Morrissey - World Peace Is None Of Your Business 
  • Luna - Neon Lights
  • King Missile - Detachable Penis 
  • The Damned - Feel The Pain
  • Yo La Tengo - Demons
  • Felt - The World Is As Soft As Lace
  • Slapp Happy & Henry Cow - Excerpt From The Messiah
  • KISS INC. - Hey Mr. Holy Man
  • Bobby Parker - Watch Your Step 
  • Spirit - Taurus
  • Jethro Tull - We Used To Know
  • Gordon Alexander - Looking For The Sun
  • The New York Rock & Roll Ensemble - Mr. Tree
  • The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
  • Ballon Farm - A Question Of Temperature
  • Ultravox - New Europeans
  • Yachts - Suffice To Say
  • Common Sense - Grotesque
  • Alternative TV - Hello Judas 
  • Modern Eon - Waiting For The Cavalry 
  • Michael Rother - Feuerland 
  • The Fall - Cruiser's Creek

Είναι σίγουρο πως την ευχαριστήθηκε την παρέα. Και τα τραγούδια, εκτός ίσως από εκείνο του Morrissey. 

Εις επιθυμεί να ακούσει ηχογραφημένο το χθεσινοβραδινό συμμετοχικό έκτακτο επεισόδιο δεν έχει παρά να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ηχογραφημένη παρουσία αυτού κατευθείαν από εδώ:


είτε να κατεβάσει το podcast αυτού πατώντας το παρακάτω εικονίδιο:

click pic to download
Ευχαριστούμε πολύ για την παρέα όσες και όσους μας κράτησαν εχθές το βράδυ.

3 Ιουνίου 2014

Τρίτη βράδυ στο κέντρο της πόλης



Καθώς η ζωή συνεχίζεται στους ρυθμούς της (στους όποιους ρυθμούς έχει εμπλακεί και χορεύει ο καθένας), είναι τα απρόσμενα κι έκτακτα γεγονότα που ανακόπτουν την καθημερινότητα και ενίοτε την επανακαθορίζουν με ένα αγανό reset. Και δεν αναφέρμαι σε κανένα γιγάντιο γεγονός που θα τράνταζε θεμέλια και τείχη. Στο μυαλό μου έχω πράγματα απλά, όπως μια τυχαία συνάντηση, ένα ανέλπιστο τηλεφώνημα, μια διαδρομή έξω από το χάρτη, μια ιδιαίτερη out of the blue σκέψη, μια συγκυρία, ένα άλμπουμ του Eric Dolphy ή μια απρογραμμάτιστη εκπομπή στο σταθμό. 

Ένα επεισόδιο "εκτός τάξης" ξανά, σήμερα το βράδυ, και την εκκίνηση όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις τη δίνει ο προσκεκλημένος. Ο Νεκ. Σε ένα μουσικό αλισβερίσι από εκείνα που συνηθίζαμε πέρσι από καιρό σε καιρό και επαναλάβαμε επιτυχώς μόλις μια-δυο εβδομάδες πριν, στη φετινή σεζόν. Με φρέσκα και παλιά ακούσματα όπως πάντα, κυκλοφορίες όχι απαραίτητα χθεσινές από βινύλια, cd, κασσέτες, 45αρια και mp3. 

Μεταξύ μπυρών (όπως πάντα) και την πρόσφατη απαγόρευση στην είσοδο φασαριόζικων τσιπς στο στούντιο σε ισχύ. Και κάποιους φίλους guest stars (η Β είναι σίγουρη γι αυτό πρόλαβε και χώθηκε και στην αφίσα *) που θα περάσουν από το στούντιο να μας ακούσουν πιο ζωντανά κι από το δικτυακό live. 

“Neon Lights”, λοιπόν, (s03e36), αυτήν την Τρίτη, 13 Μαΐου, στις 8:00 το βράδυ. Όποιος/α επιθυμεί να μας κάνει ραδιοφωνική παρέα δεν έχει παρά να συμπλέξει τις δικτυακές του ίνες με εκείνες του indieground online radio, πατώντας εδώ:





* προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η κομψότητα των εικονιζόμενων σττην αφίσα, ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα, τουλάχιστον στη γενειοφόρα δική μου περίπτωση.



η ερήμωση του κυρίου Allen



Επειδή αν ζούσε σήμερα θα γινόταν 88 χρονών

A Desolation


Now mind is clear
as a cloudless sky.
Time then to make a
home in wilderness.


What have I done but
wander with my eyes
in the trees? So I 
will build: wife,
family, and seek
for neighbors.


Or I
perish of lonesomeness
or want of food or
lightning or the bear
(must tame the hart
and wear the bear) .


And maybe make an image
of my wandering, a little
image—shrine by the
roadside to signify
to traveler that I live
here in the wilderness
awake and at home.

1 Ιουνίου 2014

τα ίχνη


Σημάδια ετών από πατημένους αχινούς και τσιμπήματα μέλισσας που χρειάστηκαν αντιβίωση για να περάσουν, μια κόκκινη ουλή, μνήμη περασμένης εγχείρησης, ο ανεπιστρεπτί κομμένος χαλινός, τα ράμματα στο σχισμένο βλέφαρο απ’ όταν ακόμα έπαιζες μπάλα κι οι κόμποι στο στομάχι – όχι, εκείνοι δεν ήταν έρωτας -. Μια φλέβα ανασηκώνεται.

Σε σχήμα καρδιάς το απομεινάρι που άφησε το εμβόλιο για το δαμαλισμό στο μπράτσο, η ελαφριά ροπή στο ένα σου μάτι, ένα σπάσιμο, κάποιες ρυτίδες που συγκλίνουν, ένα σφράγισμα. Μια ελιά στον αριστερό ώμο που δεν θυμάσαι παιδιόθεν κι η χαρακιά από μια άλλη που αποφάσισε κάποιος γιατρός να σου αφαιρέσει. Θύσανοι στους κρόταφους που αποφασίζουν να ασπρίσουν ή ν’ αραιώσουν. Μικροί λάκκοι, έκφρασης τους λένε, στο πρόσωπο.

Ίχνη στο ανάγλυφο του χάρτη, τα δάκτυλα φυσιοδίφες κι εξερευνητές και τα μάτια να καταγράφουν συνεχώς σα διψασμένοι για γνώση, ιστορικοί.



υγ. Καλοκαιριάζει κι αρχίζω να βλέπω αλλιώς.


Στη φωτογραφίία το πορτραίτο του Francis Bacon, από τον Lucien Freud.


30 Μαΐου 2014

η 950η ανάρτηση (ένας ανέμπνευστος τίτλος για μια ωραία εκπομπή)


Μάλλον ήταν οι κάθε άλλο παρά κλαψιάρικες επιλογές του playlist που μ' έκαναν να τραγουδάω κεφάτος (off the air ασφαλώς) σε συνδυασμό με τις κουβέντες σε όλα τα μέσα δικτύωσης με τους ανέλπιστα πάρα πολλούς φίλους και ακροατές που άκουσαν το σημερινό επεισόδιο που έκαναν τα 241 λεπτά του να μοιάζουν με 20.  Ούτε που κατάλαβα για πότε πέρασε το σημερινό τελευταίο ανοιξιάτικο δίωρο.

Κι αν κάπου εδώ, λίγες ώρες αργότερα,  είχα σκοπό να κάνω ένα μικρό αφιέρωμα στους Feelies (και τα αδελφά συγκροτήματα των Yung Wu και The Trypes - νέα ανακάλυψη οι δεύτεροι - ) η μουσική των οποίων με καταλαμβάνει εξ' ολοκλήρου για πολλοστή φορά στη ζωή μου, και να διηγηθώ τις εικόνες που με εντυπωσίασαν σήμερα (όπως οι ασφυκτικά γεμάτοι σταθμοί των τρένων και τα ξέχειλα βαγόνια, οι γιαπωνέζες τουρίστριες ή ο πορτοφολάς που συνέχισε να βουτάει τα χέρια του σε ξένες τσέπες παρότι ο συνεργός του είχε μόλις συλληφθεί), αποφασίζω να το αναβάλλω λόγω τεράστιας υπνηλίας και αδυναμίας σύνταξης της παραμικρής ενδιαφέρουσας πρότασης που να βγάζει νόημα. Έτσι απλά ευχαριστώ πολύ όσες και όσους μου κράτησαν συντροφιά στο σημερινό επεισόδιο. 

Εις επιθυμεί να το ακούσει ηχογραφημένο δεν έχει παρά να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ηχογραφημένη παρουσία αυτού κατευθείαν από εδώ:



ή να κατεβάσει το podcast αυτού πατώντας το παρακάτω εικονίδιο:

click pic to download

Ιδού και το σημερινό playlist:
  • David McCallum - My World Is Empty Without You
  • Joseph Arthur - Crying Like a Man
  • Canned Heat - On The Road Again
  • Laurie Anderson - Tightrope
  • Hildegard von Binge Drinking - X Frédéric Ehlers 
  • The Redskins - Go Get Organised
  • Morrissey - Journalists Who Lie
  • The Housemartins - You Better Be Doubtful
  • The Kinks - Some Mother's Son
  • Bill Callahan - Spring
  • Belle and Sebastian - Baby Jane
  • Donovan - Colours
  • Genesis - The Carpet Crawlers 
  • Johnny Mathis - Wild Is The Wind
  • Maya Angelou's thoughts: One Percent
  • I Giardini di Mirò - Trompsø Is Ok
  • KU - Millions
  • Television Personalities - If I Could Write A Poetry
  • The Silos - Going Round 
  • The Trypes - (from the) Morning Glories
  • Steve Miro And The Eyes - Ain't You Got No Life
  • Can - Alice
  • Psychic TV - Black Moon
  • Brian Eno & Karl Hyde - The Satellites
  • John Cooper Clarke - The Ghost Of Al Capone
  • Yung Wu - Aspiration
υγ. Έκτακτο επεισόδιο της εκπομπής την επόμενη Τρίτη στις 8 το βράδυ. Με καλεσμένο πάλι τον Νεκ στις περισσότερες επιλογές.

Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό 
Σαββατοκύριακο σε όλους.

29 Μαΐου 2014

θα τα δεις να στεγνώνουν


Εν κινήσει στους δρόμους, δουλειές & τρέξιμο, βινύλια στη μασχάλη, οι Felt, κι άλλες δουλειές, εκλογές ξανά, παζάρια, βιβλία, ελάχιστος χρόνος για απομόνωση, ο Wim Wenders, κι άλλες μπύρες, οι μουσικές αποκαλύπτονται εμπρός μου και μου κόβουν την ανάσα, τις καταγράφω, μια καινούρια μπάντα, ένα κινέζικο δεκάιντσο, οι The Trypes (!!!) μου αλλάζουν τον ρου κι αυτής της εβδομάδας, όλες οι μικροσυνήθειες που κάνουν τον κόσμο μου να γυρίζει χωρίς να χάνει στροφές, σηματοδοτούν την εκκίνηση ενός νέου επεισοδίου. 

Κι ενώ στα αυλάκια του δίσκου και του εγκεφάλου μου στριφογυρνούν οι Psychic TV, και οι Silos, φρέσκα και παλιά ακούσματα, κυκλοφορίες όχι απαραίτητα χθεσινές από βινύλια, cd, κασσέτες, 45αρια και mp3, προσπαθώ να βάλω σε τάξη καμιά 40ρια τραγούδια από αυτά που θυμήθηκα, έμαθα, μου πρότειναν, ανακάλυψα, άκουσα, με συγκίνησαν και τελικά επέλεξα κατά τη διάρκεια ολόκληρης της εβδομάδας ώστε να σχηματίσουν σιγά-σιγά το soundtrack αυτής υπό τον τίτλο “tears go by”, (s03e35), 

Αυτήν την Παρασκευή, 30 Μαΐου, στις 10:00 το πρωί όπως πάντα. Όποιος/α επιθυμεί να μου κάνει ραδιοφωνική παρέα δεν έχει παρά να συμπλέξει τις δικτυακές του ίνες με εκείνες του indieground online radio, πατώντας εδώ:


27 Μαΐου 2014

η Αλίκη στις πόλεις



Η Αλίκη στις πόλεις. Βρισκόμαστε στο 1974 και η ασπρόμαυρη ματιά του Βιμ Βέντερς δίνει κινηματογραφική υπόσταση σε ένα φαινομενικά αταίριαστο δίδυμο, την εννιάχρονη Αλίκη του τίτλου και τον έκπτωτο δημοσιογράφο/φωτορεπόρτερ Φίλιπ Γουίντερ που αναλαμβάνει άθελά του την ευθύνη της μικρής έπειτα από την πρόσκαιρη εξαφάνιση της μητέρας της. 

Η κάμερα καταγράφει την περιπλάνηση του «ζεύγους» σε τοπία δύο ηπείρων, τριών χωρών κι ακόμα περισσότερα συναισθημάτων και διαθέσεων, διευρύνοντας ταυτόχρονα τα όρια της έννοιας road movie. Κι αυτό καθώς πρόκειται για ένα ταξίδι επιστροφής κι αναζήτησης του στέρεου παρελθόντος με τις βαλίτσες γεμάτες αποτυχία, ανεκπλήρωτες ελπίδες και ματαιώσεις και ουχί πηγαιμού προς το όνειρο όπως έχω/έχουμε συνηθίσει στις αντίστοιχες ταινίες του είδους. 

Παρ’ όλα αυτά όλα τα υπόλοιπα συστατικά [η περιπέτεια, το σπάσιμο της καθημερινότητας, ο νόμος κυνηγός, η φιλία και η κατανόηση, η επιβίωση, ο ρομαντισμός ( ο οποίος ίσως και να ξεπερνάει την κόκκινη γραμμή του υφέρποντα), η προδοσία, ο ενθουσιασμός, η αφέλεια και η απογοήτευση, η καθοριστική τυχαία συγκυρία], με τη δοσολογία βέβαια που επιβάλλει ο Γερμανός σκηνοθέτης είναι εδώ. 
Όπως άλλωστε και η κριτική στον (τότε;) σύγχρονο τρόπο ζωής που βυθίζεται σε ατέλειωτους αυτοκινητόδρομους, μοναξιά, ψυχρά δωμάτια ξενοδοχείων, τηλεοπτικά σκουπίδια, ραδιοκύματα εγκατάλειψης, β διαλογής ταχυφαγεία και αφιλόξενες πόλεις.

Όλα αυτά υπό τους ήχους της θρυλικής Γερμανικής μπάντας των CAN που επιμελούνται τα ορχηστρικά μέρη της ταινίας. Το βασικό μουσικό μοτίβο του soundtrack μάλιστα κυκλοφόρησε επίσημα από το αρχείο του συγκροτήματος μόλις το 2012, στο The Lost Tapes (το οποίο είχα συμπεριλάβει και στις καλύτερες παλιές ηχογραφήσεις που είχα ακούσει τη χρονιά εκείνη - νο7).

Επίσης εντυπωσιακή στην ταινία και η live εμφάνιση του Chuck Berry στην ερμηνεία του Memphis, Tennessee

Η «Αλίκη στις Πόλεις», γυρισμένη το 1974 θεωρείται και όχι άδικα κατά τη γνώμη μου όχι μόνο μια από τις καλύτερες ταινίες του Wim Wenders ή του «νέου Γερμανικού σινεμά» αλλά και σημείο αναφοράς για μια – ίσως και περισσότερες - ολόκληρη γενιά σινεφίλ. Υπέροχες ερμηνείες τόσο από τον Rüdiger Vogler όσο και από την πιτσιρίκα Yella Rottländer



Ευχαριστηθήκαμε την προβολή της εχθές, στην πλούσια Ταινιοθήκη του Ινστιτούτου Γκαίτε (ναι, αυτή με τα άβολα καθίσματα). 



Η είσοδος ήταν εεύθερη αλλά αυτός δεν είναι φυσικά ο μόνος λόγος που σου προτείνω να ρίξεις μια ματιά στο πρόγραμμα του φεστιβάλ «Νέος Γερμανικός Κινηματογράφος» της δεκαετίας του 1970 - Ανακαλύπτοντας την Ταινιοθήκη του Goethe-Institut Athen». Σίγουρα θα βρεις κάτι να δεις.

26 Μαΐου 2014

danse macabre


... πλέον σε κοιτούν χωρίς ντροπή, ακόμα και στα μάτια, στήνοντας χορούς και βγάζοντας πύρινους λόγους, πανηγυρίζοντας  στους δρόμους - δικαιωμένοι - το κοντά στο 10 τοις εκατό ποσοστό τους. 

υγ. Μα είναι δυνατόν;;;;

Related Posts with Thumbnails