10 Ιουνίου 2013

αμοντάριστο νυχτερινό πλάνο στην Ιερά οδό



Βράδυ στην Ιερά οδό, μετά τους Gang Of Four. Βιαστικό περπάτημα προς το μετρό του Ελαιώνα, πίσω μας η Γεωπονική, στα δεξιά μας μάντρες με υλικά κατεδαφίσεων κι από την άλλη κάποιες ξεχασμένες νταλίκες της Παρασκευής. Είναι που θέλουμε να προλάβουμε το τελευταίο δρομολόγιο, και όχι το αλλόκοτο τοπίο της περιοχής – η οποία είναι που είναι τα πρωινά, το βράδυ χειροτερεύει – που κάνει τα βήματα ταχύτερα. 

Κοντοστέκομαι μπροστά στο γκρεμισμένο εργοστάσιο που φιλοξενεί το εκτοπισμένο μέρος του κυριακάτικου παζαριού και συνεπώς αποτελεί κομμάτι του χάρτη των περιπάτων/ανασκαφών των όσων – συμπεριλαμβανομένου εμού – «μυημένων».
Το κτίσμα φάντασμα - χωρίς οροφή πλέον -, που κάθε τελευταίο πρωινό της εβδομάδας ξεχειλίζει από ήλιο, σκόνη, κόσμο, μυρωδιές, ιδρώτες, σπάνια βιβλία, ταγγισμένους καπνούς, τσακωμούς, βροχή, χειραψίες, φωτογραφίες τραβηγμένες από χρόνια και άλλες που γεννιούνται εκείνη τη στιγμή, λάσπη, δίσκους, κλοπιμαία, οπωροκηπευτικά, πορτοφολάδες, στριγκές φωνές τελάληδων, γυαλικά, γύφτισσες που μαλλιοτραβιούνται, υπέροχα σκουπίδια προς πέταμα ή πώληση, κι εμάς την κάστα των βρωμύλων αυτοπροσδιοριζόμενων εξερευνητών, είναι άδειο. Ολόαδειο. Μα παραδόξως φωτισμένο, και μάλιστα με ένα τρόπο έντονο, προβοκατόρικα κινηματογραφικό. 

Ο φωτιστής έχει διαλέξει μια κίτρινη λάμπα, και φωτίζει το χώρο, με το ταιριαστότερο για την ώρα λούμπεν φως (ναι υπάρχει), το φάσμα του οποίου τελειώνει – αφού δημιουργήσει τεράστιες σκιές - στην εκπομπή μιας απολαυστικής μιζέριας.  Γονατίζοντας με το κινητό στο χέρι, παίρνω πόζες φωτογράφου που καδράρει τον πύργο του Άιφελ και το Μπιγκ Μπεν δίπλα δίπλα , προσπαθώ να βρω την καλύτερη τυχαία γωνία να το αποθανατίσω  το κτήριο. 

«Τι φωτογραφίζεις ρε φίλε; τα ερείπια;» ρωτάει ο πορτοκαλής γέρος που κάθεται πίσω από ένα τραπεζάκι στην είσοδο του με το που ακούγεται το δευτερότριτο κλικ. Είναι ο φύλακας. Του Δήμου.  Που φυλάει ένα ολόαδειο κτίριο (πάρκινγκ του Δ. Αθηναίων πλέον). Τον κοιτάζω όση ώρα του εξηγώ, λουσμένο στο κίτρινο φως,  να πίνει λίγο ακόμα κρασί απ’ το πλαστικό του ποτήρι, να χαμογελάει χαλασμένα δόντια και να σκουπίζει τα μουστάκια του.  Τόσο το τρανζιστοράκι  του όσο και η ηχώ από το άδειο κτίριο παίζουν με ελάχιστη διαφορά φάσης  Ζαγοραίο, Κοινούση κι άλλες  β' επιτυχίες του ‘70 που δεν αναγνωρίζω ενώ την ίδια ώρα η ανάγκη του για κουβέντα - ψοφάει να μιλήσει ο άνθρωπος - μεταμορφώνεται σε λογοδιάρροια. 

Έχει πουθενά να κατουρήσω σκέφτομαι δυνατά – οι μπύρες απ’ το live γαρ - «Να, σύρε εκεί πίσω» μου κάνει o φύλακας.

Προσπερνάω αλουμινόχαρτα με ξηρά τροφή και κεσεδάκια με νερό που ‘χει βάλει για τα αδέσποτα γατοφιλαράκια του, και όσο ξεφορτώνομαι τις μπύρες εκείνος διηγείται στον Ν. που περιμένει έξω  «έτσι που λες, τον τσάκισα, να με τούτο εδώ το στειλιάρι, Αφγανός ήταν, λαθρομετανάστης, που μπήκε, περασμένες τρεις το πρωί, εδωμέσα να με κλέψει, δε με νοιάζει, κι ας μου ‘βάλαν χέρι μετά που τον σάπισα».

9 Ιουνίου 2013

εχθές στο Pride

φωτ. combray/instagram

καθώς, ανάμεσα σε πολλές χιλιάδες κόσμου, τσουλάγαμε εκ περιτροπής μια ζωή σ'ένα καροτσάκι - κι ήταν η σειρά μου να το οδηγώ - με σταμάτησαν 4-5 φωτογράφοι. Τη μαμά ρωτήστε, όχι εμάς, είπα, κι εκείνη συγκατάνευσε.  Athens Pride 2013.

7 Ιουνίου 2013

οι κατεργαραίοι που αγάπησα



Ένα "σχεδόν τρίωρο" ακόμα επεισόδιο προσφέρεται σήμερα για κατέβασμα. Περιέχει επιλογές από μικρούς και μεγάλους κατεργαραίους που είτε με τη μουσική και τους στίχους τους, είτε με την προσωπική τους στάση ζωής (ακόμα και με την εμφάνισή τους κάποιες φορές) προσπάθησαν - άλλοτε επιτυχώς, άλλοτε όχι - να μας ξεβολέψουν από τη θαλπωρή της βλαμμένης καθημερινότητας. Ένα προσωπικό, αγαπημένο τσίρκο στο οποίο, με ασπρόμαυρο καρώ κουστούμι και παπιγιόν, εντάσσω - μόνιμο θαμώνα και σήμερα παρουσιαστή - και τον εαυτό μου:

Κυρίες και κύριοι μεταξύ πολλών άλλων ο Tiny Tim, ο Tom Waits και η Space Lady! Ο Antony και οι Sparks!

Για όποιον/α, "έχασε" την πρωινή, ζωντανή μετάδοση ή επιθυμεί (δύσκολο αυτό) να την ξανακούσει υπάρχει κατά το σύνηθες η δεύτερη ευκαιρία για απευθείας ακρόαση της εκπομπής από εδώ



και η τρίτη για την απόκτησή της ως podcast σε εμ-πη-θρη  με το πάτημα του ακόλουθου εικονιδίου. Το playlist της εκπομπής στο πρώτο δικό μου σχόλιο.

 
Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν και καλό Σαββατοκύριακο σε όλους. Θα τα πούμε.
 λεμονοστίφτις     
 

6 Ιουνίου 2013

grotesque



Λίγες έννοιες εμφανίζουν την ευρύτητα, την αμφισημία αλλά και τη δυναμική της έννοιας γκροτέσκο. Με τη λέξη αυτή συνδέθηκαν η παραποίηση των φυσικών διαστάσεων, η παραμόρφωση και η γελοιογράφηση. Το φανταστικό και το ανοίκειο. Το είδος της σύνθεσης όπου επικρατεί το χοντροκομμένο, το γελοίο, το ιδιότροπο, το παράδοξο μέχρι υπερβολής. Ο συνδυασμός ετερόκλητων στοιχείων και η τεχνική του κολάζ. H πρόκληση και η αναίδεια. Μέσω του γκροτέσκου αποκαλύπτεται η δυσαρμονία ανάμεσα στον άνθρωπο και τον κόσμο του, η ανάποδη τάξη της κοινωνίας, το παράδοξο.

Μια γκροτέσκα φιγούρα από μόνη της, εισβάλει απρόβλεπτα σε μια φαινομενικά εν τάξει κοινωνία και την κάνει να δείξει το πραγματικό απάνθρωπο πρόσωπό της παρόλα αυτά η χαμένη τάξη δεν μπορεί να επανέλθει παρά μόνο αν υπάρξει η παραδοχή και ταύτιση με τον ανησυχαστικό, τον ατελή, τον φθαρμένο και διφορούμενο εισβολέα που κάθε άλλο παρά συναισθηματικά απογυμνωμένος είναι.

Κάπου στη μουσική γειτονιά των παραπάνω φράσεων βρίσκεται η κεντρική ιδέα του επεισοδίου που θα ακούσουμε παρέα, αύριο Παρασκευή 07 Ιουνίου στις 10:00 το πρωί από το στούντιο του indieground για λίγο περισσότερο από τις συνηθισμένες 2 ώρες της εκπομπής.
Έτσι, αν κάποιος/α επιθυμεί να συντροφεύσει την προσπάθεια αυτή δεν έχει παρά να συμπλέξει τις δικτυακές του ίνες με εκείνες του indieground online radioπατώντας εδώ:

5 Ιουνίου 2013

Days of wine, roses & music : Μέρα τρίτη - It takes three to Sunday

...συνέχεια από το προηγούμενο


 Όταν έκλεισε το Ρόδον (1987-2005), ο τίτλος του "Aθηναϊκού CBGB" παραδόθηκε εξ' ολοκλήρου στο Gagarin. Όχι άδικα, αν εξαιρέσεις τον ήχο, αφού εκεί μεταξύ δεκάδων άλλων live έχει πάρει σάρκα και οστά μία από τις καλύτερες συναυλίες που έχω δει ποτέ: αυτή του Jello Biafra

Κάτι τέτοια ...πολύπλοκα, σκεφτόμουν όταν μετά από 5 ώρες παρουσίας μου στο χώρο και λίγο πριν τελειώσουν τη δυομισάωρη εμφάνισή τους οι Dream Syndicate, αξιώθηκα να σταματήσω το χορό και να φροντίσω την κατάσταση που με είχε οδηγήσει η πολύωρη μπυροποσία. Έβγαλα το κινητό μου να δω την ώρα αλλά τελικά το χρησιμοποίησα αλλιώς.

 
Μία ώρα και μια σπιρίνη αργότερα ξάπλωνα εξαντλημένος να κοιμηθώ, για να ξυπνήσω - χωρίς ξυπνητήρι παρακαλώ - έπειτα από μόλις τρεισήμιση εξηντάλεπτα. Κυριακή!


Υπολογίζω τις ώρες που δεν δουλεύω και ξεκινώ τον αναζωογονητικό μου περίπατο. Ευτυχώς, ο καλοκαρινός χειμώνας συνεχίζεται κι εγώ φωτογραφίζω, βουτάω σε στίβες βινυλίων - πως θα μπορούσα να αντισταθώ -, μαζεύω εικόνες, κουβέντες, κορφολογώ αταίριαστους δίσκους: Bad Religion, Charged GBH και ο Ερωτόκριτος του Μαμαγκάκη στην τσάντα, ένα καφεδάκι ακόμα κρύβει την εξάντληση "κάτω απ' το χαλί".  Ο ήλιος έχει ξαναβγεί αλλά τώρα δε με πειράζει, πάω για δουλειά.


 Η αποφώνηση τούτου του μουσικού τριήμερου έγινε το βράδυ από το στούντιο του indieground. Έκτακτη, εμβόλιμη εκπομπή, παρέα με το συνήθη ύποπτο Nek και τη (σχεδόν συνήθη ύποπτο) Σοφία του "Lies & Alibies". Μέσα σε έναν ψιλοπανικό, ο δαίμων που ζει μέσα στις ηλεκτρονικές συσκευές μας κάνει τη ζωή πατίνι, προσπαθούμε αλλά αργούμε να συγκεντρωθούμε και να τον νικήσουμε, είμαστε όλοι κουρασμένοι, κάνουμε όμως άριστες μουσικές πάσες και επιλογές, οι μπύρες βοηθάνε στο συντονισμό. Φήμες λένε ότι οι περισσότεροι από όσους μας άκουσαν το ευχαριστήθηκαν όσο και εμείς.

Όποιος/α θέλει να ακούσει την κοινή μας προσπάθεια (με τον τίτλο: "It takes three to Sunday" ) δεν έχει παρά να πατήσει εδώ ή να ακούσει απ'ευθείας από εδώ:





 Το playlist της εκπομπής όπως πάντα στο πρώτο δικό μου σχόλιο.



3 Ιουνίου 2013

Days of wine, roses & music : Μέρα δεύτερη - The Dream Syndicate



...συνέχεια από το προηγούμενο

The Dream Syndicate (φωτο: nek)


Μια χρονοανάσα μόνο αργότερα από τη συναυλία των Allah-Las ξημέρωσε το Σαββατόβραδο το οποίο είχαμε τάξει στους Dream Syndicate. Ο βροχερός καιρός, η ενθαρρυντικά χειμωνιάτικη ατμόσφαιρα παρότι Ιούνιος και το ότι - χωρίς ίχνος μελοδραματισμού - σχεδόν ολόκληρη η φουρνιά μας (η ηλικιακή) ήταν παρούσα στο Gagarin έκαναν τη βραδιά ξεχωριστή από το ξεκίνημά της. Τουλάχιστον για μένα που ήδη ενθουσιασμένος από την καλή παρέα, ανταπέδιδα χαιρετισμούς σε φάτσες που δεν θυμόμουν πότε ή σε ποια live είχαμε κάποτε γνωριστεί και μου χαμογελούσαν ή μου έπιαναν κουβέντα.
Τόσο καλοδιάθετος και προσμονών τα μέλλοντα που ξεπέρασα ακόμα και τον διαβόητο ήχο του Gagarin. Πιθανολογώντας λοιπόν μια ...μικρή έλλειψη αντικειμενικότητας εκ μέρους μου (την οποία άλλωστε δεν οφείλω σε κανένα) η νύχτα της 1ης Ιουνίου μου περιγράφεται κάπως έτσι:

The Jaywalkers (φωτ: λεμ)

Οι Jaywalkers ήταν – πως θα μπορούσαν άλλωστε να μην είναι αφού το χουν ξανακάνει – από τα καλύτερα ( ή μάλλον ταιριαστότερα) opening acts που έχω δει τελευταία. Η απόλυτη προθέρμανση για το ματς των Last Drive και του Συνδικάτου των Ονείρων. Γιατί ναι, δίπλα-δίπλα τους τοποθετώ και στη μουσική μου συνείδηση, ισάξια είναι αυτά τα δυο αγαπημένα συγκροτήματα. Δυστυχώς δε συγκράτησα (λόγω άγνοιας ομολογώ) τα τραγούδια που έπαιξαν οι Jaywalkers παρά μόνο τη διασκευή τους στο  "Tomorrow never knows" των Beatles που επεσήμανε ο Ν. 

The Last Drive (φωτ: thief)

Οι Last Drive άψογοι. Με μια πολύ σφιχτοδεμένη διάθεση (παρότι έχουν νέο κιθαρίστα στη θέση του Θ. Αμοργινού) κι ένα ευγενέστατα εκρηκτικό  setlist μου θύμισαν γιατί τους γουστάρω τόσα χρόνια. Γιατί όποτε τους βλέπουμε έχουμε - δίχως υπερβολές αυτό – την έξαψη και  συγκίνηση που θα ‘χαμε αν βλέπαμε τους Clash. Και προπάντων μ’ έκαναν να μουσκεύω στον ιδρώτα χορεύοντας εκείνον το χορό που τα πόδια σπάνια ακουμπάνε στο έδαφος άπαξ και ξεκολλήσουν από αυτό (και το μυαλό σταματά να σου μιλά). “A Glass Of Broken Dreams”, “Blood From A Stone”, “Devil May Care”, "Have Mercy", "Get Off My World", “Butterfly 69” μεταξύ άλλων και μια υπέροχη απόδοση του “She Cracked” των Modern Lovers (Jonathan Ritchman) στο κλείσιμο μου χάρισαν μια έξτρα βδομάδα ζωήςΌτι καλύτερο. 

Και για του λόγου το αληθές ορίστε και μια καταγεγραμμένη απόδειξη (πάλι απο τον thief):


Στη συνέχεια, ο Steve Wynn με τους Syndicate ξανά και πάλι, τίμησε και με το παραπάνω την ιδιαίτερη – και αμφίδρομη είναι η αλήθεια – σχέση που έχει κατακτήσει με το ελληνικό κοινό από καταβολής της μουσικής του σταδιοδρομίας. Δυόμιση ώρες στη σκηνή  (έχω δει τον Wynn με τους Gutterball να παίζουν για τρεισήμισι ώρες!!!)  οι D.S. έπαιξαν – όπως αναμενόταν άλλωστε λόγω των 30+1 χρόνων από την κυκλοφορία του – ολόκληρο το Days Of Wine & Roses, αρκετά από τα Ghost Stories ( “My Old Haunts”, “The Side I'll Never Show”, “Loving The Sinner, Hating The Sin”, “When The Curtain Falls”) και λιγότερα από τα Medicine Show (ομότιτλο, “Βullet With My Name On It”) και Out Of The Grey (“Now I Ride Alone”) την ώρα που το κοινό δονούνταν από κύματα όχι πάντα δικαιολογημένης αλλά εξηγήσιμης ευφορίας.


Κάπου στα τελευταία τραγούδια χώρεσαν και μια διασκευή στο “Break On Through” των Doors, εγώ εντωμεταξύ έχοντας μόλις αποτραβηχτεί από τις μπροστινές επάλξεις - να αδειάσω τις παλιές μπύρες και ν’ αγοράσω καινούριες) – σκεφτόμουν αν ήταν περισσότερο συγκινησιακοί και νοσταλγικοί οι λόγοι που θα έβαζα 8 με 9 στα 10 αστεράκια στη βραδιά ή πράγματι τα κέρδισε με το σπαθί της. Δεν κατέληξα γρήγορα σε συμπέρασμα, δεν το ζάλισα όμως παραπάνω, αφού είχα τη διάθεση να χορέψω ένα τραγούδι ακόμα.

το κοινό πριν αρχίσει να χορεύει (φωτ: fool)

υγ. περισσότερες και ίσως πιο αντικειμενικές από τη δική μου γνώμες εδώ, εδώ κι εδώ
 ...συνεχίζεται

Days of wine, roses & music : Μέρα πρώτη - Allah-Las



Allah-Las
 Αν την Παρασκευή το βράδυ πήγαινα σε ένα μικρό κλαπμάκι με φίλους όπου η μπύρα θα έρρεε άφθονη και μεταξύ λικνισμάτων θα συνόδευε συζητήσεις, την ώρα που πίσω από τους καπνούς των τσιγάρων θα έπαιζε μια μπάντα που την έλεγαν Allah-Las, θα ζούσα στα σίγουρα μια από τις βραδιές που θα θυμόμουν για πάρα πολλά χρόνια. Όμως τα πράγματα (όπως άλλωστε συμβαίνει όταν υπάρχουν πολλά αν και θα) δεν έγιναν έτσι:

Την Παρασκευή το βράδυ κατηφορίσαμε στο Fuzz, με μια συγκρατημένη αισιοδοξία, να δούμε ζωντανά τους Allah-Las. Τη μπάντα που το περσινό της ντεμπούτο υπήρξε ένα από τα καλύτερα – κατά τη γνώμη μου - άλμπουμ του 2012, με εκείνο τον ήχο ξεχασμένου από το 1966 δίσκου που ξάφνου ανακαλύφθηκε στις αποθήκες παρατημένου στούντιο και βρήκε το δρόμο του για τα αυτιά των ανα τον κόσμο μουσικόφιλων καθυστερημένα. Τους Allah-Las που έγιναν "εσωτερικό" talk of the town στην παρέα, τους γνωστούς και φυσικά το σταθμό.

Τη συναυλία άνοιξαν οι Έλληνες My Drunken Haze, μια μπάντα που δε γνώριζα αλλά ακούγοντάς τους τολμώ να πω πως ήταν ατυχής η επιλογή τους ως support band για την συγκεκριμένη περίσταση λόγω των τελείως διαφορετικών ηχοτοπίων πάνω στα οποία χτίζουν τη μουσική τους (sic) από τους Allah-las. Αν και η εμφάνισή τους δε με κατέκτησε επιφυλάσσομαι να τους ξανακούσω εμπιστευόμενος αρκετούς φίλους που τους ξέρουν και επιχειρηματολόγησαν υπέρ τους.

My Drunken Haze

Κι έπειτα βγήκαν οι Καλιφορνέζοι που περιμέναμε. Οι μουσικοί πήραν θέση, ευχαρίστησαν - έκπληκτοι με την ποσότητά του - τον κόσμο και οι vintage sixties ήχοι που ανέμενα, οι λατρεμένες αλα Seeds, Troggs, και Kinks νότες άρχισαν να εκλύονται στην σκηνή του Fuzz (κάπου εδώ έρχεται το αλλά) αλλά παρόλα αυτά δεν κατάφεραν να γεμίσουν το χώρο. Δεν ξέρω αν αυτό οφειλόταν στην ψυχρότητα του συγκεκριμένου κλαμπ όπως λέει μια φίλη ή ευθύνονταν αποκλειστικά η μπάντα.

Δεν ξέρω αν το συγκρότημα έδωσε τον καλύτερο του εαυτό επί σκηνής που μπορεί να το έκανε, ή αν αυτά ήταν τα ρέστα που είχε να δώσει, αλλά εγώ δεν ανατρίχιασα ούτε στιγμή - κι αυτό είναι κριτήριο για μένα - από τα πολύ γλυκά και όμορφα εκτελεσμένα τραγούδια του δίσκου. Ένιωσα όμως ξανά το συναίσθημα του ανικανοποίητου, όπως τότε που είχα δει τους Coral. Μπάντα φέρουσα πολλές ελπίδες, με σπουδαίο ντεμπούτο που κατέρρευσε στα μάτια μου όταν την είδα ζωντανά και ακύρωσε τη σχέση μου μαζί της με την υπόλοιπη δισκογραφία της. Κάπως έτσι - για την ιστορία - έχω καταχωρημένες στο μυαλό μου συγκροτήματα όπως οι Strokes, οι Coral, οι The Creeps και οι Zutons.

Και πραγματικά δε θα ήθελα οι Allah-Las να καταγραφούν στην παραπάνω λίστα. (6 στα 10 αστεράκια)

  υγ. Με το αμφίβολης φωτογραφικής ικανότητας κινητό μου τράβηξα τις φωτό της ανάρτησης κι ένα βιντεάκι με τη διασκευή στο I Don't Need Enemies των Holy Shit (side project του Ariel Pink) με το οποίο έκλεισαν τη συναυλία.




Related Posts with Thumbnails