18 Απριλίου 2015

τρεις μέρες μουσικής και ειρήνης (με ποιον άραγε;)


Με τσακισμένο το βιολογικό μου ρολόι και τη νύχτα να έχει γίνει μέρα, τρεις-τέσσερις ώρες ύπνου ημερησίως μου φαίνονται αρκετές στο άνευ λόγου jet lag το οποίο με περιβάλλει. Το ενδιαφέρον αυτής της κατά τ' άλλα εξαντλητικής υποπεριόδου της ζωής είναι πως τα περισσότερα πράγματα που συμβαίνουν φτάνουν στο Κεντρικό Νευρικό μου Σύστημα περασμένα μέσα από ένα ιδιόμορφο φίλτρο καλής διάθεσης.

Βουτηγμένο στη μουσική το τριήμερο που λήγει οσονούπω. Σαν ένα προσωπικό Μουσικό Φεστιβάλ. Τρεις μέρες μουσικής και ειρήνης (με ποιον άραγε;) εν έτει 2015.

Με την έξαψη της δημοσίευσης της (συνεχώς ανανεούμενης) ανάρτησης για τα Δισκάδικα που έκλεισαν την οποία σχεδίαζα χρόνια, με τη μέρα των δισκοπωλείων να με βρίσκει σε διαρκή κίνηση να διασχίζω δρόμους - από το ένα μουσικό άντρο στο άλλο - αλωνίζοντας την Αθήνα, πάντα με βινύλια υπό μάλης όπως όλοι και ένα έξτρα χιλιόμετρο περπατήματος ίσα για να πω μια καλημέρα, ή να αράζω σε μπαρ, με μπύρες στο χέρι, σε συναντήσεις - τυχαίες ή προσυμφωνημένες- με φίλους , με καλούς ανθρώπους γνώριμους από τα παλιά και άλλους που μέχρι εχθές δε γνώριζα. Μέσα σε συζητήσεις για μουσικές σκηνές, για τραγούδια, για συγκροτήματα, για συναυλίες και μουσικά γεγονότα που ενίοτε λειτουργούν σα σημεία εκκίνησης σε κουβέντες που σε βγάζουν αντιμέτωπο με αναμνήσεις ή de profundis εκμυστηρεύσεις και παραδοχές. Με χειρόγραφες σημειώσεις σε χαρτάκια που λένε «άκου αυτό και άκου και εκείνο». Στο σπίτι μεταμεσονύχτιες ακροάσεις δίσκων, βυθισμένος σε δίωρα ραδιοφωνικά ξεσπάσματα αξιαγάπητων παραγωγών την ώρα που οι οπτικές ίνες που καταλήγουν στον υπολογιστή μου δείχνουν παραφουσκωμένες καθώς τα torrent downloaders έχουν πάρει φωτιά. Με τις αγουροξυπνημένες - σχεδόν άυπνες - Κυριακάτικες διαδρομές μου στα παζάρια της Ιεράς Οδού, του Μοναστηρακίου και του Ψυρρή να μη με αφήνουν (την τελευταία στιγμή) να γυρίσω σπίτι με άδεια χέρια την ώρα που ο καυτός ήλιος για πρώτη φορά στη ζωή μου δε με καταστρέφει.

Και με την εκπομπή της Παρασκευής την οποία αν κάποιος/α επιθυμεί να (ξανα)ακούσει δεν έχει παρά να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ηχογραφημένη παρουσία του, κατευθείαν από εδώ:




 ή να κατεβάσει το podcast αυτου  με ένα κλικ στο παρακάτω εικονίδιο: 

click pic to download

προχθές ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:

  • The Pastels - Slowly Taking Place
  • The West Coast Pop Art Experimental Band-Smell Of Incense
  • Robert Wyatt - Yesterday Man
  • Olympians & Νίκος Παπάζογλου - Mercy mercy
  • Percy Sledge - The Dark End Of The Street
  • Girls in Hawaii - Shades of Time 
  • The North Sea Scrolls - I'm Not the Man You Think I Am Karen, I'm the Actor Tony Allen
  • Howard - Falling
  • Timber Timbre - Curtains!
  • Blaze Foley & Beaver Valley Boys - Small Town Hero 
  • The Goddamn Gallows - Waiting Around To Die
  • Kendra Smith - Earth Same Breath
  • Julian Cope-These Things I Know
  • Escape The Day - The Hour Undone
  • Kevin Ayres featuring Syd Barrett - Religious Experience (Singing A Song in the Morning) 
  • Soft Machine - Why are We Sleeping
  • Pascal Comelade & The Liminanas - El Vici Birra-Crucis
  • Black Francis-When they come to murder me
  • The Stones - Funk Conversations
  • Novi Cvetq – Patriot
  • Paraf - Javna Kupatila
  • Blue Light - About Lunch Time
  • The Chills - Don't Be Memory
  • For Against – Echelons 
  • Wire – Blogging 
  • The Bartlebees - Safety Pin Stuck In My Heart
Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν 

και 

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ 

17 Απριλίου 2015

Τα δισκάδικα που έκλεισαν: 100+ γραφιστικές και άλλες αναμνήσεις (update)



Στεγασμένοι ναοί της γνώσης και της ηδονής των απανταχού μουσικόφιλων, χρηματιστήρια που ανέκαθεν επένδυες τα χρήματά σου σε εύηχες μετοχές που άλλοτε έβγαιναν λίρες 100 και άλλοτε ‘σαπάκια’ (αυτό σπανιότερα γιατί είτε μάθαιναν οι εκάστοτε πωλητές τα μουσικά σου γούστα, είτε – το καλύτερο αυτό – μάθαινες εσύ τα δικά τους και γνώριζες ποιους να εμπιστευτείς). 

Τα δισκάδικα του Κορυδαλλού
έχουν σπουδαία αισθητική
Τόποι συνάντησης των μυστών, των φίλων, της παρέας, της μοναξιάς, των ανθρώπων με μια γενικότερη κοινή συνισταμένη στη θεώρηση των πραγμάτων: Γιατί Ναι! Η μουσική και η ενασχόληση με αυτή αποτελεί κατ’ εμέ σπουδαίο δείγμα της καλλιέργειας ενός ανθρώπου.

[Μια ανάρτηση αφιερωμένη στα δισκάδικα εν όψει της Παγόσμιας Ημέρας των Δισκάδικων (όσον τουλάχιστον αφορά τους λάτρεις του βινυλίου και όχι όσους την περιμένουν σα μέρα ευκαιριακού κέρδους όπως οι πολυεθνικές και οι μεταπωλητές των επετειακών κυκλοφοριών της ημέρας)  ]

Η γειτονιά μου, οι Αμπελόκηποι, υπήρξε μεγάλη δισκομάνα. Κηφισίας, Ριανκούρ, Λαρίσης, Κατεχάκη. Και όχι μόνο οι κεντρικοί δρόμοι. Στενό παρά στενό σχεδόν υπήρχε κι ένα δισκάδικο. Το ίδιο και η Πατησίων. Και το Σύνταγμα και οι πέριξ αυτού δρόμοι. Και η Πανεπιστημίου. Από κοντά και η Ιπποκράτους.

Ένα από τα λογότυπα
του πειραιώτικου Negro
 
 Η ποικιλία στα συνοικιακά δισκάδικα μπορεί να μη θεωρούνταν πάντοτε δεδομένη αλλά μια φορά τα βασικά τα έβρισκες. Και τούτα τα καταστήματα της γειτονιάς δεν ήταν πάντοτε αμιγώς μουσικά. Ηλεκτρικές συσκευές, μουσικά όργανα, στερεοφωνικά και ραδιομαγνητόφωνα από τη μία αλλά και άνθη, φωτοτυπίες, είδη δώρων και είδη σπορ, φθηνοκοσμήματα και μπιζού από την άλλη ήταν μόνο μερικά από όσα έβλεπες στα γειτονικά των δίσκων και των κασσετών ράφια. 

- Θα ήθελα παρακαλώ να μου γράψετε μια ενενηντάρα κασσέτα με τα τραγούδια αυτής της λίστας, παραγγέλναμε σε πολλά από αυτά και δίναμε προκαταβολή 200 δραχμές μαζί με το μουσκεμένο από τον ιδρώτα της παλάμης χαρτί με τα τραγούδια που θέλαμε.

Πολλά από αυτά τα μαγαζιά συντηρούνταν σχεδόν αποκλειστικά από αυτές τις αυτοσχέδιες παραγωγές.

Το περίφημο
"Hometaping is killing music"

Η πρώτη αλλά όχι μαζικότερη περίοδος εξαφάνισης των δισκάδικων ξεκίνησε νομίζω λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ‘80. Τότε που οι πωλήσεις των συσκευών video εκτινάχθηκαν στα ύψη και οι βιντεοκασσέτες κυρίεψαν τα ράφια των περισσότερων δισκάδικων. Αλλά αυτό είχε κατά τη γνώμη μου να κάνει κυρίως με την διάθεση για το γρήγορο κέρδος του νέου προϊόντος και όχι τόσο με την κάμψη της αγοράς δίσκων και κασσετών.

Τα δισκάδικα της Αθήνας

Με ανάλογους ρυθμούς με εκείνους της εξαφάνισης των δεινοσαύρων, τα περισσότερα δισκάδικα έκλεισαν στο δεύτερο μισό της δεκαετία του 90. Τα μεγάλα μουσικά καταστήματα και τα φθηνά deals που έκαναν στις μαζικές παραγγελίες των νεοεισελθέντων στην αγορά cd - σε συνδυασμό με τη διάθεση του ευτελούς ψηφιακού φορμάτ από τις εφημερίδες - εκτόπισαν κάθε περιθώριο κέρδους από τους μικρο-εμπόρους. Ο σκληρός νόμος της αγοράς επέβαλλε στα μικρά δισκοπωλεία να κατεβάσουν ρολά ομαδόν. Ακόμη και τα πιο εξειδικευμένα που θεωρητικά περίμενα να αντέξουν λόγω καθορισμένης πελατείας. Δυστυχώς.

Τα δισκάδικα της Αθήνας που συνήθιζα να πηγαίνω και έκλεισαν ήταν το αρχικό «θέμα» ενός project που μου ήρθε στο μυαλό πριν 2-3 χρόνια. 

Τα λογότυπά τους, οι ετικέτες τους, η γεωγραφική πυκνότητά τους, η καταγραφή τόσο των αμιγών δισκοπεριοχών όσο και εκείνων που παρότι ήταν απομακρυσμένα από την κατοικία μου επισκεπτόμουν κάποιες φορές σαν ενδιάμεσους σταθμούς ημερήσιων βινυλιοεξορμήσεων.

Το New Wave στη Λαρίσης απ’ όπου πήρα τους περισσότερους δίσκους της εφηβείας μου, τον Κύκλο στο Σύνταγμα απ’ όπου μου έφερε για τα γενέθλιά μου ο πατέρας μου Smiths, Depeche Mode, Genesis και Παπακωνσταντίνου – «Δώστε μου τέσσερις καινούριους δίσκους παρακαλώ» τους είπε -, το Happening που συμπλήρωσε τα βασικά μου ανεξάρτητα ακούσματα – οι Pixies σε παραγγελία μιας κόπιας για μένα - όταν είχα ολοκληρώσει πλέον την πρώτη μαθητική σπουδή στους Jefferson Airplane. Η Τζίνα, οι Grateful Dead από το Pop 11 στο Κολωνάκι, το ξοδεμένο χαρτζηλίκι για τους Soft Cell από το Del-Val στη Ριανκούρ δίπλα από το Κουρδιστό Πορτοκάλι, το μπιλιαρδάδικο που οι συνομήλικοι ξόδευαν εντωμεταξύ τα λεφτά τους στα ηλεκτρονικά.

του Πειραιά,

Ξεκίνησα αρχικά από τη μελέτη των εξωφύλλων των δίσκων μου. Στο μυαλό μου υπήρχαν όλες οι πληροφορίες για σχεδόν το σύνολο των δίσκων μου: πότε, που, πόσο, με ποιον/α ήμουν τη μέρα αγοράς ή ποιος/α και κάτω από ποια περίσταση μου τον χάρισε. 

Έφαγα τον κόσμο να βρω έστω κι ένα καρτάκι με το σήμα - μια μαϊμού που παίζει κιθάρα -του New Wave αλλά φευ!. Δικαιολογημένο θα μου πεις γιατί μπορεί μεν να έδιναν ένα με κάθε αγορά αλλά αυτά (τα μαϊμοδοχαρτακια) ανταλλασσόταν με έναν δωρεάν δίσκο άμα τη συμπληρώσει τριάντα τεμαχίων!

και εκείνα των προαστίων.

[Τις προάλλες είδα έναν από τους πωλητές του καταστήματος, αγνώριστο, σχεδόν στα 70 του, αυτόν που μας αγριοκοιτούσε όταν τη στήναμε έξω από την πόρτα του μαγαζιού και μας άκουγε να ζητιανεύουμε «Κύριε μήπως δε χρειάζεστε το χαρτάκι με τη μαιμού που έχετε στη σακούλα σας;»]

Δυσκολεύτηκα όμως να βρω απτά τα στοιχεία αγοράς από εκείνα που συνόδευαν συνήθως τον κάθε δίσκο (αυτοκόλλητα, τιμές, διαφάνειες, κάρτες, αποδείξεις κλπ) και από τα άλλα καταστήματα. Ακόμα και όσα εξ αυτών ήταν κάποτε κολλημένα πάνω τους ήταν τώρα σταλινικά εξαφανισμένα, αποτέλεσμα της μανίας μου ως πιτσιρικάς να έχω ολοκάθαρα τα εξώφυλλα των άλμπουμ που είχα στην κατοχή μου.

Τα δισκάδικα της Θεσσαλονίκης,

Έτσι ένας αγώνας ξεκίνησε για να μαζέψω όσα περισσότερα ‘ενθύμια’ μπορούσα. Ένας σχεδόν διετής, φετιχιστικός …αγώνας που στην πορεία θα έλεγα πως εξελίχθηκε σε μια ενίοτε παθιασμένη, παράπλευρη συλλογή. Κι όλα αυτά την ώρα που η κρίση - πριν καν την κορύφωσή της - αποτελείωνε τα εναπομείναντα μικρά δισκοπωλεία μαζί και όσα νεότερα είχαν προσπαθήσει να αναβιώσουν τα περασμένα μεγαλεία

Το αρχικά μοναχικό μου σπορ σύντομα πήρε παρεΐστικες διαστάσεις και αρκετοί φίλοι (τους οποίους και ευχαριστώ) με βοήθησαν άλλοτε προμηθεύοντάς μου stickers και διαφάνειες από τους δικούς τους δίσκους κι άλλοτε καλύπτοντας συνωμοτικά τα νώτα μου ώστε να ξεκολλάω προσεκτικά κι ανενόχλητος αναμνηστικά και High Fidelity memorabilia από Ραφαέλλες Καρά για παράδειγμα ή άλλα βινύλια που δεν άξιζε να αγοράσω. 

Ταυτόχρονα, και με την συνεχή αύξηση των αντικειμένων της συλλογής έχασε την σκληρή του εστίαση ο αρχικός γεωγραφικός στόχος. Κατά κάποιο τρόπο αποκεντρώθηκε. Και αυτό θεωρώ πως είναι θετικό γιατί γραφιστικά υπάρχουν άψογα δείγματα design της pop κουλτούρας στις ετικέτες των περιφερειακών δισκοπωλείων. Για παράδειγμα και τα 5 (!) δισκάδικα του Κορυδαλλού για τα οποία βρήκα κάποια στοιχεία ίσως είναι από τα ομορφότερα του είδους.

και μερικά από άλλες πόλης της Ελλάδας

[Τη σήμερον, με την αναβίωση του βινυλίου πολλά είναι τα δισκάδικα - ενίοτε μόνο ψηφιακά - που φυτρώνουν από δω και από κει. Πουλώντας κυρίως μεταχειρισμένα βινύλια ως επί το πλείστον σε τιμές συνήθως λογικές τα περισσότερα. Οι εξαιρέσεις φυσικά υπάρχουν και επιβεβαιώνουν τον κανόνα. ]

Πολλές οι ελλείψεις είναι αλήθεια αλλά αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δε θεωρώ την ιδιόμορφη αυτή -άχρηστη κατά πολλούς – συλλογή λήξασα. Επιφυλάσσομαι για μια μελλοντική ανάρτηση - δεύτερο μέρος -  ίσως σε κάποια επόμενη Record Store Day μετά από καιρό όταν θα έχω καταφέρει να μαζέψω ακόμα περισσότερα ‘κομμάτια’. (Ευπρόσδεκτη κάθε νέα προσφορά/συμμετοχή/προσθήκη από τη δισκοθήκη σου).

Μέχρι τότε να μην ξεχνάτε να ακούτε πολλή μουσική, να αγοράζετε δίσκους και το κυριότερο να μη λησμονάτε πως

«Όταν κλείνει ένα δισκάδικο ανοίγει ένα σουβλατζίδικο».




υγ1. Ευχαριστώ όσους φίλους βοήθησαν για να βγει αυτή η ανάρτηση.

υγ2. (update) To λογότυπο του Pilgrim, ευγενική χορηγία του Κ.Δ.


16 Απριλίου 2015

όλα στο μηδέν και πάμε από την αρχή


Μετά από μια εβδομάδα ξεκούρασης, ατελείωτων απολαυστικών διαδρομών απείρων χιλιομέτρων και διακοπογεγονότων η επιστροφή με βρίσκει με μια κατάλευκη (κενή στο λιγότερο ποιητικό) μουσική λίστα να με περιμέει να συμπληρωθεί για το αυριανό επεισόδιο.  Όλα στο μηδέν και πάμε από την αρχή λοιπόν:

Αύριο, Παρασκευή 17 Απριλίου στις 10:00 το πρωί όπως πάντα! και όποιος/α επιθυμεί να με συντροφεύσει δικτυακά και ραδιοφωνικά από το σπίτι, τη δουλειά ή απ' όπου αλλού δεν έχει παρά να πατήσει τον παρακάτω σύνδεσμο:


https://www.facebook.com/events/894387733938286/

11 Απριλίου 2015

Καλό Πάσχα σε όλους μας!



I am the spring, the holy ground
The endless seed of mystery
The thorn, the veil, the face of grace
Brazen image, the thief of sleep

The ambassador of dreams, Prince of peace
I am the sword, the wound, the stain
Scorned, transfigured child of Cain
I rend, I end, I return

Again, I am the salt, the bitter laugh
I am the gas in a womb of light, the evening star
The ball of sight that leads that sheds the tears of Christ
Dying and drying as I rise tonight



Easter, Patti Smith 1978

9 Απριλίου 2015

ένα σχεδόν βιβλικό επεισόδιο και ο μύθος του Φωτο-ντέ



Αρκετά τα περίπου βιβλικά με τον τρόπο τους τραγούδια που θέλω να ακούσουμε παρέα σήμερα, χωρίς όμως απαραίτητα να εστιάζουν σε μεγαλοβδομαδιάτικες θρησκευτικές αναφορές παρότι η Ανάβαση στο Γολγοθά, η Σταύρωση, η Προδοσία κάποιου Πέτρου, ο αλέκτωρ, ο θάνατος και η Ανάσταση είναι εκεί. 

Κάνω στο μυαλό μου τις τελευταίες αλλαγές στη σειρά με την οποία θα τα ακούσουμε περπατώντας προς το σταθμό κάτω από τον καταγάλανο ουρανό που είναι ζωγραφισμένος στη μέσα μεριά της ομπρέλας μου. Γύρω μου βρέχει καρεκλοπόδαρα κι εγώ διακόπτω την ούτως ή άλλως αργή περπατησιά μου γιατί ένα χρυσάνθεμο που κολυμπάει - αν το απολαμβάνει ή αν πνίγεται δεν το κατάλαβα - στην φοντάνα της πλατείας Συντάγματος μου τραβάει την προσοχή.

Αν και έχω στο νου μου να διαβάσω στον αέρα για το μύθο του Φωτο-ντέ από το βιβλίο με τις Παραδόσεις του Νικολάου Γ. Πολίτη, το ξεχνώ. Γι αυτό ας το αντιγράψω εδώ αυτό το ΜεγαλοΠεμπτιάτικο αυτό παραμύθι από την Ήπειρο που δείχνει έναν ιδιαιτέρως εκδικητικό Ιησού.

Ο Φωτο-ντές

Όταν κανένας είναι πολύ γέρος και στέκει καλά, λεν γι αυτόν: «Θα ζήσει» ή «έζησε σαν ο Φωτο-ντές». 

Αυτός ο Φωτο-ντές ήταν Εβραίος στον καιρό του Χριστού. Όταν έσερναν το Χριστό στο Γολγοθά, τον εράβδισε. Και ο Χριστός τον καταράστη να ζει σ’ έρημον τόπο, και να μην πεθάνει προτού να φάγει το ραβδί που του ‘ριξε απάνω του. Ο Φωτο-ντές πήρε τότε το ραβδί του και πήγε στην κορφή ενός έρημου βράχου στη μέση της θάλασσας. Το ραβδί όμως αύξησε κι έγινε μεγάλο σα δοκάρι. Από τότε το ροκανίζει, για να το σώσει και να πεθάνει. Και κάθε χρόνο, όσο πλησιάζει η Μεγάλη Πέφτη, χαίρεται γιατί βλέπει πως το δοκάρι κοντεύει να σωθεί.  Αλλ’ όταν ξυπνά εκείνη την ημέρα, τον πιάνει μεγάλη λύπη γιατί το δοκάρι, που το βράδυ ήταν φτενό σαν αδράχτι, εμεγάλωσε τη νύχτα κι έγινε σάμπως ήταν πρώτα. Και αρχίζει πάλι να το τρώει. Αν τύχει και περάσει καμιά φορά από κει κανένα καράβι, ρωτά: «Ζει ο Χριστός;» και ακούει με πολλή του λύπη να του λεν: «Ζει και βασιλεύει!»

Ήπειρος. (Από τις παραδόσεις του Νικ. Πολίτη)


Ευχαριστώ όσες και όσους μου έκαναν παρέα στο σχεδόν δυομισάωρο επεισόδιο σήμερα το πρωί. Αν κάποιος/α επιθυμεί να (ξανα)ακούσει το σημερινό επεισόδιο δεν έχει παρά να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ηχογραφημένη παρουσία του, κατευθείαν από εδώ:



 ή να κατεβάσει το podcast αυτου  με ένα κλικ στο παρακάτω εικονίδιο: 


click pic to download



    σήμερα ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:

    • David Axelrod - Holy Thursday
    • Manfred Mann's Earth Band - Father Of Day, Father Of Night
    • Johnny Cash - Down There By The Train
    • Bob Dylan - The Wicked Messenger
    • Sufjan Stevens-The Transfiguration
    • Poll - Ποιός Θα Δείξη (Πέστε Μου Τί Θέλω)
    • The Kinks - God's Children 
    • Nikki Sudden - All the Gold
    • Mike Scott & Nikki Sudden - Mr. Fox 
    • Thirty Pounds of Bone - Pasganger, or the Wagon
    • The Dandelion - Leaving It Behind Blues
    • Exuma - Dambala
    • Peter Gabriel - The Feeling Begins
    • Dead Can Dance - Anabasis
    • Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
    • Peter Hammill - Betrayed
    • Carter the Unstoppable Sex Machine - This is How it Feels [Inspiral Carpets cover]
    • Piano Magic - Judas
    • The Direct Hits - My Back Pages
    • Shirley & Lee - Let The Good Times Roll
    • Τρύπες - Πάρτυ στο 13ο Όροφο
    • The Mob - Another Day, Another Death
    • The Chameleons - Everyday I'm Crucified
    • Patti Smith - Easter
    • Trio - Kummer
    • Alison Moyet-Love Resurrection 
    • The Cure - The Holy Hour
    • Piers Faccini - Three Times Betrayed
    • The Fools - Psycho Chicken


    Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν 

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ &

    ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ 

    8 Απριλίου 2015

    ό,τι σβήνει μένα στην καθημερινότητα


    Χριστούγεννα, Απόκριες (κι όμως), Πάσχα, γιορτή και γενέθλια καθώς και οι πέριξ αυτών ημέρες, οι 5 φωτεινοί σηματοδότες του εορταστικού μου καλεντάριου όταν ήμουν μικρός. Θυμήθηκα τη χαρούμενη διάθεση που με κυρίευε για χρόνια, σήμερα που τουλάχιστον οι δυο από αυτούς έχουν σβήσει μέσα στην καθημερινότητα και ο ένας ίσα που τρεμοφέγγει. 

    Ήδη στα μισά της Μεγαλοβδομάδας και ίχνος της σχεδόν γιορτινά διαφορετικής ατμόσφαιρας - όχι απαραίτητα θρησκευτικής - δεν έχει ακουμπήσει τους ώμους μου ακόμη. Κι απ' ότι προβλέπω ούτε πρόκειται. 

    Κάπως έτσι σκέφτομαι όση ώρα προσπαθώ να διακρίνω το λίγο περισσότερο βιβλικό απ' τα καθιερωμένα αυριανό επεισόδιο μέσα από τα σχεδόν εκατό μέχρι τώρα προεπιλεγμένα τραγούδια. Αύριο λοιπόν, 

    Μεγάλη Πέμπτη 09 Απριλίου, στις 10:00 το πρωί  

    όποιος/α επιθυμεί να με συντροφεύσει δικτυακά και ραδιοφωνικά από το σπίτι, τη δουλειά ή απ' όπου αλλού δεν έχει παρά να πατήσει τον παρακάτω σύνδεσμο:



    7 Απριλίου 2015

    εργασιοθεραπεία


    Δεν είναι μόνο θέμα οικονομικό ή ανάγκη επιβίωσης. Είναι η συγκέντρωση το κέρδος. Το ακούσιο κλείσιμο της στρόφιγγας όλων των πηγών άγχους της αεργίας και το θεραπευτικό άδειασμα του μυαλού που επιφέρει η σχεδόν μηχανική ανταπόκριση των όποιων μελών του σώματος εργάζονται την ολοκλήρωση της ενασχόλησης. 

    Λυτρωτική η επαναληπτικότητα των κινήσεων στο βαρετό κλάδεμα ενός δέντρου, το μάζεμα χόρτων ή το χρονοβόρο πλύσιμο των πιάτων.

    #

    υγ. Η καταπληκτική φωτογραφία είναι τραβηγμένη από το Γιώργο Λαμπράκη, έναν δικτυακό φίλο από τον καιρό που τα μόντεμ έκαναν ένα σωρό ήχους πριν σε συνδέσουν στο χάος. Περισσότερες φωτό του Γιώργου μπορείς να δεις στο www.mormolis.com.



    3 Απριλίου 2015

    έαρ '15


    Περίεργο αλλά αληθινό. Μου πήρε μόνο 45 χρόνια (παρά κάτι μήνες),για να καταλάβω πόσο ευχαριστιέμαι την άνοιξη. Το χαλαρό της ήλιο που δε με εχθρεύεται, τα πράσινα φυτρωμένα στα λογής κτίρια της πόλης χορτάρια της, την ανοσία μου σε κάθε λογής γύρη και το φυσικό φως που λίγο πριν φτάσει τη θερινή του κορύφωση και αρχίσει να τα ξεβάφει όλα με τις χιλιάδες γιγα-καντέλλες του κάνει τους ανθρώπους - εμού συμπεριλαμβανομένου - να δείχνουν ευγενέστεροι - κι ας μην είναι- . 
    Ίσως να μ' έπιασε η Άνοιξη. Ίσως πάλι να είναι η απεγνωσμένη κι ακούσια προσπάθεια του σώματός μου να πιάσoυν οι αποθήκες του ξανά το όριο ασφαλείας της εξαντλημένης από καιρό βιταμίνης D που με αυθυποβάλει. 

    "Τι κάνεις;" με ρωτάνε. 'Καλύτερα" απαντάω την ώρα που ξεπερνάω δεδομένα και στερεότυπα που θέλουν την άνοιξη να είναι μια νέα κοπέλα.
    #

    Ευχαριστώ όσες και όσους μου έκαναν παρέα για σχεδόν δυόμιση ώρες σήμερα το πρωί. Αν κάποιος/α επιθυμεί να (ξανα)ακούσει το σημερινό επεισόδιο δεν έχει παρά να εκμεταλλευτεί τη δεύτερη ηχογραφημένη παρουσία του, κατευθείαν από εδώ:


     ή να κατεβάσει το podcast αυτου  με ένα κλικ στο παρακάτω εικονίδιο: 

    click pic to download

    ακούσαμε ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
    • Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity - Day in The Life
    • New York Rock & Roll Ensemble - Studeao Atlantis
    • Fad Gadget - Saturday Night Special
    • Belle Du Soir - Treasure Island
    • Dexy's Midnight Runners - It's O.K. John Joe
    • Gene Pitney - Twenty Four Hours From Tulsa
    • The Outsiders - Sun's Going Down
    • Jonathan Richman & the Modern Lovers – Afternoon
    • The Rising Storm - Frozen Laughter
    • The Waterboys - I Can See Elvis
    • Celibate Rifles - G's Gone
    • The Dentists - I Had An Excellent Dream
    • Ruth's Refrigerator - What We Waited For And Where It Was At
    • The Kinks - Get Back In Line
    • Nick Cave & the Bad Seeds - (I'll love you) Till The End of the World
    • Cerberus Shoal - Baby Gal
    • Κουμπότρυπες Α.Ε. - Καθημερινές Καταστάσεις
    • Wire - Field Day For The Sundays
    • Ξύλινα Σπαθιά - Τώρα αρχίζω και θυμάμαι
    • The Fabulous Marquises - Honeymoons 
    • OMD - Electricity [Peel Sessions]
    • Bron Area - As midday screams
    • Pulp - Acrylic Afternoons 
    • Steve Miro & The Eyes - Steps Up
    • Madness - Money Money Money [ABBA cover]
    • Girls at Our Best - Go For Gold 
    • The Adverts - Gary Gilmore's Eyes 
    • Μωρά στη Φωτιά - Third Uncle (Brian Eno cover)
    • Joni Mitchell – The Circle Game

    Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν 

    και 

    ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ 



    υγ. Και που είσαι Μαρία; Καλά τους έκανες κορίτσι μου.




    2 Απριλίου 2015

    σε μια ημέρα μόνο



    Την ώρα που ο Φεβρουάριος αποχωρεί εν μέσω άνοιξης διστακτικότερα ακόμα κι από το χθεσινοβραδινό hangover και οι συγκεντρώσεις του γαλακτικού οξέος στο σώμα μου παραμένουν αναίτια υψηλές και με καθιστούν κουρασμένο, προσπαθώ να αυτοσυγκεντρωθώ προκειμένου να ετοιμάσω εγκαίρως το κλασσικό ένα επεισόδιο-σάουντρακ των τελευταίων ημερών. Συγκεντρώνω σαν ανθυποερασιτέχνης Joyce όσα γεγονότα, καταστάσεις, σκέψεις, συναισθήματα και προπάντων ακούσματα με συγκίνησαν - το καθένα με το δικό του τρόπο -. και τα μεταφράζω φιλτράροντάς τα μέσα από δίσκους βινυλίου, κασσέτες, σαρανταπεντάρια και ψηφιακά αρχεία. 

    Ένα ακόμα δίωρο επεισόδιο, που θα ξεκινήσει το ταξίδι του από το στούντιο και θα ταξιδέψει χιλιόμετρα οπτικών ινών πριν φτάσει στα κάθε λογής ηχεία όσων θελήσουν να συντονιστούν στη συχνότητα του indieground. και να μου κρατήσουν παρέα. Αύριο

    Παρασκευή 03 Απριλίου, στις 10:00 το πρωί όπως πάντα

    Όποιος/α επιθυμεί να με συντροφεύσει δικτυακά και ραδιοφωνικά από το σπίτι, τη δουλειά ή απ' όπου αλλού δεν έχει παρά να πατήσει τον παρακάτω σύνδεσμο:



    Related Posts with Thumbnails