Τα «Τραγούδια του αγώνα» του Μίκη, δε μπορώ ποτέ να τα κρίνω
αντικειμενικά. Είναι κατά κάποιο τρόπο στο dna μου όπως ακριβώς και το soundtrack της
ταινίας «Ζ». Τα έχω αμφότερα ακούσει εξ απαλών ονύχων δεκάδες χιλιάδες
φορές, θα έλεγα τα κατέχω. Η μόνη
διαφορά είναι πως ενώ το γελαστό παιδί (Ζ) φιγούραρε ως βινύλιο στην
οικογενειακή δισκοθήκη τα τραγούδια του αγώνα υπήρχαν μονάχα στην ταπεινή μορφή
της αντιγραμμένης μαγνητοταινίας.
Όταν πολλά
χρόνια αργότερα θέλησα να αντικαταστήσω την (τε)λειωμένη οικογενειακή κασέτα με τη βινυλιακή έκδοση, έπεσε στα χέρια μου πρώτο ένα φθαρμένο αντίτυπο, που το κρατάω ακόμη παρ’ όλο που έκτοτε το
έχω ξαναπετύχει πάμπολλες φορές σε καλύτερη κατάσταση.
Ο λόγος που συνδέθηκα με τη φθαρμένη κόπια είναι μία σημείωση γραμμένη στο εσώφυλλο με ημερομηνία 8/11/1974, από την
τότε ιδιοκτήτριά του, κάποια Σοφία, που πάει κάπως
έτσι:
"Για μένα οι μέρες του Πολυτεχνείου κι ο Ιούλιος του ’74 ήταν
οι πιο γνήσιες στιγμές πολιτικού αγώνα γιατί για πρώτη φορά από τότε που ένιωσα
την πολιτική ζωή, οι Έλληνες βρέθηκαν ενωμένοι για να ανακτήσουν την Ελευθερία."
Σοφία-8-11-1974
Ανάξιο λόγου θα σκεφτεί κάποιος (μάλλον κάποια), ανθρώπινες μικροϊστορίες που εμένα όμως με συνεπαίρνουν. Σκέφτομαι εκείνη τη Σοφία να γράφει τα λόγια εν θερμώ, την προβάλλω σήμερα
να νιώθει προδομένη από τους συνέλληνές της, ίσως κι από τον ίδιο της τον
εαυτό.
πράγματι όμορφες ανθρώπινες μικροϊστορίες...
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλά τα του πολυτεχνείου μου κάνουν ότι και οι ταινίες για τα πάθη των εβραίων κ για να μην παρεξηγηθώ:
απλά πόσα πια θα γραφτούν σε περιοδικά ,βιβλία,blogs,τραγούδια,πόσες ταινίες θα γυριστούν ακόμα,θεατρικά
κ.λ.π κ.λ.π?????
christine
@ christine: νομίζω θα γραφούν τόσες φορές όσες χρειάζεται για να περάσει η ιστορία και το μήνυμα στους επόμενους. Αλλάζει το μέσο μετάδοσης(πομπός) όσο αλλάζει και ο δέκτης. Όταν δε συντονίζεσαι στη Baez συντονίζεσαι στους Rage
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά είναι συγκινητικό.. λόγια άγνωστης γυναίκας, γεγονοτα που τα έζησε, στιγμές οικείες ξένες, δεν ξέρω.. είναι συγκινητικό..
ΑπάντησηΔιαγραφήμε κινδυνο να με χαρακτηρισουν σαν τον Λαρς φον τριερ,ειτε ειδα τη λιστα του σιντλερ του Σπιλμπεργκ,ειτε τον πιανιστα του Πολανσκι ειτε
ΑπάντησηΔιαγραφήτο THE READER (θα μου πεις τι τα ειδες?)
το ιδιο αισθημα αποκομισα
ετσι κ με το πολυτεχνειο....ολα μια απ τα ιδια.
οσο για τους RAGE αλλιως λειτουργουν φυσικα σε εναν εφηβο κ αλλιως σε εναν 40 κ κατι ,που τους βλεπει πια με μια συμπαθεια, σαν κατι γραφικο,καταλαβαινεις ετσι?
christine
@ christine: Βέβαια καταλαβαίνω, αλλά βάζω τον εαυτό μου σ'αυτούς που λειτουργούσαν και λειτουργoύν με Baez
ΑπάντησηΔιαγραφήναι Hf., είναι σα να βλέπεις το άγαλμα της ελευθερίας για παράδειγμα μέσα από φωτογραφική ματιά κάποιου άγνωστου κάποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές οι αναρτήσεις σου είναι "ζημιά", και σε περισσότερα του ενός επίπεδα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρασα τον κέρσορα πάνω από τη χειρόγραφη σημείωση σαν να ήθελα, ξέρω γω, να την αγγίξω.
Να γινόταν με έναν τρόπο η Σοφία τού '74 να διάβαζε το ποστ σου.
@ absentminded : Το "μπλόγκινγκ" για μένα είναι κάτι τέτοιες στιγμές που αξίζει. Που μπορώ να γράψω μικροσκέψεις που ενώ μπορούν να μου αναποδογυρίσουν τη μέρα μου είναι αφόρητα δύσκολο (πλέον) να μοιράζομαι δια ζώσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά και να προσέχεις την αμπζ.
Sorry που μπορεί να σας το χαλάσω αλλά απλά η Σοφία μπορεί να είναι γενική γραμματέας κάποιου υπουργείου με σπιτάκι στην Εκάλη από το χοντρό μιζάριζμα που κάνει τόσα χρόνια, ενώ όταν σκέφτεται τι έγραψε κάποτε σε κάπποιον δίσκο καταλήγει στο ίδιο "Τι μαλακίες έκανα μικρή".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς ξεκολλήσουμε από την 17/11 γιατί την έχουμε απαξιώσει, πρώτοι αυτοί που συμμετείχαν (Μαρία, Στέφανος, Μίμης,Κώστας...) και εν συνεχεία όλοι εμεις, ανταρτες της πορδης με τα λεφτα του μπαμπά.
Τέλος ένα link από αρθρο του Ραφαηλίδη http://www.lifo.g Ψηριστοσr/team/readersdigest/27586
Αγαπητέ Ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχει σημασία ακόμα κι αν ήταν η Σοφία Κατσανέβα... Δεν έχει σημασία αν τα γραφει υπερβολικά ή αν έγινε γενική γραμματέας κάποιου υπουργείου με σπιτάκι στην Εκάλη. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο της ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ ανάρτησης.
Δε διαφωνώ μαζί σου ότι έτσι έγιναν τα πράγματα, αλλά κάποιες στιγμές και η σκέτη γκρίνια για τα του Πολυτεχνείου καθαυτή είναι αυτή που απαξιώνει τους 1000τόσους που ήταν μέσα και δεν πήραν θέσεις αργότερα.
Και όσο για το αντάρτες της πορδής θα προσυπέγραφα αν δεν είχε έρθει η εποχή να δείξει ο καθένας αν φτάνει μόνο μέχρι εκεί.
Φίλε lemon,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι γκρίνια, αλλά διάθεση για να δημιουργήσουμε πέρα από αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Δυστυχώς το Πολυτεχνείο πλεον είναι μόνο ακαδημαϊκό ίδρυμα ή/και μια ωραία παιδική ανάμνηση για τους μεγαλύτερους από εμάς.
Χρήστος
@ Χρήστος: η 17/11 δεν είναι αγκύλωση του παρελθόντος τουλάχιστον για μένα και δεν εντάσσομαι στα σίγουρα σε όσους τη θεωρούν ξεβαμμένη ανάμνηση, παρότι αναγνωρίζω την κακή χρήση που της γίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρ' όλα αυτά η ανάρτηση έχει να κάνει με κάποια Σοφία και ένα "ακίνδυνο" στιγμιότυπο της 8-11-1974 της ζωή κάποιου αγνώστου .