Παρασκευή 20 Μαίου. Οι ζωές όλων μας κυλούν, άλλοτε ομαλά και άλλοτε με τρόπο ταραχώδη. Παρόλα αυτά σχεδόν 40 άνθρωποι βρήκαν το χρόνο να μου στείλουν τις μουσικές επιλογές που τους ζήτησα. Ο ρόλος του συντονιστή/δισκοθέτη για εμένα. Απλωμένα σε 180 λεπτά τα τραγούδια που επέλεξαν οι ακροατές και οι φίλοι της εκπομπής.
Ευχαριστώ!
Αν τυχόν έχασες το προηγούμενο επεισόδιο ή θέλεις να το ξανακούσεις μπορείς να το εντοπίσεις στη δεύτερη πλέον ζωή του εδώ:
click pic to download
γνωρίζοντας πως στη διάρκειά του ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
Herb Alpert and the Tijuana Brass-With A Little Help From My Friends
Robbie Williams - Go Gentle
Karen O and the Kids - Worried Shoes
The Modern Lovers - Hospital
The Goon Sax – Telephone
The Feelies - Moscow Nights
The Invisible Hands - The Great Implosion
The Wonder Stuff-There, There, My Dear
Dexy's Midnight Runners - Breaking Down the Walls of Heartache
Forward Music Quintet-I Will Not Apologize
Lana Del Ray - High By The Beach
Phosphorescent - Ya Hey [Vampire Weekend cover, Live at KCSN]
Kælan Mikla - Kalt
The Durutti Column - Blue
Sister Irene O'Connor - Fire
Bron Area - Les Arbres
PJ Harvey - On Battleship Hill
GOAT - I sing in silence
Yva-Las-Vegass - Tonadas-y-Cantos
Grand Funk Railroad - Gimme Shelter
B.B. King & Tracy Chapman -The Thrill Is Gone
Dexys Midnight Runners - I'm Just Looking
Marching Church - King of Song
Orbital - Dwr Budr
David Gilmour-High Hopes
Tracey Thorn - Follow Me Down
Slow Steve - Sloth
Next Time Passions - Not Here Anymore
Sivert Hoyem - Sleepwalking Man
Δεσποινίς Τρίχρωμη - Ηλιοβασίλεμα
Nick Cave & The Bad Seeds - Jesus Of The Moon
Anti Troppau Council - I Believe
The Magic Castles - Big Sur
Power of Dreams - Raindown
Dropkick Murphys - I'm Shipping Up To Boston
Emilíana Torrini - The Sound Of Silence
Gavin Friday & Simon Carmody - Υou can't always get what you want
Αγαπητέ φίλε ακροατή της εκπομπής "στον λεμονοστίφτη",
Καιρό έχω να οργανώσω ‘εκπομπή ακροατών’. Ευκαιρίας δοθείσης λοιπόν (200 επεισόδια και πάνω από 6000 εκπεμφθέντα τραγούδια συμπληρώθηκαν με το προηγούμενο επεισόδιο) και ευγνώμονα "μελοδραματισμού" περισσεύοντος επιχειρώ να στήσω για πεμπτοέκτη φορά ένα εορταστικό επεισόδιο μαζί με τους ακροατές – φανατικούς ή μη - που μου κρατάνε συντροφιά ακούγοντας τα εβδομαδιαία μου ημερολόγια/playlist άλλοτε ζωντανά κι άλλοτε ηχογραφημένα .
Διάλεξε όποιο τραγούδι θα σου άρεσε/ήθελες να ακούσουμε παρέα στην εκπομπή της ερχόμενης Παρασκευής και ενημέρωσέ με για την επιλογή σου. Ένα φρέσκο (ανεξαρτήτως έτους κυκλοφορίας) τραγούδι από εκείνα που σε τυρρανούν αυτόν τον καιρό και αν θέλεις με ενημερώνεις και για το λόγο της προτίμησης σου.
Τον ουρανό με τ’ άστρα να μου ζητήσεις, θα κάνω τα πάντα για να το βρω, θα το ψάξω, θα το ψηφιοποιήσω από βινύλιο, θα το κατεβάσω, θα το αγοράσω, αν χρειαστεί θα το τραγουδήσω εγώ. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το ζητήσεις εγκαίρως (για να το μάθω είπαμε αν χρειαστεί) .
Μια ακόμα δισκοκλήρωση και αυτή την εβδομάδα θα λάβει χώρα εν ώρα εκπομπής. Η δεύτερη κόπια του περίφημου "Geno" των αγαπημένων Dexys Midnight Runners θα μετακομίσει από τη δισκοθήκη μου στο σπίτι κάποιου/ας ακροατή ακροάτριας.
Όλες οι δίοδοι επικοινωνίας (email (lemonostiftis@hotmail.com), σχόλια στο blog, μηνύματα στο facebook, σταθερά/κινητά τηλέφωνα) είναι ανοιχτές για τις παραγγελίες. Είμαι ήδη σε εγρήγορση και ευχαριστώ όσους/ες έχουν θα συμμετάσχουν.
*Και φυσικά μιας και πρόκειται για ένα ακόμη εορταστικό κατά κάποιο τρόπο επεισόδιο, ένας δίσκος (θα ανακοινωθεί σύντομα ποιος) θα κληρωθεί για κάποιον τυχερό ακροατή απ’ όσους έχουν στείλει τραγούδι-συμμετοχή.
Είχα σχεδιάσει να ξεκινήσω ετούτο το 200ο εοεισόδιο, το επετειακό της Παρασκευής που μας πέρασε, με ένα απόσπασμα από το πρώτο πρώτο, αγχωμένο επεισόδιο της εκπομπής πίσω στο 2011.
Με την κατάλληλη κοπτοραπτική απομόνωσα την τρέμουσα καλημέρα, το μπουρδουκλωμένο εξομολογητικό αστειάκι της στιγμής, τον φωνακλάδικο πρόλογο εκείνου που δεν γνωρίζει τα κόλπα και τις εντάσεις του μικροφώνου και με τις μνήμες εκείνης της στρεσσαρισμένης μέρας να αναδύωνται από τη λήθη κατηφόρισα στο στούντιο.
Ούτε που μου πέρασε από το μυαλό πως ίσως ήταν η συγκυρία του "Παρασκευή και 13" μα ίποτα δεν δούλευε ρολόι προσθές το πρωί στο στούντιο. Η κονσόλα, το μικρόφωνο, το δίκτυο και ο ένας εκ των δύο υπολογιστών συνεργάστηκαν άψογα μεταξύ τους ώστε να με κάνουν να ιδρώσω, να ξεφυσάω βρίζοντας ηλεκτρικές συσκευές και να καθυστερήσω - έστω και για λίγα λεπτά - την έναρξη ενός επεισοδίου.
Δεν το χρησιμοποίησα τελικά το σπάραγμα της πάλαι ποτέ πρώτης μετάδοσης.
Όποιος επιθυμεί την εκτός της οικίας του ακρόαση του 200ου επεισοδίου μπορεί να το κατεβάσει πατώντας το παρακάστω εικονίδιο:
click pic to download
γνωρίζοντας πως στη διάρκειά του ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
The Soft Verdict - Struggle for Pleasure
The Nits - Cars & Cars
Paul Simon - The Sounds Of Silence
Shilpa Ray with Nick Cave feat Warren Ellis - Pirate
Dirty Three - I Remember A Time When Once You Used To Love Me
Cindy Lauper - The End of the World
Wilco-True Love Will Find You in the End
Vietnam Veterans - 500 Miles
Melanie - Little Bit of Me
Tortoise feat Bonnie Prince Billy - (Some Say) I Got Devil
Sufjan Stevens - Seven Swans
Rose Windows - Indian Summer
The Hillbilly Moon Explosion-My Love for Evermore
The Kinks - Shangri-La
The Stone Roses - All For One
Poor Moon - Heaven's Door
Slade – Cuz I Love You
U2 - Love Comes Tumbling
The Durutti Column – Messidor
Radiohead - Present Tense
The O'Jays - Now That We Found Love
The Liminanas – Kostas
Alvarius B. - Funny Thing Is
Blue Orchids - Bad education
Television Personalities - If I Could Write A Poetry
The Go Betweens – Don’t Let Him Come Back
The Feelies - The Boy With the Perpetual Nervousness
The Guydeborians - Του Αναγνωστάκη
The Teenage Filmstars-(There's a) Cloud Over Liverpool
Καλή ακρόαση σε όσους ακούσουν
και
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
Υγ. Την ερχόμενη εβδομάδα το επεισόδιο θα είναι συλλογικής ευθύνης, αφιερωμένο στους φίλους και ακροατές της εκπομπής. Γι αυτό διάλεξε όποιο τραγούδι θα σου άρεσε/ήθελες να ακούσουμε παρέα στην εκπομπή της Παρασκευής και ενημέρωσέ με για την επιλογή σου.
Ένα επεισόδιο για τους εκτός των τειχών της μουσικής βιομηχανίας υπηρέτες των Μουσών. 150 λεπτά αφιερωμένα σε εκείνους τους καλλιτέχνες - κατ' ευφημισμόν ή με Κ κεφαλαίο - που μπορεί να θεωρήθηκαν παρείσακτοι στα αλώνια της δισκογραφίας, άφησαν 'ομως τις δικές τους χαρακιές στην ιστορία της μουσικής. Συνθέτοντας μακριά από τους ισχύοντες κανόνες αυτής, γράφοντας στίχους που δεν υπάκουαν σε οποιοδήποτε συμβιβασμό, παίζοντας ανορθόδοξα μουσικά όργανα και τραγουδώντας σε κατάδικές τους κλίμακες. Ο θεϊκός Moondog, o αξεπέραστος Daniel Johnston, η αιθέρια φωνή της Space Lady, ο crooner Arcesi, οι παράφωνες The Shaggs, ο θεόμουρλος Captain Beefheart, ο σαμάνος του Central Park, Thoth, o δολοφόνος Charles Manson και πάρα πολλοί ακόμη αξιομνημόνευτοι εκτελεστές.
Αν τυχόν έχασες το προηγούμενο επεισόδιο ή θέλεις να το ξανακούσεις μπορείς να το εντοπίσεις στη δεύτερη πλέον ζωή του εδώ:
Η ζωή με τα πάνω και τα κάτω της συνεχίζεται, ο γήινος χρόνος μετράει τελικά αδιαλείπτως τον ίδιο ρυθμό για όλους (παρότι ενίοτε μας φαίνεται ότι καμπυλώνεται), ξεθυμαίνοντας επικινδύνως τα ετήσια σημάδια που έβαλες κάποτε για να τον μετράς.
Στις παρυφές της Αθήνας ένα καρότσι γεμάτο κοτοπουλάκια κι ο μικρός που διαλέγει ένα από όλα στο χαρτόκουτο που κρατάει αγκαλιά είναι σχεδόν η μοναδική - παράφωνη ίσως - νότα που με εντάσσει στο κλίμα των ημερών. Πάσχα 2016.
- Το έσκασε το βράδυ να πάει να βρει τους φίλους του, ή κάτι τέτοιο μου είχαν πει οι γονείς μου όταν εξαφανίστηκε από το χαρτόκουτό του το κοτόπουλο του πεντάχρονου εαυτού μου. Ήθελα να τους πιστέψω πολύ και νομίζω πως τα κατάφερα παρόλο που κατά βάθος ήξερα πως το 'χαν κάνει μια δυο χαψιές οι γάτες της γειτονιάς.
"Μια μέρα πηγαίναμε από το Μοζίρ ατο Καλινκοβίτσι…
Ξέρετε τι βλέπαμε στο δρόμο; Μικρούς κρυστάλλους που έλαμπαν στον ήλιο! Βρίσκονταν στην άκρη του δρόμου και λαμπύριζαν σ΄ όλη τη διαδρομή. Το σχολιάσαμε. Όλοι μας είχαμε παρατηρήσει στα χωριά που δουλεύαμε τα καψίματα στα φύλλα των δέντρων – ειδικά στα φύλλα των κερασιών όταν μαζεύαμε αγγούρια και ντομάτες από τους κήπους βλέπαμε πως τα φύλλα τους ήταν γεμάτα μαύρες τρυπίτσες. Δυσανασχετούσαμε βέβαια, αλλά στο τέλος τα τρώγαμε.
Πήγα στο Τσέρνομπιλ όχι γιατί με υποχρέωσαν, αλλά ως εθελοντής. Τις πρώτες ημέρες κανείς δεν αδιαφορούσε για τα γεγονότα. Δεν πέρασε όμως πολύς καιρός κι όλοι είχαν βαρεθεί να ακούνε για το ατύχημα. Ξέρετε γιατί; γιατί είχαν ακούσει τόσο πολλά. Θα αναρωτιέστε γιατί πήγα στο Τσέρνομπιλ. Για τα μετάλλια; Για τα λεφτά; Ανοησίες!
Δεν τα χρειαζόμουν όλα αυτά. Είχα δικό μου διαμέρισμα, αυτοκίνητο και εξοχικό… γιατί πήγα λοιπόν; Στην πραγματικότητα πήγα γιατί θεώρησα πως ήταν μια δουλειά για αληθινούς άντρες. Οι αληθινοί άντρες φαίνονται στις επικίνδυνες αποστολές. Οι υπόλοιποι; Αφήστε τους να κρύβονται κάτω από τη φούστα της μαμάς τους. Η γυναίκα του ενός γεννούσε, ο άλλος είχε μικρά παιδιά. Ο τρίτος είχε, λέει, γαστρίτιδα… είναι άντρες αυτοί; - σκεφτόμουν. Τους μουτζώσαμε λοιπόν και φύγαμε σαν αληθινοί άντρες…
Όταν επέστρεψα σπίτι μου, πέταξα όλα τα ρούχα που φορούσα στο Τσέρνομπιλ στα σκουπίδια. Κράτησα μόνο το δίκοχο και το χάρισα στον γιό μου. το ήθελε τόσο πολύ! Το φορούσε μέρα νύχτα. Δυο χρόνια αργότερα οι γιατροί του διέγνωσαν όγκο στον εγκέφαλο του. Μπορείτε να μαντέψετε τα υπόλοιπα. Δε θέλω να μιλήσω άλλο."
Οι συγγενείς εκείνων που δούλεψαν πάνω στην οροφή του αντιδραστήρα, οι γέροι και οι γριές που αρνήθηκαν να φύγουν, οι εκκαθαριστές, οι επιστήμονες που σήμαναν τον συναγερμό και αγνοήθηκαν, οι γείτονες που αρνήθηκαν τη φιλοξενία στους μολυσμένους, οι στρατιώτες που μετάνιωσαν αργά τον αρχικό τους ενθουσιασμό, οι κρατικοί υπάλληλοι, όσοι ένιωσαν την ελευθερία τους μέσα στον ηρωισμό τους, οι εκατοντάδες που επέστρεψαν νωίτερα στα σπίτια τους,οι γιατροί που έδιναν το οκ για την κατανάλωση των τροφίμων δίχως να τα εξετάσουν, εκείνοι που υπάκουσαν τυφλά στις οδηγίες του κόμματος, οι πλιατσικολόγοι, οι γυναίκες που γέννησαν νεκρά παιδιά ή δύσμορφα, οι μοναχικοί που κλείστηκαν σε άσυλα μιλούν. Εκατοντάδες συνεντεύξεις δίνονται και αργότερα απομαγνητοφωνούνται – κάποιες ολόκληρες και κάποιες αποσπασματικά – και καταγράφονται από την Ουκρανή Σβετλάνα Αλεξίεβιτς ως ένα συγκλονιστικό χρονικό της πραγματικής δυστοπίας του ρώσικου 1986 έτσι όπως τη βίωσαν οι φτωχοί Λευκορώσοι.
[στον Β παγκόσμιο πόλεμο σκοτώθηκε ένας στους τέσσερις Λευκορώσους· σήμερα ένας στους πέντε ζει σε μολυσμένη περιοχή. Αυτό μεταφράζεται σε 2.100.000 ανθρώπους εκ των οποίων οι 700.000 παιδιά. Η ραδιενέργεια κατέχει την πρώτη αιτία θνησιμότητας στη χώρα. Στις επαρχίες Γκόμιελ και Μόγκιλεφ οι οποίες δέχτηκαν τη μεγαλύτερη ραδιενέργεια, το ποσοστό θνησιμότητας υπερβαίνει το ποσοστό γεννητικότητας κατά 20%. Τη στιγμή της καταστροφής απελευθερώθηκαν 50.000.000 ραδιονουκλίδια στην ατμόσφαιρα, εκ των οποίων το 70% κατακάθισε στη Λευκορωσία. Ως προς το Καίσιο 137, το 23% της χώρας έχει μολυνθεί από μια ποσότητα ραδιενεργών νουκλιδίων που ξεπερνά τα 37.000.000.000 μπεκερέλ ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Η συνολική έκταση που έχει τεθεί οριστικά εκτός καλλιέργειας είναι 5.000.000 στρέμματα ενώ στο 24% των δασών απαγορεύεται η είσοδος. Στα γεωγραφικά όρια της Λευκορωσίας δεν υπάρχει ούτε ένας πυρηνικός σταθμός.]
Το Τσέρνομπιλ, ένα βιβλίο που ανήκει στο είδος της τεκμηριωτικής πεζογραφίας, κυκλοφόρησε το 1996, δέκα χρόνια μόλις μετά τα τραγικά συμβάντα και πέρυσι τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας.
#
Αθήνα, Απρίλης 1986. Ο θείος Γιώργος, Θεός σχωρέστον καθισμένος στην αυλή του σπιτιού τρώει κεράσια. Είναι ευτυχής, λάμπει το πρόσωπό του που τα βρίσκει τόσο φθηνά στη λαϊκή αγορά. Αγοράζει σακούλες ολόκληρες μιας και κανείς άλλος δεν τα ακουμπάει. Οι κερασιές της Βόρειας Ελλάδας - απ' ότι λένε οι ειδήσεις - είναι από τα δέντρα που επηρρεάστηκαν περισσότερο από το ραδιενεργό νέφος που έφτασε στην χώρα.
Ο Tom Ripley συνεχίζει ανενόχλητος τις βόλτες του στο κεφάλι μου, δίσκοι στοιβάζονται σωρηδόν σε κάθε ελεύθερη γωνιά του σπιτιού μου την ίδια ώρα που ο Prince εγκαταλείπει απροειδοποίητα τα εγκόσμια. Μια μέρα μετά την τεσσαρακοστή ένατη επέτειο της ..."επαναστάσεως" το 198ο επεισόδιο της εκπομπής ολοκληρώνεται κι αν τυχόν έχασες το προηγούμενο επεισόδιο ή θέλεις να το ξανακούσεις μπορείς να το εντοπίσεις στη δεύτερη πλέον ζωή του εδώ:
ή να το αποκτήσεις σε mp3 φορματ:
click pic to download
γνωρίζοντας πως στη διάρκειά του ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:
Coctails
- Far East
Sinead
o'connor - Cain's mother,a lullaby
Prince
- PurpleRain
Woods -
Feather Man
Flunk -
Personal Stereo
R.E.M. -
Man on the Moon
And Also
the Trees - The man who ran away
Σταύρος Ξαρχάκος - Shadows on love (Skies stin agapi)
Portishead
– Over
Warsaw -
They Walked in Line
Elektricni
orgazam - Being For The Benefit Of Mr. Kite
Берген
Кремер - Гроза
BEAK - Couple
In A Hole [OST Sampler]
2L8 -
The Answer - Post Human
PJ
Harvey - The Ministry Of Defence
Savage
Republic - O Andonis
Georges
Moustaki – Andréa
The
Monochrome Set - The Jet Set Junta
TheBabyFlies
- Rain
Raining
Pleasure - Bijoux
The
Limiñanas feat. Peter Hook - Garden of Love
The
Flaming Lips - Lightning Strikes the Postman
The
Beatles - Things We Said Today
Them
(ft. Van Morrison) - Richard Cory
Thee
Holy Strangers - (You 're not) A stranger to me