1 Μαρτίου 2010

εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω

«…ε, το λοιπόν ότι και να είναι τα άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω
για μένα το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο,
είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίσει,
Είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε…»

Ν.Χικμέτ από το ποίημα «Μικρόκοσμος» σε απόδοση Γ. Ρίτσου

Αν δε το έχεις διαβασει, τότε με μπαμπά αριστερό και μαμά κεντρώα, θα το έχεις σίγουρα ακούσει από παλιά, μπορεί να το σιγομουρμουρίζεις κι ο ίδιος άλλωστε.
Να σε ρωτήσω όμως, έχεις καταλάβει τι θέλει να πει ο ποιητής ;

Κάπου μέσα στον Ιανουάριο απολύθηκε από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ ο εργαζόμενος Ν.Π. λογω ... «αντισυμβατικής συμπεριφοράς» καθώς προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας για ζητήματα που είχαν να κάνουν με τις συνθήκες στον εργασιακό του χώρο. Τον κ. Ν.Π. απέλυσαν τρείς εργάσιμες μέρες μετά την συνάντηση στην Επιθεώρηση Εργασίας, της οποίας η γνωμοδότηση ήταν καταρχάς θετική για τον εργαζόμενο.
Ο σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου Χάρτου Αττικής αλλά και ο Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν κινητοποιήσεις διαρκείας με απεργίες των εργαζομένων στην ΑΓΡΑ, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, παρεμβάσεις.
Αλλά και ίδιος ο εκδοτικός οίκος δεν έμεινε πίσω στις κινητοποιήσεις. 43 επώνυμοι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών συνέταξαν και υπόγραψαν κείμενο στήριξης στον Σ.Π. και τις Εκδόσεις Άγρα. Μου κακοφάνηκε γιατί μεταξύ αυτών είναι και κάποιοι καθ'όλα σεβαστοι άνθρωποι.
Καλογραμμένη σίγουρα η επιστολή, αλίμονο, από κάμποσους πιθανότατα πιστευτή, αλλά σίγουρα άδικη διότι:
1) Η δημοσιοποίηση της πριν από οποιαδήποτε δίκη μόνο προσεταιρισμό αν όχι διαμόρφωση του κοινού αισθήματος μπορεί να επιτύχει, μέθοδο αποτελεσματική ταιριαστή σε δικηγορικά γραφεία τύπου Κούγια.
2)Από που και ως που ο πρότερος έντιμος βιος γίνεται τεκμήριο αθωότητας και όχι απλά ελαφρυντικό?
3) Ετυμηγορουν υπέρ των φίλων και δικών καθώς προσπαθούν να " ...να προστατέψουν τις Εκδόσεις Άγρα από τη συκοφάντηση και το διασυρμό" όπως οι ίδιοι λένε. Πριν όποια δικαστική απόφαση οι 43 λαμπεροί συμπολίτες μας ξέρουν. Γνωρίζουν ήδη πως τίποτα δεν είναι αναληθέστερο από τους ισχυρισμούς του απολυμένου συνεπώς πρόκειται για έναν κοινό συκοφάντη.
Ε, το λοιπόν ότι και να είναι τα άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω.


Υγ. το κομμάτι στην πρώτη εκτέλεση της Μ Δημητριάδη βρίσκεται στο δίσκο του Θάνου Μικρούτσικου : «Τα πολιτικά τραγούδια», όπου η ίδια ερμηνεύει μοναδικά και το «Τους έχω βαρεθεί» του ανατολικογερμανού Wolf Biermann σε απόδοση Δημ Κουρτοβικ.


Μάθε περισσότερα για την υπόθεση στο Indymedia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails